Скарг на банки знову стало менше
Тенденція скорочення кількості скарг збереглася і в квітні.
У цьому місяці клієнти залишили на нашому сайті 218 негативних відгуків, що трохи менше, ніж у березні. Банки врегулювали близько 32% всіх квітневих конфліктних ситуацій, що, правда. теж менше, ніж у березні.
Традиційно найбільше скарг стосувалося роботи Приватбанку — 74 звернення, тобто третина всіх претензій. Приват відреагував приблизно на кожну третю скаргу.
На другому місці за кількістю звернень Ощадбанк, який з 34 претензій залагодив 14, тобто понад 41%. Схожі показники у віртуального monobank.
А ось, скажімо, Альфа-Банк «розрулив» тільки 3 звернення з 19-ти, тобто менше 16%. Райффайзен Банк Аваль вирішив стільки ж питань, але з 13 звернень, тобто показник теж нижче середнього (23%).
Читайте також: Плата за закриття рахунку та ігри з кредитним лімітом: на чому не соромляться заробляти банки
У рейтингу — майже без змін
Квітневі зміни у Народному рейтингу «Мінфіну» — традиційно мінімальні. Альфа-Банк в черговий раз помінявся місцями з Банком Восток (4 і 5 позиції).
Приватбанк другий місяць поспіль піднімається на дві сходинки, цього разу — з 11 на 9 місце.
Всі інші зміни — +/- на одну позицію.
Як завжди, замикає Народний Рейтинг на 24 місці Укрсиббанк.
Показово, що відгук клієнта про діяльність саме Укрсибу став переможцем в нашій традиційній номінації — відгук місяця.
Що найбільше хвилювало клієнтів банків у квітні:
- Банкомат видав не всі гроші
- Термінал «проковтнув» фальшивку, а банк вимагає заміну
- Видача банками купюр неналежної якості
- Проблеми з відео-верифікацією при відкритті рахунків
- На закритий рахунок зайшли гроші і з кінцями…
- Труднощі з видачею кредитів/урізання кредитного ліміту
- Традиційні нарікання на сервіс і недолік кліентоорієнтованості
Банкомат Укрсибу видав не всі гроші
Випадки, коли банкомат через збій зовсім не видає гроші, списуючи їх з рахунку, досить поширені. Але, щоб видавалася не вся сума — це досить рідкісне явище.
Така історія трапилася з читачем «Мінфіну» з Кривого Рогу під ніком dvskrr і принесла йому 3 тис грн призових від нашого сайту, які з лишком перекрили недоїмку.
«23.03.21 г. при снятии в банкомате Укрсиба 13,5 тыс грн я получил только 12,5 тыс грн со списанием всей заявленной суммы», — повідомив клієнт. Він одразу зателефонував на «гарячу» лінію, де йому поспівчували, сказавши, що звернення зафіксовано і через 10 днів все вирішиться. При цьому, в отриманому від банку смс був вказаний термін розгляду в 30 днів.
Трохи пізніше в телефонній розмові оператор зазначив, мовляв, перевірка показала, що отримана була вся необхідна сума.
«После этого
Після закінчення 30 днів ніяких письмових або смс-відповідей від банку клієнт не отримав і пообіцяв написати, як розвиватиметься ситуація далі.
Читайте також: Якщо банкомат «з'їв» картку і не видав гроші. Що робити
Термінал Привату прийняв фальшивку, але банк вимагає її замінити
Наша читачка під ніком Katrine09 розповіла таку історію.
Валютний переказ від батька вона зняла в касі банку і віднесла в інший банк, щоб покласти на депозит. У цьому банку деякі купюри не прийняли через «старість», запропонувавши взяти їх з комісією в 10%.
«Поскольку купюр не приняли довольно много, я их отнесла в терминал Приватбанка (в кассе мне кассир сказала, что комиссия будет больше, чем в терминале). Терминал все купюры „съел“, не плевался ими», — пише Katrine09. Все це було 12 квітня, а 21 квітня їй зателефонували зі служби безпеки Привату з претензією, що одна купюра номіналом в $100 — фальшива. Представник банку пригрозив заморожуванням рахунків, якщо підозріла купюри не буде замінена.
«Естественно я отказалась оплачивать $100, так как есть сведения с другого банка, что она — ветхая, но не фальшивая. Но мои счета, а это долларовая карта, на которой $190 и карта для выплат, куда накануне пришла стипендия — заморожены», — розповіла читачка.
Через деякий час їй знову надійшов дзвінок з банку з уточненням, що купюра не повністю фальшива, а частково, у неї «відксерений куточок», але банк, як і раніше, очікує заміни цих $100.
До кінця робочого дня зателефонувала дівчина з колл-центру Привату і повідомила, що тепер підозріла купюра — не фальшива, а просто «зношена», але вони все одно її не приймають. «Платите $100 или сидите без своих денег», — така незмінна позиція банку.
Читайте також: В обороті з'явилися підроблені купюри номіналом 1000 гривень
Касир Ощаду підсовує старі купюри
Цікаво, що читачі «Мінфіну» в квітні не одноразово скаржилися на те, що саме банки видають купюри неналежної якості.
Так, користувач під ніком YVG запідозрив в цьому касира одного з відділень Ощадбанку в Одесі.
«Кассир выдает деньги в нарушение постановления НБУ № 103, вкидывая в оборот „непригодные к обороту и сомнительные банкноты“, которые невозможно потом обменять ни в одном обменнике, — написав наш читач, — Когда приходишь к ним разбираться, кассир нагло врет: мол, эти купюры вы получали не у нас, а заведующая отделением покрывает все эти нарушения».
