Хоча банківських відділень дійсно стає менше: тільки за останній рік їх кількість зменшилася на 1 тис.

Читайте також: Зниження комісій за платіжними картками вигідно економіці і клієнтам банків

Зворотній бік відмови від офлайну

За словами Микола Чумака, банки — це єдина індустрія, яка останніх 10 років завдяки застосуванню нових технологій активно спонукає клієнтів переходити в онлайн. Адже обслуговування через дистанційні канали може бути до 20 разів дешевше, ніж при системі «face to face» .

Але цей шлях зменшення витрат має для банків і негативну сторону.

«Банкіри мріють, щоб будь-яку операцію можна було здійснити онлайн одним натисканням пальця. Але у цьому випадку так само клієнту легко змінити банк. Якщо в бренду немає в онлайні супер класного емоційного контакту з клієнтом, то є ризик легко його втратити», — пояснив експерт.

Саме тому, за його словами, зараз банки намагаються створювати навколо себе спільноти клієнтів, вибудовувати відносини, ставати фінансовим консультантом, партнером в житті клієнта, розмовляти з ним не тільки про фінансові справи, але й вирішувати персональні і бізнес потреби.

Читайте також: Як зміниться кредитування та депозитні ставки в 2021 році

Яке майбутнє для банків

На думку засновника і стратегічного директора IDNT, банкам доведеться фокусуватися одразу на двох певною мірою протилежних напрямках:

  1. Бути абсолютно досконалими у своїх транзакціях, в швидкості обслуговування, в точності, чіткості. Саме за цими функціональними характеристикам клієнт буде ставити оцінку банку.
  2. Не втрачати людський контакт. Отримати його можна тільки у відділенні. Але має змінитися його роль. Відділення має стати насамперед тим місцем, де будуть вибудовуватися відносини, проходитиме навчання клієнта, підвищуватиметься його фінансова грамотність.