Коронакриза та M&A
За результатами дослідження майже 30% компаній планують продавати бізнес або активи у найближчі 6-12 місяців.
При цьому лише кожна п'ята компанія планує це робити через кризу. Це вказує на те, що більшість великих українських компаній відносно успішно витримала економічну кризу, пов’язану з COVID-19.
З компаній на продаж більше ніж 60% готові до дисконту в ціні. Однак в майбутньому продавці можуть підвищити ціни на об’єкти продажу, оскільки сьогодні кількість потенційних покупців суттєво перевищує пропозицію.
Читайте також: Світовий ринок M&A з початку року обвалився на 41%
Кількість потенційних покупців – 50%, і майже всі вони очікують на дисконт в ціні, адже насамперед будуть продаватись саме слабкі бізнеси.
При цьому понад 40% покупців зацікавилися такою покупкою саме через коронакризу. Це свідчить про те, що значна частина компаній має опортуністичні настрої та вірить у підйом української економіки.
Читайте також: M&A в Україні: найбільші угоди 2019 року. На що буде попит у 2020 році
Понад 60% потенційних покупців не змінили своїх намірів придбати активи в Україні, тобто вони продовжують вірити у привабливість ринку України і бачать прибуток у розширенні своєї долі на ринку.
Водночас майже 40% потенційних покупців, навпаки, відмовилися від своїх планів придбання саме через корона-кризу.
Понад 60% респондентів вважають, що продавцеві радники не потрібні, адже продається актив із дисконтом. Такий висновок суперечить очікуванням покупця щодо гарантій, надання яких вимагає активного залучення юристів.
Читайте також: Apple, Facebook, Alphabet. Як придбати акції іноземних компаній
Методика проведення опитування
AVELLUM проводила онлайн-опитування протягом червня 2020 року серед 56 власників, топменеджерів та керівників юридичних відділів українських та міжнародних компаній.
Висновки базуються на аналізі відповідей респондентів та на різноплановому досвіді AVELLUM з супроводу M&A угод у багатьох секторах української економіки.