Клієнт Ощад звертався за консультацією до НБУ, де його позицію підтвердили.
«Если все купюры у них проверяются перед выдачей, тогда возникает вопрос, как „левые“ купюры поступают через кассу к клиенту?», — задається питанням YVG. На його думку, відповідей може бути дві:
завідуюча відділенням бреше, і свідомо пускає в обіг всю кількість непридатних купюр, що надходять до банку, чим порушує інструкцію,
або касир займається шахрайством, пропускаючи через касу і «втюхіваючи» клієнтам «ліві» долари, було отримано не через інкасаторів, а через інші джерела.
В Ощадбанку всі звинувачення заперечують і радять перевіряти гроші, не відходячи від каси: «Кассир не может выдавать купюры, выведенные из оборота. Мы просим всегда проверять виданные банкноты сразу непосредственно возле кассы».
На закритий рахунок ФОПа у Приваті зайшли гроші
В'ячеслав Чуприн розповів «Мінфіну», що ще восени 2020 р. написав заяву про закриття всіх рахунків у Приватбанку.
«Доступа к Приват-24 нет, никакой информации о состоянии счетов нет.
19 марта клиент по ОКПО заливает на р/сч ФОПа 2700грн. Счёт-то оказался открытым!!!", — з подивом констатує наш читач. Він написав заяву про повернення коштів клієнту (платнику), або про їх переведення на поточний рахунок в іншому банку.
«Прошёл почти месяц, а воз и ныне там! Банк — на полном морозе. Служба поддержки не обслуживает, ведь я типа и не клиент банка…», — скаржиться В'ячеслав Чуприн, відзначаючи, що не бачить сенсу нескінченно стояти в чергах у відділенні, щоб написати чергову заяву в нікуди.
«Мы с вами разорвали все договорные отношения. То, что счёт оказался незакрыт — не мой „бак“. Верните деньги отправителю», — емоційно звертається до Приватбанку наш читач. У банку пообіцяли розібратися в ситуації.
Банк відповів, що вже перевіряє, чим може допомогти в цій ситуації і пообіцяв додатково зв'язатися зі скривдженим клієнтом.
Читайте також: Що буде, якщо не закрити непотрібний рахунок в банку
monobank не зміг провести відеоверифікацію
Читач під ніком FLINT900, який проживає за межами України, звернувся за отриманням віртуальної картки до віртуального monobank.
«Объяснил ситуацию и спросил можно ли получить доступ к работе с виртуальной картой без получения физической, на что мне ответили что можно, для этого необходимо пройти регистрацию, отправить фото документов», — розповідає автор відгуку. Він все зробив, після чого для підтвердження особи необхідно було пройти відеоверифікацію зі співробітником банку.
«Выслал свой номер телефона, после чего получил смс: «Видеоверификация с нашим сотрудником не пройдена. Обратитесь, пожалуйста, в один из наших пунктов выдачи для получения карточки, ближайший к Вам можете найти по ссылке: https://…», — дивується потенційний клієнт, який пояснив, що не проживає на території України.
Банк пообіцяв розібратися в ситуації.
Укрсиб не зміг швидко видати експрес-кредит
«Хотел оформить кредит на розетке. Первыми отозвались наши друзья. Ну, думаю, ок — пускай. Перезвонили, красиво рассказали, прислали смс», — написав користувач blackwan. Наступного дня підскочив до найближчого відділення. І тут почалося. Час очікування вільного оператора. Потім виявилося, що перший внесок треба платити готівкою, а банкомати Укрсибу, як виявилося, не видають гроші за чужими картками.
«У меня их 3. Нужная сумма была на каждой из трех. Но ни одна не сработала», — обурюється потенційний позичальник. На його прохання змінити суму першого внеску на ту, яка була під рукою, запропонували з'явитися в понеділок.
«И тут я что-то резко расхотел иметь с ними дело. Извинившись и откланявшись, — розповідає blackwan, висловлюючи позитивні емоції з приводу того, що встиг передумати, — Меня пронесло, чего и Вам желаю!».
Читайте також: Безкоштовна розстрочка. Як це працює і скільки коштує
Приват без попередження урізав кредитний ліміт в 10 разів
Проблема з кредитом трапилася і з користувачкою Manna2202, яка співпрацює з Приватом вже 7 років.
«Стою на кассе супермаркета с полностью расфасованными покупками и пытаюсь расплатиться картой универсальной (Голд!) с лимитом, многократно превышающем сумму покупки, — пише читачка, — Но оказывается „не достатньо коштів“. Не понимаю, в чем дело? Захожу в „Приват24“ и вижу: лимит уменьшили в 10 раз! Ни смс, ни сообщения в Приват24, просто взяли и нож в спину. Кассир — в возмущении очередь на кассе бесится, а я просто в дурацком положении».
Читачка зазначає, що її кредитна історія — хоч на виставку: ніяких прострочень платежів за 7 років, кілька погашених кредитів по оплаті частинами, щомісячний обіг за карткою стабільно немаленький, комунальні платежі з картки… «Чем не угодила? Поставить в известность можно?», — дивується клієнтка. Персональний банкір нічим допомогти не зміг, мовляв, рішення центрального офісу.
«Звоню, а там робот гоняет по кругу без вариантов пообщаться с живым человеком и выяснить причину такого „обслуживания“. Спасибо, Приват, за сотрудничество и прощай. Завтра закрою карты и обращусь в другой банк», — резюмувала Manna2202.
У банку лише поспівчували клієнтці, запропонувавши подати документи про доходи для можливого підвищення кредитного ліміту в майбутньому.
Читайте також: Як користуватися кредитом безкоштовно. Поради позичальника