Антикризовими кейсами переформатування діяльності поділилися представники провідних українських компаній на онлайн-вебінарі FinUpdate «Побудова успішного бізнесу в онлайн. Перезавантаження».
Нове кіно
Директор по маркетингу мережі кінотеатрів Планета Кіно Максим Бєлов розповів, що першою реакцією на карантин було рішення не припиняти спілкування з клієнтами.
«Ми зробили дещо ексклюзивне – серію антикризових сертифікатів вартістю 100 грн, які в майбутньому можна буде обміняти на будь-який квиток. Так ми отримали можливість частково закривати свої обов’язкові платежі», – поділився він.
Крім того, команда Планета Кіно запустила нові послуги, наприклад – виробництво власного попкорну PumPiDup, який активно продається онлайн та в супермаркетах.
Завдяки цьому вдалося повністю зберегти команду з виплатою 50% заробітної плати і оптимізм на майбутнє.
Представники індустрії, з огляду на досвід інших країн, прогнозують відкриття кінотеатрів для відвідувачів не раніше липня. При цьому працювати доведеться з певними обмеженнями.
«Можливі обмеження в залах будуть виглядати так: сидіння через ряд і через одне крісло. Крім того, ми самі продумуємо, як убезпечити наших клієнтів, розглядаємо варіанти застосування систем знезараження повітря», – наголосив представник Планети Кіно.
Читайте також: Онлайн ресторани, старе кіно в кінотеатрах і порожній ресепшн в готелі
Зміна бізнес-стратегії за кілька годин
Несподівана зміна правил гри змусила підприємців блискавично реагувати на нові реалії. Карантин залишив бізнесу єдину опцію, яка дозволяла зберегти клієнтів — онлайн продажі.
Але запуск власного сайту затратний як по коштах, так і по часу. «Другий варіант – переведення свого бізнесу в онлайн за допомогою інтернет-майданчиків. Для цього потрібно буквально декілька годин», – говорить керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні і Центральній Азії Ігор Сироватко.
Читайте також: Життя на карантині: ліки та продукти замість меблів і авто
Серед топ-10 категорій на OLX, в яких виріс попит, опинилися:
-
Садовий інвентар (кількість відгуків збільшилася на 178%; пропозиція виросла на +34%.
-
Продукти харчування ( відгуки +178%; пропозиція +2%).
-
Сад і город (відгуки + 124%; пропозиція +26%).
-
Спорт і відпочинок (відгуки +96%, пропозиція +3%).
-
Дитячий транспорт (відгуки +81%, пропозиція +9%).
-
Мотозапчастини і мотоаксесуари (відгуки +76%; пропозиція +34%).
-
Будівництво і ремонт (відгуки +67%; пропозиція +5%).
-
Кліматичне обладнання (відгуки +51%; пропозиція -1%)
-
Предмети інтер’єру (відгуки +50%; пропозиція -2%).
-
Іграшки (відгуки +48%; пропозиція +0%).
Слід враховувати, що розміщення оголошень на сервісі для бізнесу платне. При цьому надається низка переваг, як-от: OLX магазин, особливе оформлення, персональний менеджер, автоматичне підняття оголошень, розширена статистика і рекламний банер.
До речі, у своїй презентації керівник департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії, надав спеціальний промокод на 100% Cashback витрат на покупку першого пакету (купленого до 21.05.2020) в новому сервісі «OLX магазин». Промокод: webinar_1505. Встигніть скористатися!
Читати також: Як карантин змінив бізнес і споживчі звички
Де взяти гроші під час кризи
Критично важливим під час кризи стає фінансовий ресурс. Начальник управління організації продаж Ощадбанка Наталія Троцко окреслила можливості, які сьогодні дає банківський сектор підприємцям. Основну увагу вона зосередила на оновленій програмі кредитування 5-7-9.
