Мінфін - Курси валют України

Встановити
21 травня 2021, 15:18

Голова правління Ідея Банку Михайло Власенко прокоментував тренди ринку онлайн-кредитування під час круглого столу Finclub

Голова правління Ідея Банку Михайло Власенко прокоментував тренди ринку онлайн-кредитування під час круглого столу «Онлайн-кредитування: нові можливості для банків і клієнтів» організованого Finclub, що відбувся онлайн.

Присутні банкіри зазначили, що ринок онлайн-кредитування переформатовується. «Дедалі менше населення буде користуватися кеш-кредитами або фізичним отриманням кеш-кредитів, а більше буде користуватися інтернет-ресурсами», — зазначив Михайло Власенко. На його думку, кредитування онлайн зростатиме в рази динамічніше, ніж офлайн.

«Кредитна картка потроху видавлює кеш-кредит. Але наразі в нас більший обсяг кеш-кредитів, і в залученні через онлайн теж», — додав він.

Водночас, учасники круглого столу додають, що якість цих кредитів достатньо висока. «Профіль клієнта, який надходить через онлайн, у нас в 1,5−2 рази кращий, ніж профіль клієнта, який приходить офлайн у відділення або на торгову точку», — каже Михайло Власенко.

Присутні банкіри також спрогнозували, що банки відвоюють частку ринку споживчого кредитування у фінкомпаній, у першу чергу внаслідок уніфікації умов роботи банків та фінкомпаній.

«У цього ринку є певна стеля. Приблизно 1,8 млн клієнтів максимально може користуватися в Україні таким видом послуг», — говорить голова правління Ідея Банку Михайло Власенко.

Михайло Власенко процитував дані НБУ, згідно з якими, на початок 2021 року діяло близько 1020 фінансових компаній, з них близько 100 компаній надавали послугу мікрокредитування (PDL).

У споживчому кредитуванні 45% припадає на банківські кредити, 40% — на МФО, 15% — на кредитні спілки та ломбарди. «Основні чинники успіху — час оформлення кредиту — Time to cash — до отримання кредиту 20−30 хвилин. Мінімум документів: паспорт та ідентифікаційний код. Відсутність як такої ідентифікації на торговій точці — через обмін СМС. І, в принципі, ви можете отримати кредит швидко», — говорить Михайло Власенко.

Процентні ставки фінкомпаній — 1,5−2% в день — означають, що клієнт бере 2000 грн і через три дні віддає 2120 грн тіла кредиту разом з процентними ставками. «Але якщо порахувати ці 120 грн, ці 2% в день, то це 730% річних. Ця бізнес-модель була побудована на цьому: фінансові компанії працювали в більш ризиковому сегменті під більш високі процентні ставки. І ці процентні ставки покривали частку поганих кредитів», — розповів Михайло Власенко.

Саме це дасть змогу змістити баланс на бік банків. «Ринок кредитування мікрофінансових компаній буде рухатися із позитивним трендом, але думаю, що банки будуть збільшувати свою частку, — зазначив Михайло Власенко. — „Мікрофінки“ будуть більше фокусуватися на банківському сегменті середньострокового кредитування. Банки запропонують процентні ставки більш оптимальні порівняно з фінансовими компаніями».

Щодо технологічних рішень та нововведень, банкіри зазначили, що вже до кінця року відеоідентифікацію впровадять 15−20 гравців банківського ринку.

«Дистанційну ідентифікацію вже проводить два — три банки за 10−15 хвилин через „Дію“, BankID, Liveness та FaceMachine. І, в принципі, досить успішно, — розповів голова правління Ідея Банку Михайло Власенко. — Завдяки діям Нацбанку, ми отримали зняття всіх нормативних обмежень щодо дистанційної ідентифікації. Зараз є тільки технологічні обмеження у банків — багато хто не готовий, або (їхні IT. — Ред.) в розробці».

На його думку, відеоідентифікація за 5−10 хвилин — це одна зі сходинок, яку банки вже пройшли. «Глобально до кінця року буде 15−20 гравців. У третьому кварталі приєднається приблизно половина. Це надає додаткові можливості для роботи на ринку онлайн-кредитування і дасть змогу представити клієнтам сервіс та конкурувати з фінансовими компаніями, які міцно облаштувалися в цьому сегменті», — сказав Михайло Власенко.

Учасники заходу також вказали на те, то за останній рік банки значно змінили підхід до маркетингового просування продукту в каналі digital та цей процес буде тільки посилюватися. «Щоб населення приходило в онлайн, лише телевізійної або інтернет-реклами буде недостатньо. Треба буде задіяти і офлайнові канали, які будуть залучати клієнта і переводити його в онлайн», — зазначив голова правління Ідея Банку Михайло Власенко.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися