«Споживачі залишаються обережними у витратах. Оскільки рівень їхньої впевненості є найнижчим в Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє», — говорить генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Вайос Діморагас.

За результатами дослідження The Conference Board Global Consumer Confidence Survey, це перше погіршення споживчих настроїв за останній півтора року. З третього кварталу 2016 вони постійно зростали і піднялися з 50 до 61 пункту.

Індекс обчислюється за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці, рівень фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в даний момент.

Зниження індексу споживчої довіри пояснюється зниженням показників рівня фінансового благополуччя і готовності витрачати гроші.

Так, кількість споживачів, які вважають, що Україна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, підвищилася до 77% на початку 2018 року.

Найбільше українців турбують зростання тарифів на комунальні послуги і війна. У п'ятірку причин для переживання увійшли здоров'я, економіка і зростання цін на продукти харчування.

За даними дослідження, 28% українських споживачів не мають вільних коштів після покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони є, витрачають їх на новий одяг, відпустку, роблять заощадження і відпочивають.