Що хочуть змінити

У документі регулятор чіткіше зафіксував у термінології згоду абонента на замовлення чи відмову від телеком-послуг та контент-послуг.

Зокрема, регулятор ввів поняття «код підтвердження». Це одноразовий пароль, який телеком-оператор повинен надсилати, щоб абонент підтвердив замовлення послуги.

Провайдерам планують заборонити надавати контент-послуги без замовлення або згоди споживача. Наприклад, коли закінчуються гроші на рахунку або при досягненні граничної суми коштів на рахунку.

Читайте також: Мобільні гаманці: що можна робити за допомогою платіжних додатків мобільних операторів

Також провайдерам хочуть заборонити включати в тарифні плани послуги доступу до контент-ресурсів.

Із чим це пов'язано

В НКРЗІ протягом 2016-2019 років надійшло 1266 звернень громадян про порушення прав споживачів при наданні контент-послуг. Як зазначають у відомстві, з кожним роком скарг стає все більше.

«Все частіше абоненти мобільного зв'язку скаржаться на списання без їх відома коштів за контент-послуги, які вони не замовляли та не використовували», — йдеться в пояснювальній записці.

Читайте також: Депутати відкликали законопроект щодо SIM-карт за паспортами з-за критики

У відомстві наголошують, що захистити права споживачів у разі необґрунтованого списання коштів під виглядом оплати контент-послуг майже неможливо. 

Що відомо

  • Мобільні оператори Київстар і Vodafone і lifecell перевели деякі тарифи на чотиритижневий термін надання послуг.
  • Також оператори домовилися покрити 4G майже всю Україну за 1,5 року.