Криза — грошей немає
За час карантину проблемна заборгованість в МФО зросла в три рази. Багато позичальників втратили роботу, а разом з нею і стабільний заробіток. Деякі люди не поспішають погашати кредит через невизначену ситуацію у майбутньому.
«Фінансові компанії, у яких була прострочка за кредитами 9−10%, тепер мають 30−38%. І цей показник буде збільшуватися», — говорить Анна Замазєєва.
СЕО Moneyveo Альона Андронікова розповіла, що вже зараз компанія стала набагато ретельніше відбирати клієнтів та оцінювати ризики. «Ми звузили воронку. Відсоток прийняття заявок скоротився з 75% від усього потоку вхідних заявок до 50%. Дивимося на клієнта під лупою, скажімо так», — додала вона.
У ВАФК вже готуються до зростання потоку скарг від позичальників, у яких виникнуть проблеми з погашенням кредитів. Анна Замазєєва каже: наступного тижня Асоціація опублікує номер гарячої лінії, на який зможуть дзвонити позичальники.
Однак вона підкреслила, що в умовах карантину людям краще не брати кредити, якщо вони не зможуть погасити їх своєчасно.
Читайте також: Кожен четвертий читач «Мінфіну» зможе протриматися в карантині півроку
Кодекс етики МФО
Незадовго до введення карантину, 27 мікрофінансових компаній, що лідирують на ринку, підписали Кодекс професійної етики.
«Споживачі фінпослуг отримали інструмент, який захищає їхні права, закріплює етичне ставлення з боку фінансових компаній. Інвестори і спонсори отримали гарантію, що сектор буде працювати за прозорими європейським стандартам», — нагадала Анна Замазєєва.
МФО, які підписали документ, підтвердили свої наміри вести прозорий бізнес і дотримуватися закону.