Таке рішення обумовлене численними запитами небанківських установ.
Мета документа
Документ визначає чіткий перелік вимог до прозорості структури власності та порядку їх розкриття учасниками ринку. Затвердження Положення сприятиме прозорості структури власності фінустанов та регламентуватиме порядок дій Національного банку щодо моніторингу дотримання ними вимог до структури власності.
Положенням будуть врегульовані також такі питання:
- порядок розрахунку розміру участі у структурі власності;
- порядок подання відомостей про структуру власності надавача фінансових послуг та її оприлюднення на офіційному сайті Національного банку та сайті надавача фінансових послуг;
- порядок контролю регулятором та надавачем фінансових послуг відповідності її структури власності чинним вимогам;
- порядок розгляду питання про визнання структури власності надавача фінансових послуг непрозорою. Такі рішення приймаються колегіально Комітетом з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг.
Читайте також: Олександр Бевз: скоро з'явиться більше можливостей вигідно обміняти валюту
Що передбачають нові вимоги
Положення передбачає чіткий перелік вимог до прозорості структури власності надавачів фінансових послуг. Зокрема, структура власності надавача фінансових послуг є прозорою у разі, якщо:
- відображення інформації про всіх власників істотної участі та ключових учасників;
- набуття істотної участі було погоджено Нацбанком або Нацкомфінпослуг;
- документи про структуру власності відповідають встановленим вимогам;
- у структурі власності власників істотної участі відсутні резиденти держави-агресора;
- у структурі власності осіб відсутні ті, яким відповідно до вимог законодавства заборонено володіти корпоративними правами та/або здійснювати значний або вирішальний вплив на діяльність надавача фінансових послуг.
Ознаки прозорості структури власності
Національний банк має право визнати структуру власності надавача фінансових послуг непрозорою у разі:
- недотримання надавачем фінансових послуг вимог щодо прозорості;
- документи про структуру власності надавача фінансових послуг містять недостовірну інформацію;
- ненадання надавачем фінансових послуг Національному банку повної та достовірної інформації про використання у своїй структурі власності трастової конструкції;
- структура власності надавача фінансових послуг є циклічною.