«Мінфін» підготував черговий звіт про перестановки в Народному рейтингу і обрав найцікавіші відгуки користувачів про банки. Нагадаємо, рейтинг формується на базі оцінок, які ставлять фінустановам читачі «Мінфіну». Він відображає їхню думку про рівень сервісу в тому чи іншому банку і не має відношення до фінансових показників установ.
Детальніше з методикою підготовки Народного рейтингу можна ознайомитися тут.
Топ-5 банків: кращі з кращих
У Народному рейтингу стало на 2 банка менше. По-перше, вибув Укрсоцбанк, який в середині жовтня остаточно злився з Альфа-Банком. Всі юридичні процедури, пов'язані з приєднанням та припиненням діяльності Укрсоцбанку, будуть завершені до кінця поточного року.
По-друге, до рейтингу не ввійшов Промінвестбанк, який заявив, що припиняє працювати з фізособами. Згідно з методикою рейтингу, до нього входять виключно банки, які обслуговують не тільки юридичних осіб, але і громадян.
Перше місце у Народному раніше утримує monobank. Однак у трійці лідерів відбулася рокіровка. Ощадбанк поступився другим місцем Альфа-Банку, а сам перебрався на третю позицію. У п'ятірці також залишилися Таскомбанк і А-банк. Цікаво, що банк Сергія Тігіпка вже щільно наступає на п'яти Ощаду. Час від часу вони міняються місцями — Таскомбанк піднімається на третю сходинку, держбанк — спускається на четверту сходинку.
За останній місяць також змогли поліпшити свої показники кілька інших банків: Південний — піднявся з 7 на 6 місце, ПУМБ — з 12 на 11 сходинку, ОТП банк — з 18 на 17 місце.
На що скаржилися клієнти банків у жовтні
Народний рейтинг — це не просто система оцінки обслуговування у фінустановах. Він також дає можливість користувачам налагодити комунікацію з банком. Будь-який читач може розповісти про свою проблему і залишити на сайті заявку на її рішення. Більшість банків оперативно дає відповідь на такі скарги і намагається залагодити проблему.
З моменту старту проекту користувачі «Мінфіну» залишили на сайті 2724 скарги на роботу банків. Левова частка з них припала на 3 банки: Приватбанк (959), Ощадбанк (545) і Альфа-Банк (429). Всього банки розглянули за цей час 1057 заявок.
Найбільше в жовтні клієнтів хвилювали несправедливі комісії. Пропонуємо свіжу добірку найбільш цікавих відгуків.
Відсотки за відсотки від відсотків
Клієнт Приватбанку Василь Дем'янчук пише, що раніше проживав у Донецькій області і вів свій бізнес. Але війна внесла свої корективи. На той час він мав кредит у банку на суму 3 тис. грн. Була готівка, щоб погасити займ, але відділення Приватбанку закрилися, а їхати в іншу область можливості не було. З'явилися відсотки — сума склала 9 тис.
«В итоге Приватбанк подал в суд Харькова иск на сумму уже 23 тыс. грн, меня естественно не уведомили. До 2016 года декабря я не вел хозяйственную деятельность и находился в зоне проведения АТО. В декабре выехал, устроился официально на работу, платил налоги и прочее. В 2017 году в мае пришла бумага исполнительной службы, и я выплатил по иску Приватбанка 23 тыс. грн», — розповідає клієнт.
Найцікавіше почалося після, коли Василь прийшов до Приватбанку, щоб оновити прострочені картки і фінансовий номер. Виявилося, що йому не видадуть банківську карту, доки він не поверне борг… 88 тис. грн.
«Доступа к Приват24 и к бизнесу естественно получить не могу. Звонки в Приватбанк ничего не дали. Опять же говорят, что мы не можем Вас зарегистрировать, — вам нужно сделать телефон финансовым. Ни один из 8−15 менеджеров толком объяснить ситуацию не может», — ділиться автор відгуку.
Банк не дає ніякої офіційної інформації, а відсотки нараховуються і до сьогодні. Нещодавно клієнту зателефонували з невідомого номера, представилися співробітником Приватбанку щодо реструктуризації боргу. Менеджер повідомив, що потрібно сплатити протягом двох днів 45 тис. грн, крім 23 тис. грн вже оплачених, — і ми пробачимо вам борг. Але Василь не має таких грошей, щоб платити за чужі помилки.
Читайте також: Відгук жовтня: як купити валюту онлайн без комісій
Захмарна комісія на рівному місці
Клієнт Альфа-Банку під ніком MaxiRom розповів, як порушення регламенту р2р переказів — з картки на картку — породжує несправедливу комісію.
