На його думку, пауза в обслуговуванні кредитів пов'язана переважно з рекомендаціями НБУ, який заборонив банкам нараховувати штрафи і додаткові комісії при прострочці.

На кону кредитний рейтинг клієнта

Олег Гороховський вважає, що регулятор недостатньо чітко пояснив, що клієнтам варто робити, а що не варто. «Банкам сказали відмовитися від штрафних санкцій, і клієнти подумали, що їм можна взагалі не приносити планові платежі», — говорить він.

За словами співзасновника monobank, будь-яке порушення графіка платежів впливає на прийняття рішень банком. І потім воно так чи інакше змінить кредитний рейтинг клієнта.

«Плановий платіж банку показує, що позичальник пам'ятає про заборгованість і, як і раніше, готовий її обслуговувати. Не потрібно повністю погашати кредит, треба принести мінімальний платіж 5% і потім його можна зняти», — пояснює Олег Гороховський.

Читайте також: Побили горщики. monobank більше не буде працювати з Таскомбанком

Платіжна дисципліна

Середнє сальдо заборгованості за позичальником у monobank сьогодні становить до 10 тис. грн. Тобто мінімальний платіж 5% від суми боргу — це 500 грн, які клієнту будуть моментально доступні. «Не приносити їх — дивне рішення. Я розумію, доходи багатьох домогосподарств знижуються, але це питання не доходів, а дисципліни», — зазначив Олег Гороховський.

Як розповів банкір, клієнт може не принести платіж, але його борг нікуди не зникає, банк все одно нараховує відсотки. І рано чи пізно їх доведеться погасити. Клієнт вибирає тільки, коли він це зробить.

«Повністю скасувати обслуговування кредиту не можливо, тому що тоді потрібно дзеркально скасовувати виплати за депозитами. Але це так не працює. Адже, як тільки з'явиться натяк, що розглядається такий варіант, всі клієнти захочуть зняти депозити», — поділився співзасновник monobank.

Повний текст інтерв'ю з Олегом Гороховським читайте тут.