Відповідна постанова Правління НБУ № 15 від 09.02.21 набуває чинності з 13 лютого 2021 року.
Якою є суть документа
Мета Положення — правильний правомірний нагляд за тим, як банки додержується законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг та законодавства про рекламу.
Такий нагляд дозволить забезпечити:
- розкриття банками повної та достовірної інформації про фінансові послуги, аби їх клієнти ухвалювали зважені рішення;
- дотримання банками єдиних правил та вимог чинного законодавства у взаємовідносинах зі споживачами;
- стимулювання банків до відповідальнішої поведінки щодо споживачів;
- підвищити захист прав та інтересів споживачів.
Читайте також: Нові вимоги НБУ. Банкам заборонили прописувати умови договорів дрібним шрифтом
Як здійснюватиметься нагляд
Нагляд здійснюватиме управління захисту прав споживачів фінансових послуг Нацбанку в таких формах:
- безвиїзний нагляд;
- інспекційні перевірки.
У полі зору фахівців — договори банків з клієнтами, інформація на вебсайтах банків та інформація у рекламі, дані з відкритих джерел, а також звітність установ. Окремим джерелом інформації про можливі порушення будуть звернення громадян.
Також фахівці Нацбанку мають право запитувати у банків додаткову інформацію, документи чи письмові пояснення.
Читайте також: З 6 лютого щодо всіх небанківських фінустанов знайдуться заходи впливу — НБУ
Відповідальність за порушення прав споживачів наразі має форми адміністративних стягнень з посадових осіб банку, штрафних санкцій до банку тощо. НБУ також має право застосовувати й інші заходи впливу.