Що дає закон
Підписаний закон встановлює вимоги до кредитодавця та колекторських компаній.
Відтепер кредитодавці повинні інформувати споживачів в разі залучення колекторської компанії або поступки права вимоги новому кредитору.
Договори ж можливо укладати тільки з компаніями, включеними до реєстру колекторських компаній НБУ. За недотримання вимог компанії будуть штрафувати.
Читайте також: Рада обмежила роботу колекторів. Що це означає
У договорі про споживчий кредит має бути відображено право споживача звертатися до Національного банку в разі порушення законодавства в сфері споживчого кредитування.
Також документом будуть встановлюватися вимоги до взаємодії зі споживачем під час врегулювання простроченої заборгованості.
Пояснюється, що «під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія повинні повідомити своє найменування, ім'я та прізвище представника, правову підставу для звернення і розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача — також надати відповідні документи протягом семи робочих днів».
Читайте також: Що робити, якщо дзвонять колектори і погрожують прийти додому
У той же час Нацбанк уповноважений контролювати дотримання банками та колекторськими компаніями законодавства щодо захисту прав споживачів фінансових послуг.
Нагадаємо
19 березня Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроєкт № 4241 про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості.
Раніше «Мінфін» писав, що покарання для недобросовісних колекторів виглядає суворим лише на папері. Насправді, збирачі боргів можуть відкрутитися від «штрафного» рішення регулятора. Причина — в розмитості законодавчих трактувань.
Але в законопроєкті «зашиті» і куди більш серйозні проблеми. По-перше, строгі правила для колекторів поширюються далеко не на всі види кредитних договорів.
По-друге, НБУ буде контролювати далеко не всі компанії, які називають себе колекторами.