Навіщо інвесторам Tesla стежити за угодами M&A
Основною передумовою для того, щоб Tesla увійшла в індекс S&P 500, можуть стати угоди по злиттю інших членів бенчмарка. Такі злиття історично були основною причиною виходу компаній з індексу. Це може відкрити шлях для такої компанії, як Tesla, повідомили два джерела, знайомих з тим, як комітет приймає рішення.
Хоча деякі учасники ринку сумніваються в якості прибутку Tesla, багато хто все ж вірили в те, що вона отримає доступ до бенчмарку.
«Вона потрапить в S&P. У певний момент це обов'язково відбудеться, — сказав Тім Гріском, головний інвестиційний стратег Inverness Counsel в Нью-Йорку. — Можливо, зараз фірма сидить на лаві запасних, поки експерти просто оцінюють ситуацію».
Читайте також: Як почуває себе «велика трійка» німецьких автогігантів і чи варто в них інвестувати
За його словами, хоча оцінка Tesla «здається абсолютно божевільною», ігнорувати компанію не вийде. Представник S&P від коментарів відмовився. Tesla не відразу відповіла на запити про коментарі.
Як компанії потрапляють в S&P 500
Вибір компаній, які входять до індексу S&P 500, почасти є наукою, а почасти — мистецтвом. Існують формальні критерії, яким має відповідати компанія, в тому числі такі, як прибутковість, кількість акцій в обігу і ринкова капіталізація, але комітет індексу має повну свободу дій при ухваленні рішення.
Мета S&P 500 — не перевищувати ринок, а відповідати показникам його 11 секторів, а також 156 підгалузей в цих секторах.
Tesla, як автовиробник, є частиною сектора споживчих товарів вторинної необхідності, вага якого в індексі в даний момент складає 11,4%. У цей сектор також входять такі компанії, як рітейлери, домобудівники і ресторани.
Комітет індексу прагне відбирати компанії, які найкраще представляють свою галузь. При цьому порівнюється вага сектора з іншими, включаючи інформаційні технології, охорону здоров'я і фінанси, щоб показники індексу відповідали показникам ринку в цілому.
Злиття компаній, включених в індекс, дають членам комітету — імена яких S&P не розголошує — додаткові можливості для коригування внеску з урахуванням мінливої динаміки ринку.
Наприклад, в цьому році акції Tesla злетіли більш ніж на 300%, що зробило її найдорожчим автовиробником в світі і змінило вплив всього сектора. З моменту останнього рішення S&P про включення компанії в індекс акції Tesla впали більш ніж на 10%.
Читайте також: Сім головних «не можна» для будь-якого інвестора
Коли в липні Tesla повідомила про четвертий прибутковий квартал поспіль — одна з умов входу в S&P 500 — багато інвесторів вважали, що їй вдасться стати частиною індексу, і це сприяло зростанню акцій компанії. Але Tesla не потрапила до списку нових компаній, оголошених 4 вересня в переддень щоквартальної ребалансировки індексу 18 вересня.
Рішення комітету «могло виходити тільки з колективної та твердої думки про те, що Tesla сильно переоцінена, а її фундаментальні показники досить хиткі навіть незважаючи на мегакапіталізацію», — вважає співзасновник DataTrek Research Ніколас Колас.
Проте експерт був «здивований» тим, що Tesla не включили в індекс.
За словами одного з джерел, завжди існує від 25 до 50 компаній, які технічно відповідають критеріям для включення в індекс, але не входять до нього. Тільки деякі з них є компаніями, які комітет визнає підходящими кандидатами під час обговорення на щомісячних зборах.