За цей час у «банку в сматфоні» з'явилося понад 2,9 млн клієнтів. Секрет такої популярності криється в тому, що проект не тільки полегшив доступ до фінансових послуг, але і на повну використовує т. зв. емоційний банкінг.

Ось уже три роки в мобільному додатку банку живе кіт, який весело підморгує і кидає гроші на картку, підіймає келих валер'янки в твій День народження і нагадує тим, хто повернувся з магазину, що час помити «лапи».

За даними дашборда monobank, за цей час кіт подарував власникам карт понад 1,3 млрд кешбека за покупки.

  • Талісман банку 54 млн раз встиг побувати в АТБ, 12,5 млн разів — в McDonalds, 8,9 млн разів — на Новій Пошті.
  • Крім того, він 12 млн раз проїхався на Uber, 11,6 млн разів — у київському метро і 6 млн раз заїхав на ОККО.
  • 47,6 млн разів поповнив рахунок мобільного телефону, якщо мова про Київстар, Водафон або Лайфселл.

Цифри можуть розповісти багато. Тому до святкової дати «Мінфін» вирішив дізнатися про банк щось дійсно особливе.

На наше прохання співзасновник monobank Олег Гороховський (спойлер — диригент проекту) поділився 10 маловідомими фактами про банк, про які ви, напевно, раніше не чули.

1. Над запуском mono спочатку працювало сто світлих розумів

Розробка концепції monobank почалася взимку 2017 року. Згідно з планом, на створення першої версії потрібно було 50 людей і 3 місяці.

В кінцевому підсумку для запуску знадобилося 9 місяців і трохи більше 100 співробітників.

Читайте також: Анна Тігіпко: в izibank вже маємо більше 25 різних сервісів для клієнта

2. Семимильними кроками до успіху

Монобанк — найбільш зростаючий необанк у світі. Він досяг 1 млн користувачів швидше за інші необанки.

3. У банку працюють барабанщик, гітарист і арфістка

Більшість внутрішніх систем monobank мають назви музичних груп:

  • ACDC (процесинг)
  • Beatles (платежі)
  • Nirvana (клієнтська база і CRM)
  • Queen (картковий back)
  • Мумій Троль (додаток для логістики карток і документів)
  • Oasis (додаток для видачі карт)
  • Linkin Park (back мобільного додатка)

А перші посади в компанії були музичними: барабанщик, гітарист, арфістка, саунд-продюсер, соліст, піаніст, техно-діджей. Моя посада — диригент (посміхається).

4. Металеві картки mono родом з США

Щомісяця mono видає близько 150 тис. карток у 260 населених пунктах.

Картки і упаковка monobank виробляються в Києві. Наклейки з котом друкуються в Дніпрі. А металеві картки роблять в Нью-Джерсі, США.

Читайте також: Олег Гороховський: «Ми блокуємо близько 20−30 карт в день»

5. 10 відтінків чорного

Всі карти monobank — безконтактні і безкоштовні.

Вони друкуються на пластику чорного кольору і додатково фарбуються чорною фарбою. Було зроблено близько 10 спроб, щоб отримати потрібний колір.

Щільність чорного пластику менша, ніж білого. Тому може здаватися, що наша картка гнеться легше, ніж картка Привату, наприклад.

Фото: universalbank.com.ua

6. Клієнти mono — «найбезконтактніші» у світі

Майже 70% карток monobank додані в електронні гаманці — Apple Pay і Google Pay. Це в 10 разів більше середнього показника за іншими українськими банками і найвищий показник у світі, за даними платіжних систем.

Вже більше половини розрахунків за нашими картками проводяться без пластикових карток. За даними платіжним систем, monobank входить до топ-15 світового рейтингу банків за кількістю операцій через Apple Pay.

До речі, monobank запустив Apple Pay найшвидше в Європі — за 6 днів.

7. Без кота життя не те

У нас сильно розвинена «котяча» складова:

  • в інтерфейсах додатка ми постійно використовуємо нашого маскота QR-кота;
  • разом з карткою клієнт отримує наклейки з котиком;
  • у повідомлення про транзакції зашито муркотіння кота;
  • перші версії додатка мали котячі назви: Боніфацій, В чоботях, Гарфілд, Деметра, Йожкін Кот, Живоглот, Зіра і так далі за алфавітом. Потім від цього формату відмовилися — часто виникала плутанина.

Читайте також: Олег Гороховський: Банкірів ніхто не любить

8. Клієнти mono провели 49 років в додатку, граючи з котом

У додатку monobank є дві гри-пасхалки — «Space Invader» та «Кіт-сосиска».

Загалом в них зіграли понад 500 тис. клієнтів — 11,3 млн разів. А сукупний час, проведений в цих іграх, — 49 років!

Фото: youtube.com

9. Третина клієнтів зайшла в банк завдяки «сарафанному радіо»

За допомогою реферальної програми (існуючий користувач запрошує нового отримати карту, і обидва отримують за це винагороду) ми залучаємо майже третину нових клієнтів.

Максимальний рекорд за реферальною програмою — 13 363 нових клієнта за один день.

10. Сім'я mono зростає

У monobank 11-тисячне ком'юніті бета-користувачів у соціальних мережах. Учасники отримують ранні версії додатка для тестування, дають зворотний зв'язок про проблеми або пропозиції про доробки.

Читайте також: Привату — 28. П'ять унікальних фактів про найбільший банк країни

Проекти mono, від яких відмовились

1. «Нічні ходоки» полюють за дорогими депозитами

Перше, що згадується з «того, що не зайшло» — це спортивний депозит.

Ми укладали «парі» з нашими вкладниками: якщо вони проходили в день 10 тис. кроків, ми додавали відсоток до ставки за депозитом. А у тих, хто не виконував цю умову, — забирали.

Виходить, комусь платили багато, а комусь мало — в середньому виходила така ставка, як у нас «на табло». Згодом ті, хто програвав, припинили з нами грати. Залишилися тільки ті, хто виграє.

До того ж, на OLX почали продавати пристрій «крокомір для monobank». Ставиш в нього телефон на ніч — і він додає кроки. У нас з'явилася ціла група «нічних ходоків» і врешті-решт ми прибрали депозит з нашої лінійки.

2. Що змусило розвивати власні точки видачі карт

Спочатку хотіли обійтися без власних точок видачі. Ми планували всім клієнтам розсилати картки поштою. Але вперлися в законодавчі обмеження: для видачі першої картки клієнтові потрібно було обов'язково зустрітися з представником банку.

Через ці вимоги домовитися з Новою Поштою не вдалося. Довелося наймати штат власних співробітників і розвивати власні точки видачі.

Зараз, через 3 роки, законодавство непогано розвинулося. Тому ми готуємося до того, щоб все ж таки запустити відправку карток новим клієнтам через логістичних операторів. Це сильно розширить нашу географію.

Фото:rau.ua

3. Чому не злетів проект з Польщею

Нам був цікавий ринок Польщі — насамперед через велику кількість українців, що живуть там. Це близько 2 млн осіб.

Ми запустили картку в злотих, валютообмін і навіть навчилися видавати наші картки українським емігрантам на території Польщі, але не змогли знайти місцевого партнера для простого поповнення готівкою — без цієї складової успіху не було б.

Світлана Тартасюк