У 2020 році середньостатистичний українець планує витратити на розпродажах «Чорної п’ятниці» (Black Friday) і «Кіберпонеділка» (Cyber Monday) 3,8 тис. грн ($139), поляк — $247, американець — $476.
Продажі
У 2019 році в Україні під час розпродажів Black Friday кількість трансакцій становила 691% від середньорічного показника. У Cyber Monday активність покупців порівняно зі звичайним днем зросла на 197%.
Найактивнішою була п’ятниця: на цей день припало 24% всіх трансакцій, зроблених у період з 25 листопада по 2 грудня. А ось Cyber Monday відзначився найменшою кількістю продажів за аналізований період. Всього на вісім днів акцій припало 9% від річного обсягу продажів.
Задоволеність
Третина опитаних українців, які брали участь в осінніх акціях, залишилися задоволені, а 40% — скоріше задоволені. При цьому 21% швидше незадоволені та 5% незадоволені — і це один із найвищих показників незадоволеності по країнах. Гірше оцінили Black Friday і Cyber Monday тільки в Аргентині та ПАР.
Серед людей, які негативно оцінили розпродажі, 59% вказали, що знижки були недостатніми. 53% опитаних відзначили відсутність знижки на товари, що цікавлять, а 35% — що продукти зі знижкою розкуповувалися дуже швидко. 10% анкетованих залишилися незадоволені неробочими купонами.
Попит на товари
Black Friday і Cyber Monday асоціюються насамперед зі знижками на електроніку. Однак в Україні активну участь у розпродажах беруть молоді мами. Під час листопадових акцій найбільше підвищується попит на товари для дітей — 47% щодо середньорічного показника. Аналогічна тенденція характерна для покупців з Австралії, Іспанії, Португалії, Польщі, Румунії та Росії.
Друга за популярністю категорія товарів – взуття (зростання на 42%), а на третьому місці — побутова техніка (37%). Попит на електроніку виріс на 25%.
Витрати
Українці готові витратити дещо незначні суми — приблизно 3,8 тис. грн ($139). Подібну суму віддадуть мешканці ПАР ($130) та Угорщини ($145).
Найбільше на розпродажах планують витратити жителі США ($476), Швейцарії ($454) та Великобританії ($430). Найскромніше скуповуватимуться у Пакистані ($62) і Нігерії ($67).
Читайте також: «Чорна п'ятниця»: Американці витратили в інтернеті $7,4 мільярда
Нагадаємо
Частка онлайн-торгівлі у Східній Європі зросла в цьому році до 10% від загального обсягу роздрібних продажів. При цьому найбільше зростання e-commerce зафіксоване в Україні: приблизно на 45%, або до 8% від загального обсягу роздрібних продажів у країні.
У цьому році Чорна п’ятниця припадає на 27 листопада.
Читайте також: Україна стала лідером із зростання e-commerce у Східній Європі
В Україні пік зацікавленості до розпродажів припав на 2018 рік. Минулого року зацікавленість інтернет-користувачів була не найвищою, а в нинішньому пандемія і зумовлена нею ситуація на ринку праці та в економіці можуть знизити купівельну активність споживачів.