Що відомо
Холдинг New Wave, що належить голові Weibo Corps Чарльзу Чао, веде перемовини про утворення консорціуму із державним інвестором для проведення процедури «Going Private». Угода може довести вартість Weibo до більш ніж $20 млрд, прискорити вихід Alibaba — одного з акціонерів компанії, та дозволить провести повторний лістинг у Китаї.
Два з трьох джерел агентства також уточнили, що консорціум пропонуватиме $90-$100 за акцію. Тобто надбавка складе 80%-100% порівняно із $50 — середньою ціною акцій попереднього місяця. Угоду планують завершити цього року.
В Weibo заявили, що розмови про виведення компанії з біржі не відповідають дійсності. Вони послалися на слова Чарльза Чао, який заявив, що не вів ніяких перемовин щодо делістингу компанії. Weibo та Alibaba не відповіли на запит Reuters щодо додаткових коментарів.
Цілі Пекіну
Три непов’язаних між собою джерела повідомили Reuters, що цей план спрямований на те, щоб позбавити Alibaba та пов’язаний з ним Ant контролю над їх медіахолдингом. Згідно з останнім щорічним звітом, Alibaba контролював 30% акцій Weibo — на момент закриття біржі у п’ятницю це дорівнювало $3,7 млрд.
Спроби Пекіну взяти під контроль мільярдера Джека Ма та його Alibaba бізнес-імперію, що вилилися у серію розслідувань та нових регуляцій, почалися ще минулого року. Причиною утисків стала критика бізнесменом державного регулятора у його публічному виступі минулого жовтня.
Як показують дані Refinitiv, Alibaba інвестував у майже тридцять ЗМІ, серед них й найбільша англомовна газета Гонконгу — South China Morning Post. Делістинг, ймовірно, змусить компанію вийти з Weibo, прогнозують два джерела.
Going Private також відповідає останнім діям Китаю, спрямованим на збільшення контролю над приватними ЗМІ та онлайн-компаніями. Компанії, що мають лістинг у США, також зустрінуться з прискіпливішими вимогами американських регуляторів — наслідок політичного протистояння між Пекіном та Вашингтоном.
Це змусило ряд китайських компаній покинути американський ринок капіталу, через Going Private або другий лістинг на китайських біржах. За минулий рік було оголошено 16 делістингів сумарною вартістю $19 млрд, порівняно з лише п’ятьма такими угодами, вартістю у $8 млрд, за 2019 рік.
Читайте також: Китай посилить нагляд за компаніями, акції яких котируються на закордонних біржах
Жорстка конкуренція
Weibo був запущений у 2009 році і швидко став серйозним гравцем на китайському ринку, де Twitter заборонений державою. Більш ніж півмільярда китайських користувачів виражають через Weibo свою думку щодо найрізноманітніших тем — від корейських мильних опер до китайських політичних інтриг.
Alibaba придбав 18% пакет акцій у 2013 за $586 млн. Це був перший крок інтернет-магазину до продажу реклами у китайських соцмережах. З тих пір Alibaba збільшив свою частку.
Weibo, що вийшов на NASDAQ у 2014, отримує більшу частину доходу від реклами. Це непокоїть інвесторів, адже ріст китайського рекламного ринку сповільнюється, а Weibo втрачає свої позиції у боротьбі з іншими китайськими інтернет гігантами, як ByteDance та Tencent. Доходи компанії впали на 3% до $1.5 млрд за минулий рік, а акції піднялися на 33% після падіння у 12% 2020.
Читайте також: Як заробити на війні Китаю зі своїми IT-компаніями