У хеджфонді заявили, що зараз ExxonMobil ще не розробила хорошу схему, що дозволяє зберегти ціну свого бізнесу в процесі переходу на нові види енергоресурсів. Engine No 1 піддав фірму критиці за те, що вона відмовляється визнати можливість зниження попиту на викопне пальне.
У Engine No 1 не довіряють заявам ExxonMobil
У компанії раніше відзначали, що працюють над проектами у сферах створення біологічного палива і вловлювання вуглецевих викидів, але в хеджфонді розцінюють подібні повідомлення як рекламний хід. Зараз обсяг вловлюваних цією компанією вуглецевих викидів не перевищує 1% від його вироблення, якщо рахувати разом з вуглецем, що викидається в ході переробки проданого нею палива.
Наприкінці 2020-го ExxonMobil повідомила, що до 2025-го має намір зменшити темпи вироблення парникових газів, що відображають обсяг викидів на кожен барель видобутку, на 15−20%.
У хеджфонді у відповідь відзначили, що до середини цього десятиліття викиди ExxonMobil ще сильніше збільшяться, оскільки компанія як і раніше намагається нарощувати видобуток, що призводить до збільшення сумарного обсягу вуглецю, що викидається в атмосферу.
Також Engine No 1 постарався вказати іншим акціонерам на фінанси компанії. У період коронавірусної епідемії вона отримувала збитки 4 квартали поспіль і була змушена здійснити списання активів вартістю в $20 млрд. Крім того, вона була виключена з Dow Jones.
Також у хеджфонді зазначили, що за 10 років перед коронавірусною епідемією вартість фірми впала на $175 мільярдів, а прибутковість її цінних паперів склала 28%, що набагато нижче усередненого показника її основних суперників, рівного 85%.
ExxonMobil підтримує курс на декарбонізацію, але відмовлятися від нафти і газу не має наміру
Реагуючи на повідомлення Engine No 1, фірма звернулася до інших своїх акціонерів із закликом не давати цьому хеджфонду їх обманювати. ExxonMobil повідомила, що має намір і далі вкладати кошти у відносно дешеві нафтові активи, які здатні принести прибуток, пише LBLV. За рахунок цього вона має намір підтримувати свої дивідендні виплати, а також зберігати можливість виплачувати борги і вкладати кошти в розробку проектів низьковуглеводної енергетики.
Протягом минулого тижня компанія запропонувала проект, який дозволить вловлювати і зберігати вуглекислий газ в акваторії Мексиканської затоки. Його ціна становить $100 мільярдів.
У минулому ExxonMobil також виступила із заявою, що навіть в умовах взятого світом курсу на декарбонізацію газ і нафту будуть і далі вкрай важливим елементом глобальної економіки. Фірма повідомила, що зі скепсисом відноситься до обіцянок її суперників вкладати кошти у відновлювані енергоресурси і домогтися вуглецевої нейтральності.
Олександер Черний, фінансовий аналітик LBLV.com