Про це йдеться в дослідженні компанії EVO.
Хто купує в інтернеті найчастіше?
Дослідження показало зв'язок між віком і рівнем доходу. Чим молодше користувачі, тим частіше вони роблять покупки в інтернеті.
Серед найбільш активних онлайн-покупців більше людей з високим рівнем доходу.
Близько половини користувачів вказали, що здійснюють покупки в онлайні і офлайні в рівній мірі — серед них є представники як з доходом вище середнього, так і низьким.
Що це означає?
Розрізняються мотиви покупок: для одних важливо, що в інтернеті — дешевше, для інших — грають роль такі фактори як асортимент і зручність. Інтернет-покупки в Україні все ще тягнуть за собою платну доставку. Платити за доставку «не боляче» хіба що користувачам з високим рівнем доходу. Бар'єр «оплата доставки» для мисливців за низькими цінами вже з легкістю знімається іноземними інтернет-магазинами.
Які категорії товарів купують в інтернеті?
Трійка лідерів за покупками інтернеті:
- техніка та електроніка;
- одяг, взуття, аксессуари;
- косметика і парфюмерія.
Ці категорії купують в інтернеті найчастіше 23%, 25%, 19% користувачів відповідно. Хоча б один раз в житті ці категорії купували в інтернеті 67-84% аудиторії.
Наступні за популярністю категорії:
- товари повсякденного використання;
- доставка готової їжі;
- товари для дітей.
Найчастіше їх купують 5-8% користувачів, а 45-48% — купували товари з цих категорій хоча б раз.
Покупки в категоріях відрізняються за частотою, що природно. Так, техніку і електроніку купують в середньому 5,8 разів на рік. У 70% випадків — це покупки в інтернеті, і лише 30% — в звичайних торгових точках. Основні причини цієї тенденції — низькі ціни і широкий асортимент в інтернет-магазинах.
Одяг, взуття, аксесуари купують близько 15 разів на рік. В інтернеті — в 50% випадків. Основний бар'єр перед покупкою товарів цієї категорії в інтернеті — складність уточнити всі параметри і характеристики речі. Для багатьох важливо побачити товар вживу, помацати його.
Косметика і парфумерія купується близько 14 разів на рік, і в половині випадків це також покупки в інтернеті. Перевагою покупки цієї категорії в інтернеті називають більш низькі ціни. При цьому є й важливе побоювання — потрапити на підробку.
Серед інших категорій, які вже купують в інтернеті частіше, ніж в звичайних магазинах (більш, ніж в 50% випадків) — спортивні товари, товари для дому, автотовари. Але це товари з невисокою частотою покупок (5,1 / 6,5 / 7,3 раз на рік відповідно).
Категорії з високою частотою покупок — продукти харчування (145 раз в рік), товари повсякденного використання (22 рази), доставка готової їжі (24 рази). Ці товари в більшості випадків все ще купують не в інтернеті. Серед причин, за якими ці категорії не популярні в інтернеті, більшість користувачів називають відсутність часу і бажання чекати доставку (простіше купити в звичайному магазині).
Крім трійки лідерів, такі категорії як доставка готової їжі, товари для дітей, товари для відпочинку і спорту є перспективними для e-commerce. Користувачі зазначили, що в майбутньому швидше куплять їх в інтернеті, ніж в звичайних магазинах.