Втрати національних брендів
100 провідних національних брендів сукупно втратили $13,1 трлн вартості. Їх загальна вартість впала до $84,9 трлн.
Головна причина цього — пандемія covid-19.
Багаторічний лідер рейтингу – США – отримали 14% втрату вартості бренду до $23,7 трлн після ще одного неспокійного року. Найсильніша економіка світу продовжує наштовхуватися на різку критику і жорсткі запитання на світовій арені. З оголошенням Байдена переможцем президентських виборів-2020 країна ймовірно намітить новий курс і змінить багато політик, що проводяться при нинішньому президенті.
Незважаючи на політичну невизначеність, абсолютне домінування і успіх американських брендів у світі завжди забезпечуватиме економіку і репутацію країни надійним захистом.
Вартість бренду Китаю втратила 4%. Швидка реакція уряду на спалах covid-19 у поєднанні з його цільовими заходами стимулювання в останні місяці призвели до того, що країна стала першою великою економікою, яка оговталася від пандемії, і зараз очікується, що вона стане єдиною економікою G20, яка зростатиме в цьому році.
Читайте також: Україна посіла 58-е місце серед найбагатших країн світу
В Японії справи йдуть відносно краще, ніж в інших країнах – вартість її бренду знизилася на 6%, до $4,3 трлн. Країна піднялася до третього місця в рейтингу. Багато хто чекав, що вона буде однією з найбільш постраждалих від covid-19 через її близькість до Китаю, густонаселених міст і зростання населення похилого віку. Однак Японія виявилася досить успішною, з низьким рівнем захворюваності та смертності від коронавірусу і поліпшенням стану економіки.
Ірландія стала єдиним національним брендом в топ-20, що продемонстрував зростання вартості — на 11% до $670 млрд. Її економіка виявилася особливо стійкою завдяки сильному експорту і збереженню споживчих витрат.
Читайте також: Які країни найкраще справляються з наслідками коронакризи. Рейтинг
В'єтнам є найбільш швидкозростаючим національним брендом у цьогорічному рейтингу — на 29%, до $319 млрд. У країні зареєстровано дуже мало випадків захворювання і смерті від covid-19. Вона стала одним з провідних регіонів Південно-Східної Азії для виробництва, дедалі привабливішою для інвесторів, які прагнуть переїхати з Китаю через наслідки торговельної війни між США і КНР. Недавні торгові угоди з ЄС ще більше підтримують зростання країни.
Для Аргентини відзначено найбільше падіння вартості бренду — на 57%, до $175 млрд. Через дуже складну ситуацію з коронавірусом (вже 1 млн хворих) по всій країні спалахнули заворушення. І без того хвора економіка країни зазнає нових ударів, і шлях до видужання не буде коротким.
Читайте також: Топ-13 кращих і топ-25 гірших країн світу за якістю життя. Рейтинг
Як складається рейтинг
Крім вимірювання вартості національного бренду, Brand Finance також визначає відносну силу національних брендів за допомогою збалансованої системи показників, що оцінюють інвестиції в бренд, його капітал і ефективність. Вперше в цьому році методологія визначення сили національного бренду включає результати Global Soft Power Index — наймасштабнішого в світі дослідження сприйняття національних брендів (Україна в ньому 46-а з 60-ти країн).
Згідно з цими критеріями, Німеччина є найсильнішим національним брендом у світі з рейтингом сили бренду 84,9 з 100.
Страхування від COVID-19. Виплата до 50 тисяч гривень
Стежте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус»