Професійною думкою з цього приводу поділився Кір Уланов – маркетинг-ревізор і засновник digital-холдингу «Marketing Gamers». Він за 3 роки провів 1 687 маркетинг-ревізій і допоміг заробити своїм клієнтам $5+ млн прибутку за допомогою автоворонок продажів.
Настала «голосова революція», і це не можна ігнорувати. 65 % платоспроможної аудиторії (25-49 років) регулярно використовують голосовий пошук. Це зручніше, ніж набирати текст на екранній клавіатурі і переглядати десятки сторінок пошукової видачі.
Новітні технології покращують життя. У нас є Google Assistant для Android-платформ, Siri – для Apple, Cortana – для Microsoft, а також спеціальні пристрої, наприклад, Google Home, Amazon Echo (Alexa). Бренди створюють додатки для Amazon Echo, щоб стати ближчими до споживача.
Uber, наприклад, пропонує викликати таксі голосом. Просто скажіть: «Alexa, попроси Uber замовити машину додому» – і через хвилину авто буде в дорозі. Також через Alexa можна запитати в Tide, як вивести пляму від кави, кетчупу, трави і т. д. Таким чином бренди створюють клієнтам найкращий споживчий досвід у зручному форматі.
Але це бренди. А що робити малому та середньому бізнесу?
Перше, що варто зробити – це допомогти майбутнім клієнтам знайти вас. 50 % користувачів шукають «поруч з собою» ресторани, магазини, салони краси. Людина каже: «Ok, Google. Магазин квітів поруч зі мною» – і пошук видає оптимальні варіанти. А близько 20+ % таких запитів завершуються покупкою.
Друге – допомогти цільовій аудиторії вирішити проблему. Люди запитують у Google: «Як зробити що-небудь?», «Де знайти?..» і т. п. Завдання бізнесу – надати рішення у вигляді корисного контенту та релевантних продуктів.
Ще кілька слів про те, як потрапити у видачу голосового пошуку. Зрозуміло, що сайт потрібно комплексно оптимізувати. Але є кілька моментів, про які важливо знати.
-
Mobile first. Адаптуйте ресурс під мобільні гаджети, тому що голосовий пошук буде розвиватися саме з мобільних платформ.
-
Природна мова і довгі ключові фрази. Замість «Придбати диван Київ» – «Де придбати диван у Дарницькому районі о 9 вечора?»
-
Локальне SEO: актуалізуйте контакти на сайті і в акаунті Google My Business, потурбуйтесь про відгуки. Звідти зазвичай підтягується інформація по локальних запитах.
-
Блог з релевантним контентом. Пишіть на теми, які цікавлять ЦА, використовуйте простий і зрозумілий стиль викладу.
-
«Питання-відповіді». Створіть на сайті розділ з питаннями, які хвилюють аудиторію. Це збільшить шанс потрапити у блок відповідей Google, який з'являється на «нульовій» позиції. Він вміщує до 50 слів, тому робіть відповіді короткими і вичерпними.
Так, оптимізація важлива. Але також треба прагнути і до того, щоб користувач шукав в інтернеті конкретно вас і говорив не «Оk, Google. Включи подкаст на бізнес-тему», а «… Включи подкаст Кіра Уланова». І для цього важливо розвивати особистий бренд, щоб ім'я власника бізнесу було досить відомим і викликало довіру у аудиторії. Покращити позиціонування бізнесу, щоб люди розуміли, що саме ви допоможете вирішити їхні проблеми.
Як це правильно зробити з огляду на специфіку ніші, бізнесу, клієнтів? Про це ви дізнаєтесь у співтоваристві авторського медіапроекту Кіра Уланова «Marketing Ревізор».