Чому потрібні зімни
За словами Валерія Сіроштана, користувачі все частіше віддають перевагу дистанційним сервісам або обирають цифрові банки, в яких можна керувати всіма послугами самостійно. Це, звісно, не значить, що готівка зникне, вона «житиме», але з нею потрібно буде працювати по-новому.
«Просто прибрати готівку не вийде, тому що грошова маса в Україні зростає. Тільки за минулий рік, згідно статистики НБУ, її обсяги збільшились на 26%. Крім того, зі зростанням інфраструктури онлайн/карткових платежів створення екосистеми швидких поповнень стало критично важливим», — зауважив експерт.
Читайте також: Криза прискорила розвиток фінтех як основи відкритого банкінгу
Варіанти вирішення питання
Насправді у банківських відділеннях, за словами директора з розвитку бізнесу Renome Smart, є багато функціоналу, який можна спрощувати і дистанціювати від людей. До таких, зокрема, належать касові вузли. Їх цілком можна автоматизувати, замінивши низкою пристроїв, а саме:
- Банкоматами. Це дозволяє за один раз проводити операції зняття та внесення готівкових коштів.
- Депозитним сейфом для внесення готівки у великих сумах.
- Поштоматом, де клієнт зможе отримати або надати усю необхідну кореспонденцію.
- Програмними продуктами, що дозволяють налаштувати безперебійну роботу пристроїв самообслуговування та інтеграцію з банкоматом.
Читайте також: Якими будуть мобільні платежі та інші новинки фінтеху-2021
50 відділень Приватбанку вже кешлес
Деякі банки вже сьогодні реалізують ідею відділень без кас. Як повідомив керівник дирекції з управління регіональною мережею Приватбанку Андрій Козловський, зараз у пілотному проєкті Приватбанку 50 відділень запущено у форматі кешлес.
«В існуючих відділеннях ми прибрали касові вузли, а працівників-касирів переформатували на продаж продуктів та послуг. Ми помітили, що у перші 1−3 місяці відбувається зниження потоку клієнтів. Але потім цей тренд вирівнюється, і ці відділення стають ще більш прибутковими», — розповів Андрій Козловський.
Крім того, в Приватбанку практикується ще один формат відділень.
«Є декілька відділень, у яких поруч з економістом — працівником банку стоїть машина, яка приймає і видає готівку. Це дозволяє клієнту, так би мовити, не встаючи зі стільця, отримати повний спектр банківських послуг, а не бігати від одного фахівця до другого», — запевнив представник Приватбанку.
За його словами, сьогодні дійсно відбувається трансформація в бік використання цифрових каналів. Але говорити про повну перевагу онлайну зарано.
«Близько 60% клієнтів Приватбанку використовують паралельно онлайн та офлайн канали. Вони відвідують відділення з тих чи інших причин, хоча 99% транзакцій і всіх банківських операцій можна зробити через додаток Приват24», — проінформував Андрій Козловський.