Але є цілком доступний варіант: машини після лізингу коштують недорого, але при цьому мають чесний пробіг і офіційну історію.

Євробляхи вже не по кишені

До недавнього часу багато водіїв придивлялися до авто на єврономерах. Але, схоже, зараз на цьому сегменті вітчизняного авторинку можна поставити хрест. У країні почалося серйозне полювання на авто на евробляхах: тільки за останні пару тижнів власникам таких машин виписали рекордні штрафи в 3 млн і 3,3 млн грн. І далі буде тільки гірше: Державна фіскальна служба спільно зі своїми литовськими колегами почали розслідування проти євробляхерів. Вони перевірять сотні фірм, на які оформляються авто на єврономерах і покарають тих, у кого машини не значаться на балансі.

У такій ситуації купувати авто на євробляхах, незважаючи на розрекламовані «низькі ціни» і обіцянки громадських діячів пролобіювати законопроект про легалізацію нерозмитнених машин, подвійно небезпечно. Адже такі авто, щоб не говорили продавці, залишаються чужою власністю, а значить, у вас їх можуть в будь-який момент забрати. І це ще не найгірший варіант. У ДФС підрахували, що штрафи за експлуатацію нерозмитнених авто на території України можуть досягати 4 млн грн., що набагато перевищує вартість самої машини.

Далеко не всіх водіїв приваблює і перспектива шукати б/у авто на ринку. Про якість таких машин вже ходять легенди: чого варті хоча б тисячі кілометрів скрученого пробігу або складений з «пазлів» кузов і при цьому – жваве запевнення продавця, мовляв, автомобіль «не битий і не фарбований».

У такій ситуації хорошою альтернативою євробляхам і б/у машинам з ринку експерти називають авто після лізингу. Поки їх на нашому ринку не так багато. Але, ті хто зміг дістати таке авто, цілком задоволені придбанням.

Іномарка за $5 тис.

У чому особливості авто після лізингу? Як відомо, лізинг передбачає передачу клієнту великої партії нових автомобілів, які перебуватимуть на обслуговуванні у офіційного дилера. Після певного терміну і закінчення лізингового договору, компанії-лізингоотримувачі, як правило, оновлюють свої автопарки, а машини після лізингу знову надходять на реалізацію в салони.

При цьому продавець-лізингодавець нерідко пропонує їх за ціною нижче ринкової. «Скажімо, ми виставляли на реалізацію партію з 50 авто, тому були готові їх віддати дешевше, ніж на ринку на 5-10%», – розповідає директор з продажу компанії «ІЛТА» Ігор Шрамко. Він додає, що у них ціни на старі авто стартують з 150 тис. грн., а це близько $5,6 тис – це Peugeot 207 Access 1.4 3d 2011 року на механіці і з пробігом 130 тис км. Наприклад, за 280 тис. грн. можна купити Peugeot 308 Access 1.6HDI 5d 2013 року на механіці і з пробігом 88 тис км. за 240 тис. грн. реально придбати Skoda Fabia Amb 1.4 2013 року випуску з двигуном внутрішнього згоряння 1,4 л, механічною коробкою передач, кондиціонером, сигналізацією тощо.

Для юридичних осіб покупка буде дешевшою ще на 20%, бо в усі ціни вже закладено ПДВ, що практично нереально зустріти, вибираючи б/у авто на ринку.

Важливий і той факт, що всі ціни на авто після лізингу виставлені в гривнях. Причому, незважаючи на перманентне знецінення національної валюти, їх переглядають нечасто.Своєрідним «індикатором» того, що ціни на авто після лізингу досить вигідні для потенційного покупця, є перекупники. Вони активно моніторять пропозицію на ринку і викуповують машини, на яких реально заробити, «приклеївши» до ціни свої комісійні.

«У нас перекупники забирають 20-30% авто після лізингу, а потім їх перепродують», – розповідає Віталій Дрофа, директор відділу трейд-ін “ІЛТА Україна».

Автомобілі після лізингу підходять за всіма параметрами сервісу UBER, дуже вимогливому до авто своїх таксистів.

Офіційні відносини

Але ціна – лише один з нюансів купівлі авто з пробігом. Не менш важливий і технічний стан автомобіля, адже може виявитися так, що, заплативши, на перший погляд, мало, ви вже в процесі експлуатації машини будете змушені витрачати шалені гроші на обслуговування, ремонти тощо.

Мабуть, головна проблема нашого б/у ринку – нечесні пробіги. За невелику плату гаражні майстри беруться «підкоригувати» спідометр буквально будь-якого авто, виставивши на ньому потрібні цифри. Власнику такий трюк дозволяє виставити вищу ціну, а ось потенційному покупцю – гарантує масу проблем. Адже технічний стан авто, яке пройшло 50 тис. і 250 тис. км, істотно відрізняється.

У авто після лізингу проблеми «нечесного пробігу» просто не існує.