В ході зустрічі з представниками небанківського фінансового сектора перша заступник голови НБУ Катерина Рожкова заявила, що існує певна неврегульованість у законодавстві самої суті і правил колекторської роботи.

Скарги громадян

Крім того, Нацбанк за місяць отримав 535 звернень громадян, що стосуються дій колекторських компаній, за підсумками їх розгляду були встановлені випадки грубого порушення діями колекторів вимог законодавства.

Що готують колекторам

Заступник голови НБУ повідомила, що зараз готується проект закону, який врегулює діяльність колекторських компаній.

«У цьому проекті закону для колекторської компанії з'явиться вимога щодо дотримання нею правил етичної поведінки з боржником… У разі порушення колектором правил етичної поведінки будуть передбачені заходи впливу і санкції, в тому числі виключення з Реєстру колекторських компаній», — зазначила Рожкова.

Вона уточнила, що поява Реєстру колекторських компаній стане однією з ключових запланованих змін для ринку.

У ньому буде систематизовано перелік установ, які можуть здійснювати колекторську діяльність, а виключення з Реєстру буде означати заборону банкам і фінансовим компаніям укладати договори з виключеними установами.

Крім того, власникам і керівникам такої компанії можуть заборонити займатися колекторською діяльністю протягом року.

Читайте також: Ольга Лобайчук: НБУ планує оновити вимоги до банківських договорів

Рожкова підкреслила, що виключення з Реєстру є одним із запланованих заходів впливу НБУ у відповідь на незаконні колекторські дії, до якої регулятор може вдатися у разі, якщо учасник ринку не реагує на письмові вимоги і штрафні санкції за порушення вимог законодавства при взаємодії з боржником.

Національний банк також встановить додаткові вимоги щодо етичної поведінки по відношенню до боржника для кредиторів, в тому числі в частині контролю дій залучених колекторських компаній і рекомендації щодо усунення порушень. Також будуть описані підходи до взаємодії колекторських компаній з боржниками.

Читайте також: Що змінить закон про захист прав споживачів фінпослуг

У цьому контексті вже найближчим часом НБУ планує розробити методичні рекомендації по етичному поводженню під час здійснення колекторської діяльності.