«Мінфін» підготував 5 лайфхаків, які допоможуть заощадити

1. Складайте чіткий список запланованих покупок

Люди часто роблять покупки спонтанно, під впливом емоцій, а потім шкодують про витрачені гроші. І це не їхня вина, адже маркетологи роблять все можливе, щоб змусити покупців придбати якомога більше товарів. У хід йдуть різні хитрощі: наприклад, проплачені брендами товари розташовують на рівні очей, де їх швидше помітять. До основних продуктів ви доберетеся лише після того, як зробите довгий шлях повз полиці з менш потрібним товаром. Покупців «дражнять» запахами свіжоспеченого хліба, кави та ванілі. Від цього розігрується апетит і зростає бажання робити непотрібні покупки. Якщо не складати чіткий список і не дотримуватися його, сума в чеку кожен раз буде набагато вищою за ту, що ви планували витратити спочатку.

2. Купуйте продукти тривалого зберігання про запас і краще великими обсягами

Товар у великих упаковках практично завжди в перерахунку на 1 кг дешевше, ніж в маленьких розфасовках. Якщо ви часто використовуєте такі продукти, як борошно, крупи, цукор, макаронні вироби або консерви, їх вигідніше купувати «оптом». Але при цьому дуже важливо зберігати «товари про запас» правильно, інакше це не економія, а викинуті гроші.

3. За можливості купуйте продукцію на вагу

Товар в упаковці виглядає гарно, але далеко не завжди є сенс переплачувати за ошатний «одяг», який ви викинете відразу після повернення з магазину. Адже крупи і борошно, наприклад, слід зберігати в спеціальних ємностях, а не в упаковці. Що стосується цукерок і печива, то якщо ви не плануєте презентувати їх в якості подарунка, купіть продукцію тих же брендів на вагу. Це обійдеться дешевше.

4. Для оплати використовуйте вигідну банківську карту

З деякими платіжними картами в супермаркетах можна не тільки витрачати, а й заробляти гроші.

Ось декілька рекомендацій, як правильно обирати пластик, щоб отримувати задоволення від покупок.

Спеціальні партнерські пропозиції банків і супермаркетів

Якщо ви регулярно закуповуєтесь в магазинах однієї торгової мережі, обирайте «пластик», який поєднує в собі і можливості карти для оплат, і переваги програми лояльності мережі. Наприклад, Альфа-Банк Україна розробив карту «ЕКО-Максимум» для тих, хто віддає перевагу практичному підходу до покупок. Її власники автоматично стають учасниками клубу лояльності мережі «ЕКО-Маркет»: при кожній оплаті товару в супермаркеті картою, клієнту на рахунок повертається до 4% від витраченої суми у вигляді «еко-бонусів».  Якщо розраховуватися карткою «ЕКО-Максимум» в інших супермаркетах, банк також буде нараховувати бонуси, але тільки 2% від витраченої суми.

Платіжна карта з кешбеком на всі покупки

Ще варіант — обрати карту, яка буде вигідна не тільки в супермаркетах, але й принесе кешбек в різних категоріях. Найширші можливості сьогодні дає програма лояльності Альфа-Банку Україна — Cash'U CLUB. Її учасники гарантовано повертають назад на рахунок від 0,5 до 20% від суми витрат, в тому числі і на продукти.

Як це працює? При кожній оплаті картою банк нараховує «кешью»-бонуси, за допомогою яких ви зможете повернути гроші за покупки назад на рахунок. Обмін бонусів на гроші відбувається в розділі Cash'U CLUB мобільного додатку Alfa-Mobile Ukraine в режимі реального часу.

Щомісяця учасникам надається список категорій покупок «СУПЕРбонуси», за якими діє підвищений кешбек. Залежно від свого статусу в клубі (Bronze, Silver, Gold або Platinum) учасник обирає від 2 до 5 категорій, в перелік яких часто потрапляють «Продукти». Але навіть якщо такої категорії не передбачено в поточному місяці, то ви зможете заощадити за рахунок покупок в інших категоріях. У будь-якому випадку, будете в плюсі.

У квітні Cash'U CLUB був доповнений розділом «Мої акційні додатки». За оплати в акційних категоріях або партнерських торгових точках клієнт також отримує додатковий кешбек.

5. Слідкуйте за акціями та беріть участь в бонусних програмах торгових мереж

У великих містах конкуренція між супермаркетами величезна, торгові мережі навперебій змагаються за увагу покупців. Програми лояльності та дисконтні карти — найпростіший інструмент, який дозволяє міцно прив'язати до себе клієнтів. Людина отримує знижки або накопичує бали, якщо купує товар в магазинах конкретної мережі. А ще в більших торгових мережах часто представлені лінії продукції під власним брендом: магазин не витрачає кошти на просування такого товару, тому його вартість нижча, ніж у конкурентів, навіть якщо вони зроблені на одному заводі.

Користуйтеся цими лайфхаками, заощаджуйте та отримуйте більше задоволення від походів в супермаркети.