Штраф у розмірі 1,2 мільярда форинтів ($4 млн) — це найбільший в історії Угорщини штраф, пов'язаний з питанням захисту прав споживачів.

Причина штрафу

  • Facebook розмістив на своїй домашній сторінці і в довідковому центрі такі слогани, як «Безкоштовно і кожен може приєднатися». При цьому у соцмережі стверджують, що її послуги є безкоштовними.

  • На думку угорського агентства, користувачі Facebook дійсно не платять гроші соцмережі безпосередньо. Але вони платили за користування соцмережами тим, що Facebook збирав й використовував їх дані. А саме — споживчі уподобання, інтереси та звички.

Читайте також: Facebook оштрафують на 5 мільярдів через витік даних — ЗМІ

  • Ця інформація дозволяла Facebook продавати рекламу своїм клієнтам. При цьому реклама потрапляла до споживачів шляхом розміщення їх у публікаціях користувачів соцмережі.

Позиція Угорщини

  • Угорське агентство заявило, що повідомлення про безкоштовне використання Facebook «відволікає увагу споживачів» від компенсації, яку вони забезпечують компанії, надаючи свої дані.

  • Агентство заявило, що розрахувало штраф на підставі не тільки доходів Facebook від реклами в Угорщині, але й того, що компанія внесла значні зміни в гасла про безкоштовні послуги.

  • Угорська влада зазначила, що аналогічні висновки щодо поведінки Facebook були зроблені як в США, так і в Європі. Також стверджується, що під тиском Євросоюзу компанія в квітні 2019 року скоригувала свої повідомлення про умови використання мережі.

  • Інформація про безкоштовні сервіси була розміщена в Facebook в період з січня 2010 року і до початку 2019 року.