За підсумками серпня ринок нових авто отримав ще більший плюс — 9,8%, в порівнянні з липнем, і 11,2% — в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.

Для самих продавців такі результати стали приємним сюрпризом. Адже до цього ринок все глибше йшов в мінус. Так, в червні в Україні продали 6,5 тис. авто, а це на 4,8% менше, ніж в травні і на 5,4% — ніж на початку минулого літа.

«Мінфін» розбирався чому українці раптом потягнулися в салони і звідки у них гроші на нові автомобілі.

Звідки гроші

Як пояснили «Мінфіну» експерти, сплеск попиту на нові машини пояснюється просто — різким стрибком курсу долара.

З червня до кінця серпня американська валюта подорожчала більш ніж на 2 грн. за долар. Але ціни на іномарки в українських салонах виставлені в гривні, і продавці не змінюють цінники так часто, як переставляють котирування в обмінниках. У підсумку, на якийсь час, доки дилери не перерахують ціни за новим курсом долара, іномарки «дешевшають».

«Українцям, які мають заощадження у валюті, зараз вигідно купувати автомобіль. Курс зростає, а цінники в автосалонах поки залишаються на минулому рівні», — говорить менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії «Ніссан Україна» Володимир Іванов.

Наприклад, Nissan Qashqai 2.0P 2WD CVT ACENTA Safety коштує в салоні близько 700 тис. грн. У липні це становило трохи менше $27 тис., а зараз — близько $25 тис.

Те ж саме і з іншими моделями. На авто економ-класу реально заощадити 200-300 доларів, на преміальній іномарці — кілька тисяч.

ОФОРМІТЬ ДЕПОЗИТ У ВАЛЮТІ, ОТРИМАЙТЕ БОНУС ДО СТАВКИ ДО 0,9% РІЧНИХ

Скажімо, ціни на позашляховики Mercedes G-Class в українських салонах стартують з 3,8 млн. грн. У липні за таке авто потрібно було викласти більше 146 тис. доларів, а зараз — 135,7 тис. Тобто реально заощадити більше 10 тис. доларів. Тож не дивно, що в статистиці за серпень найбільший приріст показують саме недешеві бренди. За даними «Укравтопрому», на 17,2% зросли продажі у того ж Mercedes, на 22,3% — у Lexus, на 36% — у Toyota.

Показово, що саме в такі періоди курсової невизначеності зменшується розрив між новими авто і аналогічними уживаними моделями. Адже останні власники відразу виставляють на продаж з доларовим цінником.

Наприклад, той же Nissan Qashqai, але не новий, а той, що від'їздив рік українськими дорогами, зараз коштує від 23,3 тис. доларів. Точнісінько така ж ціна була і в липні. Але тоді різниця у вартості нової та старої моделі становила близько більше 3,5 тис. доларів, а зараз — 1,7 тис. доларів.

Переглядати цінники продавці б/у машин не мають наміру. Вони просто вирішили почекати, коли в салонах перепишуть прайси.

Коли зростуть ціни

У тому, що машини подорожчають, Володимир Іванов не сумнівається.

«Все іномарки закуповуються у валюті — доларах чи євро. У тому, що ціни підвищаться, сумнівів немає. Правда, важко сказати, коли саме це станеться — дистриб'ютори приймають рішення в кожному конкретному випадку», — пояснив він.

Ціни точно переглянуть під час завезення нових партій автомобілів. Як правило, склади у імпортерів поповнюються раз в 3-6 місяців. Але не виключено, що, помітивши підвищення попиту, деякі продавці почнуть переписувати цінники і раніше — в кінці вересня — жовтні.

Що буде після того, як ціни на нові авто підростуть — сказати складно. Не виключено, що за цим піде спад продажів. Хоча, як вважає голова асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко, справа не тільки в грошах.

«Ми можемо зробити нульові ставки на розпродаж старого одягу, білизни та взуття і хтось буде їх купувати. Можемо зробити нульові ставки на старі авто, але все одно — на новий одяг і нові автомобілі завжди знайдеться покупець. Я краще відмовлю собі в їжі і розвагах, буду працювати на п'яти роботах і ночами, але буду купувати собі нову білизну, нове взуття і нові авто. І, судячи зі зростання ринку нових авто, я — не один», — зазначив Назаренко.

Раптовий сплеск любові українців до нових іномарок може також пояснюватися першими викидами на ринок передвиборних грошей. Багато політиків уже почали формувати передвиборчі штаби і набирають туди людей на непогані зарплати.

Свої корективи в статистику авторинку вносить і активізація корпоративного сектора. Як розповів голова Autoconsulting Олег Омельницький, компанії оновлюють свої автопарки, поповнюючи їх новими легковиками. Саме корпоративний сектор витягав загальну статистику в травні і червні — якби не ці покупці, ринок би пішов у мінус набагато сильніше, — говорить Омельницький.

Б/у, як і раніше в ходу

Незважаючи на активізацію продажів нових авто, досить непогано почуває себе і ринок уживаних машин. Постраждав хіба що сегмент «найсвіжіших» б/у іномарок — 2016-2017 року випуску, які безпосередньо конкурують з аналогічними моделями із салону. За всіма іншими категоріями фіксується зростання продажів. За даними «Укравтопрому», в серпні українці купили 10,3 тис. б/у автомобілів, що майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Читайте такожУ Німеччині стартує масовий розпродаж дизельних авто. Чи доїдуть вони до України

Найбільш ходовими уживаними іномарками залишаються Volkswagen. Їх поставили на облік більше 1,5 тис. На другому місці — Renault (близько 1,4 тис. шт), на третьому — Skoda — (трохи більше 1 тис. шт). У п'ятірку потрапили також Ford (717 шт) і Nissan (602 шт).

Всього з початку року в Україні реалізували майже 62 тис. уживаних авто. Це на 86% більше, ніж за аналогічний період минулого року. А їх частка в структурі всіх проданих авто склала 63%, тож вітчизняний автопарк продовжує старіти.

Костянтин Соприкін