У рубриці «Правила життя підприємців» ми розповідаємо про відомих українських бізнесменів, їхні принципи ведення бізнесу, погляди на життя і секрети успіху*.
Партнер матеріалу | |
У багатьох назва РИТО викликає асоціації з жіночим ім'ям. Насправді це абревіатура, складена з перших літер слів: Разработка і Изготовление Трикотажной Одежды.
Тетяна Абрамова та її подруга Олена Дерев'янко почали виробляти і продавати трикотаж ще на початку 90-х. За 28 років невелике ательє перетворилося на сучасне виробництво повного циклу, а продукцію компанії RITO купують в Литві, Канаді, Данії та інших країнах.
Читайте також: Правила життя підприємців. Леонід Остальцев
«Все починається з ідеї. У мене була подруга, яка працювала в трикотажному ательє. Ми, не маючи нічого, мріяли створити відомий в Україні бренд і одягати тисячі українок в гарний одяг. Я загорілася цією ідеєю, кинула аспірантуру і вирішила кинутися у вир цього нелегкого бізнесу» — згадує Тетяна. Брак досвіду компенсувався наполегливістю та цілеспрямованістю, а також чітким розумінням, в якому напрямку слід розвиватися.
У всіх інтерв'ю королеви трикотажу, як називають Тетяну Абрамову, відчувається неймовірна енергія і любов до своєї справи.
Будь-який бізнес – це отримання прибутку, але якщо головний критерій – гроші, то у такому бізнесі немає живої енергії і він приречений на поступове згасання.
10 правил життя Тетяни Абрамової
-
Бажання бути директором з'явилося в дитинстві — мій батько керував великим заводом. Я ніколи не працювала в торгівлі і взагалі найманим співробітником. Після аспірантури якось стихійно стала керівником, а багато навичок набувала в процесі життєвого шляху. Але найважливіший для мене принцип — це повага до людей.
-
В компанії, яка починає свій шлях на ринку, повинна бути хоча б одна людина-непрофесіонал, яка не обмежена шаблонами. У нашій компанії нею була я — свого роду «бультер'єром», який бачить мету і не помічає перешкод. Моя подруга була дизайнером, технологом, вона розуміла, як робити. А я ні. І коли вона мені говорила: «Так не робиться», я запитувала: «Чому не робиться? Чому так не можна?».
-
Для мене бізнес — це тільки створення, лише виробництво. Все інше — купив-перепродав — несуттєве. У «Правилах бізнесу Девіда Рокфеллера», прочитала: «Радість підприємця – у створенні чогось постійного, довготривалого і того, що володіє цінністю для оточуючих», – і зрозуміла, чому у мене завжди гарний настрій!
-
Закохатися в твою справу інші зможуть тільки, якщо ти сам в неї закоханий. Я так люблю RITO, що у мене буває навіть сльози на очах з'являються, коли кажу про компанію. І це відчуває кожна особа, яка тут працює, і наші клієнти. Дуже круто, коли у людей виникає емоційний зв'язок з брендом. Разом з цим зв'язком виникає і задоволення: для одних людей — створювати одяг, а для інших — його одягати.
-
Жоден менеджер не замінить власника. У мене завжди було велике питання: як акціонери, власники відходять від управління? Адже в компанії важливо створити персональні зв'язки, які йдуть від «батька». Якщо цей зв'язок обривається або його ланкою стає ще хтось (наприклад, СЕО), хто в будь-який момент може піти з компанії, то це небезпечно.
-
Найголовніше – підібрати кваліфікований персонал, тому що будь-яка найрозумніша машина без фахівця, керуючого нею, – металобрухт. 85% успіху залежить від людей. Бізнес — це живий організм з живих людей, у яких є свої емоції, і ти можеш відчувати, реагувати і керувати цим. У нас в компанії працює близько 100 осіб, і серед них є ті, хто з нами по 15-20 років.
-
Я встаю о 5:40, я жайворонок. Лягаю о 12. Мені треба мало часу для сну. Роботу я просто обожнюю, тому у мене навіть суботи бувають активними. Фабрика – це те місце, де я підживлююсь енергією.
-
Невеликі компанії не повинні боятися виходити на зовнішні ринки. Для цього не обов'язково виробляти великі обсяги товару. Головне — об'єктивно оцінювати свою продукцію, яка повинна бути конкурентоспроможною на цільовому ринку. Я вважаю, що для можливостей немає обмежень, все лише в нашій голові.
-
Кожній людині хочеться визнання. Справа не в тому, щоб піднятися на першу сходинку п'єдесталу, а в усвідомленні того, що люди бачать і цінують твою роботу, в яку ти вкладаєш стільки любові. Для мене RITO – це не просто дітище, це справа життя.
-
Розвивати бізнес потрібно до якогось моменту, не варто ставати його заручником. Життя багатогранне, а чим більше бізнес, тим більше він тебе поглинає, і робота перестає бути в задоволення. Я волію, щоб робота була для мене, а не я для роботи.
* Цитати взяті з відкритих джерел.
Партнер матеріалу | |