Про одну з них у колонці для «Мінфіну» розповіла голова Ради Інституту податкових реформ, віце-президент Асоціації платників податків України Олена Хотенко.

Найближчим часом у Верховній Раді буде розглянуто новий проект закону Олександра Дубінського «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для підвищення прожиткового мінімуму» №2720. Цей документ передбачає принципові зміни в трудовому законодавстві, а саме — в шкалі оподаткування доходів фізичних осіб.

Наразі, діюча стаття 96 Кодексу законів про працю передбачає:

База оподаткування — Прожитковий мінімум для працездатних осіб (з 1 січня по 1 липня 2020 року — 2102 гривні)

2102,00 грн *1,5 % військовий збір = 31,53 грн

2102,00 грн *18 % ПДФО = 378,36 грн

2102,00 грн *22 % ЄСВ = 462,44 грн

До видачі працівнику – 1692,11 грн (без урахування податкової соціальної пільги).

Натомість, запропонована редакція закону виглядатиме наступним чином:

База оподаткування — Мінімальний оклад (тарифна ставка) у розмірі, не меншому за 50% мінімальної зарплати. В цьому році мінімальна зарплата встановлена на рівні 4723 грн. Тож, 4723,00*50%=2361,50 грн).

2361,50 грн *1,5 % військовий збір = 35,43 грн

2361,50 грн *18 % ПДФО = 425,07 грн

2361,50 грн *22 % ЄСВ = 519,53 грн

До видачі працівнику – 1901,00 грн (без урахування податкової соціальної пільги).

Таким чином, найбільші вигоди від ухвалення законопроекту отримають наймані працівники, котрі сьогодні мають найнижчі заробітні плати. Виходячи із сьогоднішнього рівня мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму, різниця реальних виплат становитиме 208,82 грн.

З нового порядку оподаткування випливає, що навіть при збільшенні показника прожиткового мінімуму для працездатного населення в 2020 році декілька разів (на січень 2020 року становить 2102 грн, з 1 липня — 2197 грн, з 1 грудня — 2270 грн), він все ж залишається меншим ніж запропонований мінімальний оклад (тарифна ставка) у розмірі, не меншому за 50% мінімальної зарплати.

Читайте також: Робоча атмосфера: в 2020 році зарплати будуть підвищувати вибірково, а працювати доведеться більше

Нагадаємо, що сьогодні мінімальний посадовий оклад для бюджетників залежить від розміру прожиткового мінімуму. А основою для нарахування заробітної плати працівника є посадовий оклад займаної ним посади і ця норма унеможливлює збільшення реальних виплат працівникам.

Важлива обставина: змінами 96 статті в редакції законопроекту Дубінського передбачається часткова диференціація щодо мінімального посадового окладу працівників підприємств, що фінансуються з бюджету, та підприємств інших форм власності.