Ризики спрощення
За словами директора з регуляторного забезпечення Київстар Олександра Когута, спрощення містить суттєві ризики для абонента, який може втратити номер у результаті шахрайства і не зможе його повернути, як не зможе повернути і кошти зі свого мобільного чи банківського рахунку, якщо його номером заволодіє шахрай.
«Для операторів, які не зможуть встановити, чи дійсно абонент, який переносить номер, є його законним власником. Для держави, оскільки нові види шахрайства можуть призвести до сплеску злочинів, спрямованих не лише на доступ до мобільного банкінгу абонента, але і персональної інформації, профілям у соціальних мережах, тощо», — пояснив він.
Читайте також: «Підводні камені» MNP
Експерти міжбанківської Асоціації членів платіжних систем України також вважають, що «знеособлене» перенесення номерів тільки загострить ризики шахрайства, враховуючи, що в Україні майже 90% абонентів користується мобільним зв’язком анонімно, на умовах передплати.
За оцінкою Асоціації, лише у 2019 році через шахрайства з мобільними номерами громадяни України втратили близько 330 млн грн.
Читайте також: MNP: Від якого мобільного оператора пішло найбільше абонентів
Телеком оператори Київстар та Vodafone Україна підкреслюють, що для упередження шахрайства необхідно зберегти двокрокову модель перенесення номерів.
Нагадаємо
Послуга перенесення мобільних номерів діє в Україні з травня 2019 року.
За цей час послугою скористались 72 тисячі людей, або 0,13% від загальної кількості мобільних абонентів України.
За інформацією з фінансових звітів операторів Київстар обслуговує 26,0 млн абонентів, Vodafone Україна – 19,5 млн, lifecell – 7,5 млн абонентів.