Мінфін - Курси валют України

Встановити
11 вересня 2017, 14:18

Кабмін роз'яснив нові правила обліку тепла і води

У зв'язку з набуттям чинності закону «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» Кабмін надав роз'яснення, як обліковуватимуть тепло і воду згідно з новим законом.

Кабмін надав роз'яснення, як обліковуватимуть тепло і воду згідно з новим законом
Фото: ua.news

Про це йдеться у повідомленні Кабміну на сторінці у Facebook.

«Один із головних міфів – начебто закон дозволяє ігнорувати показання індивідуальних (квартирних) лічильників. Насправді, якщо говорити про багатоквартирні будинки, то закон виділяє два види вузлів обліку теплової енергії, холодної і гарячої води: вузол комерційного обліку (загальнобудинковий) і вузли розподільного обліку (квартирні)», — йдеться у повідомленні.

Зазначається, що вузол комерційного обліку слугує для вимірювання обсягу всієї теплової енергії/води, спожитої у будівлі.

Тобто, саме за показаннями його приладів обліку визначатиметься, скільки всього теплової енергії чи води спожили всі споживачі в будівлі.

Цей обсяг необхідно «розподілити» між споживачами в будинку – тобто, визначити, хто скільки послуг спожив і скільки повинен за них заплатити. Саме для цього і використовуватимуться квартирні лічильники.

Також, як наголошується у повідомленні, закон передбачає такий базовий принцип розподілу: обсяг, визначений за допомогою загальнобудинкового вузла, буде розподілятися між споживачами пропорційно до показань квартирних лічильників.

Завдяки такому підходу знімається проблема «різниці в показаннях» (різниця між сумою показань квартирних лічильників і показаннями будинкового внаслідок різного класу точності), а також проблема втрат внаслідок витоків води з внутрішньобудинкових мереж через їх незадовільний стан.

«Отже, закон і надалі передбачає використання показань квартирних лічильників при розрахунках за комунальні послуги», — наголошується в повідомленні.

Коментарі - 16

+
0
smarty
smarty
11 вересня 2017, 16:06
#
Цирк на воде!
«втрат внаслідок витоків води з внутрішньобудинкових мереж через їх незадовільний стан»
— Прорвала труба плати за воду или беги затыкай сам.
— Менять планово трубы мы конечно не будем ибо денег и так не хватает.
+
+15
Yopta
Yopta
11 вересня 2017, 16:06
#
Почему проблема «потерь вследствие утечки воды из внутридомовых сетей из-за их неудовлетворительного состояния» — это проблема потребителя? Опять возвращаемся к «весёлым» совковым традициям с коллективной безответственностью? Да и, когда я заключаю договор на поставку воды на 8й этаж, то подключение к трубе у меня в квартире, а не в подвале.
+
0
ballistic
ballistic
11 вересня 2017, 16:26
#
"утечки воды из внутридомовых сетей"
— споживачі(мешканці) є власниками будинку, тому при бажанні можуть змінити управителя внутрішньобудинкового майна.
Якщо ж власники будинку не міняють управителя, значить їх задовольняє поточна якість послуг.
+
+12
Qwerty1999
Qwerty1999
11 вересня 2017, 16:33
#
Власник (співвласник) будинку — це не теж саме, що власник внутрішньобудинкової мережі.
Внутрішньобудинкові мережі газу, водопостачання, водовідведення, теплопостачання а також єлектричні, телефонні та интернет-кабелі — належать різним юридичним особам але ніяк не мешканцям будинку.
Тому списувати втрати постачальника послуг на власників квартир — це нонсенс.
+
0
ballistic
ballistic
11 вересня 2017, 20:24
#
Ви неправі.

«обов'язок по утриманню внутрішньобудинкових мереж слід відносити до обов'язків виконавця послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»
— співвласники обирають виконавця для обслуговування будинку (разом з внутрішньобудинковими системами) і усі витрати пов'язані з обслуговуванням — це пряма відповідальність співвласників.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 вересня 2017, 20:38
#
Вы же хоть немного понимаете в бухучёте, как аудитор.

Поэтому должны осознавать простую истину — на чьём балансе находятся те или иные коммуникации в жилых домах, тот и должен за них отвечать и их содержать.
Но у нас всё перевернули с ног на голову ещё в советское время.
Трубы как принадлежали так и сейчас принадлежат водоканалам и теплосетям — раньше обслуживали их жэковские сантехники, а сейчас кого выберете.

+
0
ballistic
ballistic
11 вересня 2017, 22:03
#
«Трубы как принадлежали так и сейчас принадлежат водоканалам и теплосетям»
— це невірно.

Кому належать внутрішньоквартирні мережі?
Отак само й внутрішньобудинкові комунікації є спільною власністю, тому постачальники за них не відповідають.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 вересня 2017, 20:49
#
«Ви неправі.»

