Поради банкам

  • Банки повинні забезпечити безперебійну роботу центральних офісів, дистанційних каналів обслуговування та контакт-центрів.

«Банки можуть самостійно визначати і змінювати режим роботи відділень, кількість і перелік операцій в конкретних відділеннях з урахуванням ситуації та навантаження. Наприклад, закривати неключові відділення, скорочувати час роботи відділень, встановлювати різний час для обслуговування людей похилого віку та інших клієнтів тощо», - повідомили в НБУ.

  • Банки повинні забезпечити роботу «опорних» відділень в «спальних» районах міст, щоб клієнти за нагальної потреби мали можливість отримати необхідні фінпослуги, не здійснюючи подорожі через півміста.

Читайте також: НБУ просить Кабмін відкрити обмінники і ломбарди

В приміщеннях таких відділень мають бути передбачені технологічні перерви для провітрювання, дезінфекції та вологого прибирання, а працівники - мають бути забезпечені засобами особистого захисту.

  • Банкомати мають бути підкріплені готівкою, щоб клієнти завжди за нагальної потреби могли зняти кошти.

"Однак не забувайте - зараз варто мінімізувати контакти з готівкою, яка потенційно може бути носієм вірусу. Тому сьогодні як ніколи треба бути cashless. Зі свого боку, банки мають також приймати та обробляти картки всіх емітентів у банкоматних мережах та мережах POS-терміналів», - впевнені в НБУ.

  • Щоб не наражати працівників та клієнтів банків на небезпеку, банки мають максимально перевести взаємодію з клієнтами в онлайн канали.

Читайте також: НБУ тимчасово скасує тарифи на міжбанківські перекази

«Ми продовжуємо закликати клієнтів банків мінімізувати відвідування відділень банків. Особливо - якщо ви маєте симптоми коронавірусної інфекції. Зі свого боку, банкам варто за можливості використовувати дистанційні засоби вимірювання температури відвідувачів на вході в приміщення. Банки мають право відмовити в обслуговуванні клієнта із симптомом коронавірусу у відділенні банку», - зазначили в НБУ.

  • Банкам на законодавчому рівні на період карантину заборонено нараховувати та стягувати неустойки (штрафи, пені або будь-які інші обов’язкові платежі) за несвоєчасне здійснення платежів за споживчими кредитами, а також підвищувати відсоткову ставку за споживчими кредитами.  Банки повинні інформувати про це клієнтів.
  • Клієнти банків на час карантину можуть призупинити сплату платежів за іпотечними кредитами, і банки не повинні в таких випадках стягувати з них заставу. Про це банки також мають повідомити клієнтам.

Щодо режиму пільгового обслуговування кредитів платоспроможних сумлінних позичальників, то Національний банк незабаром затвердить універсальні підходи, рекомендовані банкам.

  • Банкам на законодавчому рівні заборонено нараховувати та стягувати неустойки (штрафи, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги в період карантину. Банки повинні інформувати про це клієнтів.

«Готівка потенційно може бути носієм вірусу, а подорожі для отримання заробітних плат, пенсій, соціальних виплат, субсидій та інших грошових виплат - наражати вас на небезпеку. Тому Національний банк звертається до Кабінету міністрів та органів місцевого самоврядування щодо переведення всіх організацій, підприємств, фізичних осіб - на здійснення цих платежів виключно в безготівковій формі на банківські рахунки з відкритими під них банківськими картками», - попросили в НБУ.

Життя в карантині: Що діється з доларом і економікою (відео)

Раніше повідомлялося

Національний банк зосередився на 5 антикризових напрямах роботи. В числі приоритетів — допомога позичальникам, постачання в банки готівкової валюти та поширення кешлес.