Проект закону підтримали 244 нардепа.
Що нового?
- Проект закону розроблено з метою врегулювання питань, пов'язаних з підготовкою проекту закону про держбюджет на 2019 рік і нормування прийнятих змін до законодавства.
- Проектом, зокрема, встановлюється термін для затвердження порядку та умов надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам — протягом 30 днів з дня набрання чинності законом про бюджет.
- Пропонується позбавити Мінфін невластивих повноважень щодо затвердження істотних умов договору енергосервісу (щодо об'єктів державної власності). Їх пропонується віднести до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива.
- Планується врегулювати питання зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу і газового конденсату) до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин.
- Пропонується доповнити перелік захищених видатків бюджету витратами на програму держгарантій медобслуговування населення, щоб уникнути ситуацій щодо призупинення її дії (зокрема, призупинення здійснення оплати за надання медпослуг населенню).
- Також нормуються особливості формування і виконання місцевих бюджетів в Донецькій і Луганській областях на період проведення операції Об'єднаних сил.
- Законом доповнюється перелік витрат, на які за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги і житлові субсидії населенню. Відзначимо, що проектом доповнюється і власне перелік категорій населення, яким надаються пільги та субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, новою категорією «постраждалі учасники Революції Гідності».
- Передбачається пролонгація до 2027 року дії експерименту щодо здійснення патронату над дитиною за рахунок і в межах коштів субвенції з держбюджету на виплату соцдопомоги від держави на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соцпослуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом «гроші ходять за дитиною».
- При цьому проектом закону пропонується виключити витрати бюджету на дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї та сім'ї патронатних вихователів з переліку витрат на освіту і включити такі витрати до переліку витрат на соцзахист і соцзабезпечення.
Фінансово-економічне обґрунтування
- Реалізація окремих положень законопроекту призведе до зміни показників бюджету.
- Зокрема, передбачається збільшення дохідної частини бюджетів місцевого самоврядування на 0,25 млрд гривень і відповідне зменшення обсягу доходів держбюджету (в умовах 2019 року) — внаслідок зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
- Також планується і збільшення витрат держбюджету на вищу освіту (на оплату послуг з підготовки фахівців вищими навчальними закладами III рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які є структурними підрозділами вищих навчальних закладів III — IV рівнів) в обсязі 862,4 млн гривень.
- Крім того, в загальному обсязі освітньої субвенції на 2019 рік враховано витрати на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, в обсязі 666,4 млн гривень.
- Підкреслимо, в проекті передбачені і витрати для Вищого антикорупційного суду та для Вищого суду з питань інтелектуальної власності як головних розпорядників коштів держбюджету відповідно в обсягах 180,7 млн гривень і 27,0 млн гривень.