«Сьогодні цю програму доречніше називати «0-3-5-7-9». Підприємець, який прагне зберегти робочі місця і працювати далі, реально може отримати кредит під 3% річних для виплати заробітної плати працівникам», – розповіла Наталія Троцко.
Вона повідомила, що вже з 18 травня Ощадбанк розпочинає прийом анкет на участь в оновленій програмі «Доступні кредити 5-7-9%» для малого бізнесу.
Щоб стати учасником програми, потрібно подати заявку на спеціальній сторінці сайту Ощадбанку. На кредит може претендувати офіційно зареєстрований ФОП або юридична особа.
«Якщо до карантину ліміт кредитування складав 1,5 млн грн, то на сьогодні під ставку 0-3-5-7-9% реально отримати кредит до 3 млн грн», – зауважила Наталія Троцко.
Вона також поінформувала, що у рамках програми 5-7-9% Ощадбанк вже підтримав підприємців на 87 млн грн. На оновлену програму передбачено ще більше.
«Навіть в такий непростий час ми задекларували 1 млрд грн для видачі підприємцям кредитів», – підкреслила представниця Ощадбанку.
Як показує практика, найбільший інтерес до програми проявляють підприємці, які працюють в агросекторі, оптовій та роздрібній торгівлі, переробній галузі, будівництві.
Читайте також: Бізнес під час кризи: інструкція з виживання
Онлайн шопінг: нові опції
Чітко зміну клієнтського досвіду за час карантину простежують в одній із найбільших ecommerce компаній України Kasta.ua. Її PR директор Наталія Логвин розповіла, що перший тиждень локдауну був шоковим. Активність на маркетплейсі різко впала. Пожвавлення почалося після двох тижнів карантину. За словами Наталії Логвин, у категорії одяг та взуття продажі зросли приблизно на 30%, порівняно з докризовим рівнем.
Більше того, зайшли ритейлери, з якими компанія довго вела переговори. «Багато повернулися, а багато почали працювати вперше. Всі розуміють, що клієнтський досвід уже ніколи не буде колишнім. До офлайн-шопінгу багато хто буде відноситися обережно і після зняття всіх карантинних обмежень», – упевнена представниця Kasta.ua.
Особливий інтерес з боку нових клієнтів компанія спостерігає останніх два тижні. Їх більше, ніж навіть у період «чорної п’ятниці», і це при тих самих затратах на маркетинг.
«Ця ситуація змусила перейти в онлайн навіть тих, хто довго цьому опирався. І багато хто оцінив переваги, адже онлайн – це, насамперед, величезний асортимент товарів, доступ 24/7 і зручність», – констатує Наталія Логвин.
Останнє, за її словами, забезпечують численні інвестиції компанії в інфраструктуру, зокрема, створення власної фінансової компанії Kasta Pay.
«Саме завдяки сервісу Kasta Pay забезпечується швидке повернення грошей на карту клієнта, якщо товар йому не підійшов. Є рішення і для постачальників, які хочуть у нас продавати: Kasta production призначено для створення контенту», – деталізує спікер.
Наталія Логвин зауважила, що в компанії великі плани на сервіс Kasta Pay. Скажімо, зараз для клієнтів доступна опція товар в кредит, але в рамках партнерської співпраці із Приватбанком. В подальшому компанія планує розширити можливості кредитування, запустивши власну карту.
Варто зазначити, що під час 6 випуску серії FinUpdate пройшов традиційний розіграш, який підтримали компанії спікерів Планета Кіно, OLX, Kasta.ua і водний партнер випуску — AquaMelan. Слухачі отримали не тільки унікальні знання, а й призи від таких цікавих партнерів.
Також організатори вдячні за інформаційну підтримку, завдяки якій вебінар подивилися вже понад 1900 осіб: PaySpace Magazine, Вчасно — сервіс миттєвого обміну документами онлайн, Торгово-промисловій палаті України, Асоціації представників малого та середнього бізнесу, Журналу ФУЭТЕ.
Ірина Рибніцька