Генеральний директор New Constructs Девід Трейнер оцінює інвестиційні перспективи компанії з точністю до навпаки. Про це він розповів в інтерв'ю для програми Trading Nation телеканалу CNBC. До його думки варто прислухатися: Трейнер — ветеран Уолл-стріт і експерт з корпоративних фінансів.
З 2013 по 2017 рр. він був членом Консультативного комітету інвесторів FASB. А до висновків заснованої ним New Constructs, яка оцінює вплив на акції змін правил бухгалтерського обліку та корпоративних дій, прислухаються найвідоміші аналітики. «Мінфін» виділив головне зі сказаного.
Картковий будиночок готовий скластися
Основний висновок, який робить Трейнер полягає в наступному: фундаментальні показники компанії не підтримують таку високу ціну на її акції. Tesla може бути найнебезпечнішою акцією на Уолл-стріт.
«Що б не планувала зробити Tesla — чи випустити 30 млн електромобілів протягом наступних 10 років, чи почати страховий бізнес і мати такий же високий і стабільний прибуток, як у Toyota, ціна акцій компанії, як і раніше, передбачає, що прибуток буде ще більше».
Читайте також: Нова економічна стратегія країни. Чого очікувати
За словами Трейнера, при поточній середній ціні продажу одного електромобіля в $ 57 тис. і припущенні, що до 2030 року компанія продасть 10,9 млн штук, ринкова частка Tesla складе всього 42%. Зараз папери Tesla торгуються з очікуваним прибутком в 159 разів більшим за ціну акцій.
«Це великий, великий — один з найбільших карткових будиночків всіх часів — який готується скластися», — заявив Трейнер.
Спліт 5 до 1 — для недосвідчених
Нагадаємо, що 31 серпня Tesla розділила свої акції п'ять до одного. Акції відреагували зростанням на 12%.
Трейнер також прокоментував недавнє дроблення акцій компанії. На його думку, це також може виявитися небезпечним для нових інвесторів.
Читайте також: Дорогі машини і картини тепер продаються по шматочках
«Поділ акцій не має значення для вартості. Вони не змінюють розмір, а просто ділять його на кілька частин. Чесно кажучи, я дивлюся на поділ акцій як на спосіб заманити менш досвідчених трейдерів в спроби розігнати цю акцію, а це не справжня стратегія», — сказав Трейнер.
Акції компанії впали більш ніж на 5% після того, як найбільший зовнішній акціонер компанії Баллі Гіффорд урізав свою частку.
Скільки рально коштує Tesla
Як вважає Трейнер, реальна вартість компанії набагато нижче озвучених рівнів. «Я думаю, що приблизно 10% від того, що є, якщо подивитися на розумний рівень прибутку», — сказав він.
«Tesla не входить в топ-10 за часткою ринку або продажем електромобілів в Європі. Там змінилися закони, місцевим виробникам надані значні стимули для випуску гібридів і електромобілів. Те ж саме відбувається в Сполучених Штатах. Я думаю, що насправді ми говоримо про щось ближче до $ 50, а не $ 500, як про реальну вартість», — говорить експерт.
Трейнер підкреслює, що саме Ілон Маск і його компанія зробили електромобілі популярними. Але, фокусуючись на фундаментальних принципах, акції Tesla він вважає одними з найнебезпечніших на Уолл-стріт.
Читайте також: Як заробити на українських монетах
Нагадаємо, що минулої п'ятниці індексний комітет S & P вніс зміни в індекс S & P 500. І Tesla в нього так і не увійшла. Не виключено, що однією з причин такого рішення (розширені підсумки індексного комітету не публікуются) є той факт, що учасники комітету порахували завищеною поточну ринкову ціну акцій Tesla, що несе ризики для самого індексу S & P 500.