Ключові цифри
Протягом акційного періоду було продано на 8,5% більше предметів побутової техніки та електроніки (966 тис. шт.). Це у 1,5 раза більше у грошах та вдвічі більше в обсягах за показники середньорічного тижня 2020 року.
36% одиниць побутової техніки та електроніки було продано зі знижкою від 10%, і лише 7% – зі знижкою понад 20%. Найбільше знижок (від 10%) зафіксовано серед товарів малої побутової техніки. Цікаво, що при цьому середній чек у ключових секторах техніки зріс на понад 20%. Винятком стала лише велика побутова техніка, де здорожчання середнього цінника склало лише 3%. Це свідчить про перевагу покупок преміум-сегменту в період розпродажів, коли знижками українці користуються не стільки, щоб заощадити, а швидше для того, щоб побалувати себе дорожчим асортиментом за ті самі кошти.
Традиційно інтернет-магазини пропонували більше знижок: цінник на 48% від обсягу техніки, що продавалася онлайн, знизився на 10% і більше. Тож, 30% товару (обсяг у грн) було куплено онлайн.
Порівняно з минулим роком онлайн-продажі в цей період зросли на 73% (офлайн також показав зростання – на 16%).
Тренд – домашній комфорт
Українці сфокусувалися на домашньому комфорті і підняли цю позицію у рейтингу своїх пріоритетів. Особливою популярністю користувалися роботи-пилососи, телевізори та посудомийні машини. Продажі цих груп товарів зросли найбільше, знову ж таки, порівняно із показниками середньорічного тижня цьогоріч.
«Впродовж всього цього року ми спостерігаємо цікаву тенденцію – цінуючи свій час, люди впевнено доручають рутинні справи сучасній техніці», – розповідає про тенденції зміни споживацьких вподобань Ірина Антонова, керівниця відділу досліджень роздрібних продажів побутової техніки PoS Tracking GfK Ukraine
«Крім того, після весняного локдауну та в очікуванні другої хвилі суворих карантинних обмежень споживачі створюють умови для комфортного приготування їжі власноруч. Сьогодні, як ніколи, люди зрозуміли, наскільки зручним робить їхнє життя технічний прогрес, та готові інвестувати у свій заощаджений час. Гадаю, саме цим пояснюється бум продажів роботів-пилососів, посудомийок, і, трохи менше – кавоварок, духових шаф та варильних поверхонь», – додає Ірина.
Читайте також: У «чорну п’ятницю» українці найбільше купували частинами — Приватбанк
Рекордні продажі цифрової техніки
Найбільше відносно минулорічних показників зросли продажі ІТ-сектору – на 70% у грошовому вимірі.
Продажі ноутбуків «Чорної п’ятниці»-2020 побили всі минулорічні рекорди, попри досить великий попит протягом усього року.
Серед цифрових категорій лідерами за темпами зростання традиційно стали телевізори, проте вперше вони не змогли перевищити торічний показник.
«Звичайно, що сезон розпродажів «Чорної п’ятниці» подовжився і в наступний тиждень, зі знижками «Кіберпонеділка». Особливо це помітно в онлайн-каналі продажів. Водночас варто зауважити, що отримання та оплата багатьох товарів, придбаних ще в період «Чорної п’ятниці», припала саме на наступний тиждень. І це також вплинуло на отримані нами цифри. Тому цьогоріч ми вирішили аналізувати ці два періоди знижок разом», – коментує заступник керівника відділу аудиту роздрібної торгівлі непродовольчими товарами GfK Ukraine Андрій Осадчий.
Читайте також: «Провальна п'ятниця»: «Мінфін» дізнався у читачів, чи планують вони сьогодні шопінг
Особливості розпродажів
Чимало людей боялось наразитися на ризик захворіти та обирали безпечніший спосіб покупок – онлайн. Найбільший ріст стався за рахунок продажів в онлайн-магазинах традиційного роздрібу, а не суто інтернет-рітейлу. Ця тенденція притаманна всьому 2020 року і «Чорна п’ятниця» не стала винятком.
У період знижок «Чорної п’ятниці» та «Кіберпонеділка» у 2020 році онлайн-продажі зросли на 73% в грошовому вимірі порівняно до аналогічних тижнів 2019 року.
«Також слід зауважити, що «Чорна п’ятниця» проходила в умовах карантину вихідного дня, коли усі торговельні центри були зачинені впродовж вихідних. І, власне, аби розпродажі таки відбулися, рітейлери змінили умови гри: акцент зробили на онлайн-продажах, а сам період розпродажів зі звичних одного-трьох днів розтягнули на цілий тиждень, і навіть два. Таким чином покупки стали не лише вигідними, а й максимально безпечними», – коментує Андрій Свірський, керівник відділу аудиту роздрібної торгівлі непродовольчими товарами GfK Ukraine.
Ще один тренд — покупки у розстрочку
За «чорний» тиждень розпродажів обсяг продажів товарів у кредит, за повідомленнями Приватбанку, виріс втричі порівняно з показниками попереднього тижня і досяг 485 млн грн.
Рекордне зростання – у 4 рази – забезпечила онлайн-розстрочка в інтернет-магазинах.
За тиждень клієнти Приватбанку купили в онлайн-кредит товарів на 180 млн грн, причому більшу частину купівель в інтернеті в розстрочку було здійснено саме «чорної п’ятниці» на 50,4 млн грн.
Читайте також: Українці втрачають інтерес до Чорної пятниці та Кіберпонеділка — дослідження
У цілому за підсумками тижня розпродажів користувачі карток Приватбанку оплатили безготівково 34 млн покупок на суму понад 8 млрд грн.
Раніше повідомлялося
Як писав «Мінфін», українські торговельні центри цього року перенесли терміни проведення «чорної п'ятниці» на будні дні з 23 до 27 листопада або скоротили період розпродажів до 1 дня. Причина — карантин вихідного дня, який діяв у країні.
Згідно з дослідженням CyberMonday.Global, в 2020 році середньостатистичний українець планує витратити на розпродажах «Чорної п'ятниці» (Black Friday) і в «кіберпонеділок» (Cyber Monday) 3,8 тис. грн ($139), поляк — $247, американець — $476.
Стежте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус».