Відповідна постанова Правління НБУ № 15 від 09.02.21 набуває чинності з 13 лютого 2021 року.

Якою є суть документа

Мета Положення — правильний правомірний нагляд за тим, як банки додержується законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг та законодавства про рекламу.

Такий нагляд дозволить забезпечити:

  • розкриття банками повної та достовірної інформації про фінансові послуги, аби їх клієнти ухвалювали зважені рішення;
  • дотримання банками єдиних правил та вимог чинного законодавства у взаємовідносинах зі споживачами;
  • стимулювання банків до відповідальнішої поведінки щодо споживачів;
  • підвищити захист прав та інтересів споживачів.

Читайте також: Нові вимоги НБУ. Банкам заборонили прописувати умови договорів дрібним шрифтом

Як здійснюватиметься нагляд

Нагляд здійснюватиме управління захисту прав споживачів фінансових послуг Нацбанку в таких формах:

  • безвиїзний нагляд;
  • інспекційні перевірки.

У полі зору фахівців — договори банків з клієнтами, інформація на вебсайтах банків та інформація у рекламі, дані з відкритих джерел, а також звітність установ. Окремим джерелом інформації про можливі порушення будуть звернення громадян.

Також фахівці Нацбанку мають право запитувати у банків додаткову інформацію, документи чи письмові пояснення.

Читайте також: З 6 лютого щодо всіх небанківських фінустанов знайдуться заходи впливу — НБУ

Відповідальність за порушення прав споживачів наразі має форми адміністративних стягнень з посадових осіб банку, штрафних санкцій до банку тощо. НБУ також має право застосовувати й інші заходи впливу.

Страхування від COVID-19. Виплата до 50 тисяч гривень