«Мінфін» вирішив дізнатися, що трапилося, чи виникали такі проблеми в клієнтів інших банків та як вони їх вирішували.

о66 — значить Водафон, але то не точно

«Я ранее мигрировала с Водафон на Киевстар, не меняя номер, — теперь в этом банке не могу пополнить счет онлайн! Все потому, что пополнение проходит по коду оператора. То есть если код «066» — для банка это автоматически Водафон», — залишила авторка відгук на сайті.

За її словами, на гарячій лінії її запевнили, що гроші прийдуть на рахунок і перейматися не варто. Однак платіж на поповнення телефону повернувся, а при повторному зверненні оператор відповів: «Может, в другой стране у вас Киевстар, а в Украине код „066“ — это Водафон».

«Мінфін» звернувся в Радабанк за поясненням. Керівник управління карткового бізнесу Тетяна Дегтярьова повідомила, що проблему вже усунули. Вона також  подякувала клієнтам, які допомагають вдосконалювати сервіс.

«Інтернет-банкінг Радабанку запустили в 2015 році. Тоді такого сервісу, як міграція на іншого оператора, ще не існувало. Пошук оператора виконувався за першими цифрами номера і платіж надсилався на необхідні реквізити конкретного оператора. Ми оперативно допрацювали наш сервіс. На сьогодні проблема з поповненням мобільних номерів вже вирішена», — запевнила вона.

Читайте також: MNP в Україні. Мобільні оператори виступили за ідентифікацію абонентів 

А що в інших банках

Більшість українських банків стверджують, що подібних ситуацій в них не виникало, принаймні скарг від клієнтів не отримували. Та все ж не приховують, що деякі незручності після послуги перенесення мобільного номеру можуть виникнути. 

«Коли абонент мігрує з одного номера на інший, у мобільних операторів перехід проходить не в онлайн-режимі, їм потрібен час, щоб номер технічно мігрував. Тому рекомендуємо клієнтам поповнювати телефон не відразу, хоча б через пару годин», — поділилися в Універсал Банку.

Там також зазначили, що в додатку банку налаштовано все для поповнення телефонних рахунків після послуги MNP. “Наприклад, телефон, вказаний клієнткою у відгуку, в нашому додатку відображається як Київстар", — підкреслили в пресслужбі.

Читайте також: MNP: Стало відомо, скільки українців вже перенесли свої мобільні номери

Слово мобільним операторам

“Проблема із поповненням рахунку в таких випадках може виникнути через недопрацювання у додатку або у веб-версії онлайн-банкінгу. Для розв'язання таких проблем клієнтам необхідно звертатися у службу підтримки банку", — радять співробітники Київстару.

В компанії визнають, що від старту послуги MNP  траплялися випадки, коли поповнення рахунку через додатки деяких банків було неможливим. Але цих проблем було небагато і фінустанови їх оперативно вирішили.

В компанії Водафон стверджують: більшість банків врахувала, що номер їхнього клієнта може бути перенесено.

Зазвичай фінустанови забезпечують верифікацію операцій для перенесених номерів, тому їхні власники отримують банківські послуги без змін. Такий випадок можна розцінювати радше як виняток.

«Банки використовують різні технічні рішення та алгоритми для верифікації перенесених номерів. Деякі роблять інтеграцію з операторами, щоб отримувати інформацію про факт перенесення номера безпосередньо з локальних баз даних перенесених номерів. Деякі надсилають запити на верифікацію по черзі до кожного оператора», — розповіли в пресслужбі Водафон.

Читайте також: Народний рейтинг банків у вересні: чим залишилися незадоволені клієнти

Світлана Тартасюк