Внимательно перечитал несколько раз…
Цитирую вам итоговый вывод…

«З огляду на вищесказане, обов'язок по утриманню в належному технічному стані, здійснення технічного обслуговування і ремонту внутрішньобудинкових мереж, вжиття заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій в межах зазначених чинним законодавством меж відгалуження (зон відповідальності) і з урахуванням аспектів чинного законодавства щодо певних робіт з технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж, слід відносити до обов'язків виконавця послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.»

Жильцы по определению не являются «виконавцями послуги» — они потребители услуг — поэтому списывать на потребителей ненормативные потери исполнителей — нонсенс.
У меня в доме ЖЭК — исполнитель — и это должны быть его прямые убытки по порывам внутридомовых сетей согласно ЗУ «Про житлово-комунальні послуги».
Стоимость обслуживания внутридомовых сетей сейчас входит в квартплату.
+
0
ballistic
ballistic
11 вересня 2017, 22:16
#
Так, мешканці не є виконавцями послуг (хоча теоретично можуть організувати самоуправління), але як співвласники вони обирають виконавця для управління спільним майном.

Якщо виконавець погано виконує свої обов'язки, то це є проблемою співвласників, а не постачальників.

«Стоимость обслуживания внутридомовых сетей сейчас входит в квартплату»
— тобто в будь-якому разі за обслуговування платять мешканці, незалежно від того, якісне воно чи неякісне.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
12 вересня 2017, 10:21
#
«тобто в будь-якому разі за обслуговування платять мешканці, незалежно від того, якісне воно чи неякісне.»

Платят только за обслуживание, но не за потери носителя (воды или тепла).

Давайте рассмотрим самую обычную ситуацию, когда и обслуживание качественное и порывов водопровода нет, и утечки нулевые, а закон «О коммерческом учёте...» уже действует.

Жильцы квартир, у которых не установлены счётчики воды могут хоть круглосуточно использовать воду и если по факту они израсходуют воды больше своих норм потребления, то это превышение будет равномерно распределено и на тех жильцов, у которых установлены счётчики воды.
На каком основании они должны платить больше за соседский перерасход— можете дать разумное объяснение.
+
0
ballistic
ballistic
12 вересня 2017, 11:24
#
На вході в будинок стоїть лічильник, тому все, що ввійшло в будинок має бути оплачене власниками будинку і ніким іншим. А як оплата буде розподілена між співвласниками — це окреме питання.

«они израсходуют воды больше своих норм потребления»
— «норма споживання» — це пережиток минулого від якого треба збуватися.
Якщо втрат в будинку нема, то співвласники з лічильниками платять по лічильнику. Далі сумарне значення з індивідуальних лічильників віднімається від загальнобудинкового споживання і отримане значення розподіляється пропорційно між співвласниками без лічильників.

Якщо ж у всіх співвласників будуть лічильники, але сумарне значення з цих лічильників буде менше загальнобудинкового споживання, ось в такому випадку різницю логічно розподілити між всіма співвласниками.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
12 вересня 2017, 12:10
#
«Якщо втрат в будинку нема, то співвласники з лічильниками платять по лічильнику. Далі сумарне значення з індивідуальних лічильників віднімається від загальнобудинкового споживання і отримане значення розподіляється пропорційно між співвласниками без лічильників.»

Ваш текст совпадает с моими логическими рассуждениями но противоречит комментарию Кабмина к принятому
закону «О коммерческом учёте...».

Цитирую Кабмин:
«закон предусматривает такой базовый принцип распределения: объем, определенный с помощью общедомового узла, будет распределяться между потребителями пропорционально к показаниям квартирных счетчиков.»

Вам к показаниям вашего счётчика добавят в какой-то пропорции расход воды потребителями без счётчиков и конечно же всевозможные потери…

Я об этом ещё вчера написал в своём блоге на примере газовой службы…

Пару слов о коммерческом учёте...

.
+
0
ballistic
ballistic
12 вересня 2017, 13:53
#
"закон предусматривает такой базовый принцип распределения: объем, определенный с помощью общедомового узла, будет распределяться между потребителями пропорционально к показаниям квартирных счетчиков»
— це лише для випадку, коли у всіх співвласників є лічильники.

А коли у когось є лічильники, а в когось нема, то розподіл буде таким (цитую з першоджерела):
"4) у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина — не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами."

Тобто хто з лічильником, той за сусіда платити не буде.
+
+11
Qwerty1999
Qwerty1999
11 вересня 2017, 16:25
#
«закон предусматривает такой базовый принцип распределения: объем, определенный с помощью общедомового узла, будет распределяться между потребителями пропорционально к показаниям квартирных счетчиков.»

Хотя по железной логике из показаний общедомового узла должны вычитаться все показания квартирных счётчиков, а оставшиеся делиться между квартирами без счётчиков учёта.
Если в доме во всех квартирах стоят счётчики — разница в показаниях — потери компании-поставщика.
+
0
shket
shket
11 вересня 2017, 18:41
#
А кто будет калибровать общедомовые счетчики????
Конечно компания поставщик.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 вересня 2017, 19:18
#
Чтобы не перегружать комментариями
новостные сообщения — озвучил пару мыслей
о коммерческом учёте в личном блоге.

Пару слов о коммерческом учёте...
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися