Що це значить
Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», набув чинності 6 серпня. Він зобов'язує виробників використовувати нове маркування, яке полегшує споживачеві вибір та інформує його про всі особливості виробництва, зберігання і використання конкретного продукту.
Проте зміни будуть впроваджені поступово, адже законом вводиться трирічний перехідний період — до 5 серпня 2022 року.
Читайте також: Гетманцев розповів, як будуть боротися з ухиленням бізнесу від податків
Протягом цього часу оператори ринку повинні привести маркування своєї продукції у відповідність з новими нормами. Відповідальність за правдивість інформації лежить на виробниках.
«У разі введення в оману споживача (наприклад, продукт промаркований як масло, а насправді є спредом або маргарином), надання неповної або недостовірної інформації про продукт, Госпродпотребслужба вже сьогодні може застосовувати штрафні санкції».
Розмір штрафів
- У новому законі штрафи за неправильне маркування харчових продуктів, порівняно з попереднім нормативним актом, зросли до 15 мінімальних зарплат (близько 63 тисяч грн на сьогодні) для юросіб і 10 мінімальних зарплат (близько 42 тисяч грн) для підприємців.
- За введення споживача в оману щодо продуктів та їх компонентів, що викликають алергічні реакції або непереносимість, штрафи вдвічі вищі — 30 і 20 мінімальних зарплат (близько 152 тисячі грн і 83 тисячі грн).
- Обман споживача обійдеться виробнику або імпортеру продуктів на суму до 150 тисяч грн.
Харчові продукти, які відповідають вимогам законодавства, що діяли до введення нового закону, можуть компанії можуть виробляти або продавати протягом визначеного перехідного періоду.
Такі продукти можуть залишатися в обігу до настання кінцевої дати споживання або терміну придатності.