Про це розповіла керівник досліджень у галузі фінансів та роздрібної торгівлі CBR Лідія Кулиба на онлайн-вебінарі FinUpdate «Успішний бізнес в online. E-commerce сьогодні і яким він буде завтра».
Компанія маркетингових досліджень CBR опитала понад півтисячі українців про їх фінансову поведінку під час карантину. У дослідженні брала участь аудиторія у віці 25−50 років. Респонденти — всі користувачі банківських послуг, які мають особистий місячний дохід вище 20 тис. грн або депозит на суму понад 200 тис. грн (сегмент Mass Affluent).
Результати опитування CBR порівняли з даними про поведінку сегменту Mass — масового споживача (доходи до 20 тис. грн).
На що більше витрачають під час карантину
Опитування CBR показало, що незалежно від рівня доходу, люди віддають перевагу купівлі продуктів харчування тривалого зберігання і транспортуванню питної води.
Виросли замовлення на доставку продуктів. Кардинальна різниця тільки в замовленнях готових страв з доставкою додому. Українці з доходом до 20 тис. грн набагато рідше стали користуватися послугами ресторанів.
Незалежно від платоспроможності українців, покупки у торгових центрах і на ринках різко скоротилися. «Менше всього впали покупки одягу і техніки, бо їх і так не часто здійснюють», — розповідає Лідія Кулиба.
За її словами, якщо говорити про офлайн-ритейл, представники сегменту Mass Affluent стали рідше купувати що-небудь в маленьких магазинах біля будинку, що популярні серед масових споживачів. Українці з доходом вище 20 тис. перекочували у великі супермаркети та замовлення онлайн.
Читайте також: Робота в мережі: 7 простих способів підробітку на карантині
Комуналка і техніка: за що частіше платять карткою
У спокійний час 71% онлайн-платежів йде на оплату комуналки. І тільки 29% — на оренду житла.
«Найчастіше користуються карткою, а не готівкою, при оплаті комуналки. Рідше всього платять карткою в тих сегментах, де це недоступно, наприклад, оренда житла або оплата навчання», — ділиться Лідія Кулиба.
В умовах карантину банківські карти стали набагато популярнішими. Найбільше оплати картками виросли в сегменті кафе і ресторанів, які працюють на доставку, а також частіше стали розплачуватися картками за бензин.
Як писав «Мінфін», карантин завдав найсильніший удар по торгівлі. Різко впав випуск текстилю, меблів і машин — на 18%. Зате фармацевтична продукція стрибнула вгору на 22%.