Що відомо

Подальша реалізація цієї кредитної програми стала неможливою з декількох причин:

  • встановлення НКРЭКУ занижених тарифів для Укртрансгаз, через що компанія не може виконувати критерії фінансової стабільності, які визначені у кредитних угодах з ЄБРР та ЄІБ;
  • ризик реалізації Газпромом сценарію «нульового транзиту» після 1 січня 2020 року, у зв'язку з чим компанія намагається оптимізувати витрати. За підрахунками Укртрансгаз, для модернізації газопроводу УПУ йому вистачить вдвічі меншої суми інвестицій – 125 млн євро замість запланованих раніше 300 млн євро;
  • постанова Кабміну про анбандлінг (поділ) НАК Нафтогаз України прямо не регулює відносини Укртрансгазу з ЄБРР та ЄІБ в частині використання кредиту після відділення оператора ГТС.

Читайте також: АМКУ розслідує закупівлі газу «Укртрансгазом» за завищеними цінами

«З огляду на вищезазначені обставини, Укртрансгаз не вважає можливим використання коштів за кредитною угодою з ЄБРР та ЄІБ в 2019 році», — заявили в компанії.

Нагадаємо, на початку червня Укртрансгаз заявив про переддефолтний стан, а минулого тижня — про можливу зупинку роботи ГТС через борги перед постачальниками.