Автор відгуку скористався кредитними коштами, зробивши переказ з карти «Максимум Готівка». За його словами, комісія відсутня тільки за вивід кредитних коштів. Тому поповнювати картку не можна, доки гроші не спишуться з рахунку.
MaxiRom стверджує, що Альфа-Банк у разі перерахування грошей з картки на картку завжди списував гроші вранці на другий робочий день, не рахуючи дня здійснення р2р переказу. Але цього разу щось пішло не так і операція не пройшла вчасно. Однак клієнт поповнив карту, щоб уникнути відсотків за кредитні кошти.
«К огромному моему удивлению, по никому неизвестным причинам, фактическое списание Альфа произвёл на третий рабочий день, а моя операция р2р искусственно прошла „в счёт собственных средств“ — комиссия по тарифам 4% (600 грн)», — розповідає клієнт.
За словами MaxiRom, знай він про порушення регламенту, взагалі не поповнював би карту. Відсотки за один день користування кредитом приблизно в 50 разів менше, ніж дана комісія. На щастя, Альфа-Банк оперативно розглянув ситуацію користувача і благополучно вирішив проблему.
Вкладай гроші в депозити зі ставкою до 18,5%
Витрачай гроші або плати «штраф»
Андрій Годун поділився досвідом взаємодії з ОТП Банком. За його словами, від отримання картки до реального використання рахунку минуло два тижні. Причиною тому інтернет-банкінг ОТП Smart, який вчасно не надсилав смс для первинного входу.
Клієнт кілька раз підтвердив, що картою активно користуватися не буде. Відкрив її як резервну. У відділенні пообіцяли, що комісія за неактивність не передбачена. На ділі виявилося інакше.
«Потенційну можливість проводити операції покупки я отримав лише 28 червня. Покупки не робив, бо не мав потреби і не знав, що маю зробити певний оборот у торгових точках, щоб зайве не переплачувати. А вже в липні я дізнався, що в мене списали 30 грн комісії. Тобто за два дні простою картки після активації. Чи не чудово? 15 грн за день», — скаржиться Андрій.
Крім цього, автор відгуку стверджує, що ОТП Smart заохочував його поповнити рахунок на 100 грн до 10 липня. За прояв лояльності обіцяли знизити відсоткову ставку за картою, але не стримали слово.
10 років співпраці з ПУМБом
Якщо є за що похвалити банк, клієнти пишуть слова подяки. Користувач під ніком OlexK розповів, чому можна мати справу з ПУМБом. У важкі часи банк завжди йшов назустріч клієнту і навіть безкоштовно подарував платинову картку. ОlexK користується його послугами понад 10 років.
OlexK задоволений і депозитами в банку, які не раз розміщував. «Обязательства выполнялись в срок и без заминок. Была ситуация за границей, когда срочно понадобились деньги. Менеджер отделения ПУМБ тогда мне сильно помог. На карте деньги появились на следующий день», — пише клієнт.
Злиття банків і головний біль
Alexandr Buryanik пише, що був задоволений якістю обслуговування VٍS Банку: все вчасно і без проблем. Але в 2018 році VٍS Банк став частиною Таскомбанку і почався безлад. Клієнт стверджує, що в банку не могли назвати суму, яку потрібно виплатити за кредитом, а смс-інформування припинилося.
За словами автора відгуку, він платив гроші за старою схемою. В результаті утворилася недоплата. Співробітники банку навіть не попередили про це. Зате про оформлення страховки не забули згадати. Про борг дізнався від Українського бюро кредитних історій.
«В Первом всеукраинском бюро кредитных историй (ПВБКИ) оказалось записано 4 открытых кредита — два от VS, два от Таскомбанка, являющихся дубликатами. По этому поводу было написано соответствующее заявление», — заявив Олександр.
Неприємно здивувало і те, що у відділенні не змогли прийняти платіж на карту monobank. Збій в програмі тривав два місяці поспіль. В результаті Олександр користувався послугами іншого банку, так як поповнювати карту на кілька тисяч у I-box довго.
«Еще одним негативным моментом стал отказ Таскомбанка принять мелочь на обмен — 5,10, и 25 копеек общей суммой в 161 гривну. Причем даже без вразумительной причины. Ответом было, что банк не предоставляет такой услуги», — ділиться клієнт Таскомбанку.
На даний момент Alexandr Buryanik не підтвердив рішення своєї проблеми співробітниками банку.
Діліться відгуками про ваш банк: автор кращого відгуку місяця отримає 5 000 гривень від «Мінфіну»
Світлана Тартасюк