Абревіатура DC розшифровується як Detective Comics — назва коміксу про Бетмена, опублікованого в 1939 році. Супергерої, створені DC Comics, є частиною так званого «Всесвіту DC», до якого увійшли Бетмен та Супермен — найвідоміші персонажі, створені DC.
Фільми про супергероїв стали одними з найуспішніших у нинішньому столітті. Видавець коміксів Marvel (який зараз належить The Walt Disney Company) почав розбудовувати свій кіновсесвіт у 2008 р. зі стрічки про Залізну людину. З того часу вже 10 фільмів цієї франшизи подолали планку в $1 млрд світових касових зборів. В тому числі, 2 картини про Месників, які отримали понад $2 млрд.
Студія Warner Bros., якій належить інший видавець коміксів DC, спробувала повторити цей шлях, так само збудувавши свій кіновсесвіт. Відповідальним за напрям спершу став режисер Зак Снайдер, а після декількох невдач його замінили менш відомі продюсери.
Загалом, в рамках кіновсесвіту DC вийшли 12 фільмів і лише 1 з них — «Аквамен» — зумів отримати понад $1 млрд зборів. При цьому саме DC належать права на двох найвпізнаваніших супергерої світу — Супермена та Бетмена. Але жоден із фільмів, де вони були разом, не зумів навіть наблизитись до досягнень Месників.
Втім, у DC є свої «мільярдери»: два фільми з трилогії Крістофера Нолана про Бетмена та «Джокер» із Хоакіном Феніксом. Однак, це «незалежні» картини, які не входять до «серіалу» про супергероїв.
Warner Bros. важливо побудувати саме кіновсесвіт, адже в ньому одні фільми стають рекламним майданчиком для наступних, раз за разом затягуючи глядачів до кінотеатрів.
Козир, який є у Marvel, — це очільник студії Кевін Файгі. Саме він відповідальний за розбудову всієї франшизи і йому вдається утримувати в єдиному концепті десятки фільмів і серіалів.
DC потрiбен свій Файгі
Про те, що кіновсесвіт DC рухається не в тому напрямі, почали офіційно говорити після об'єднання Warner Bros. та Discovery. Нова компанія отримала назву Warner Bros. Discovery.
Warner Bros. — одна з найбільших медіакомпаній світу. Їй належить не лише однойменна кіностудія, але й ціла мережа телеканалів, включаючи CNN і Cartoon Network, кабельний гігант HBO, стрімінг HBO Max, студія розробки відеоігор, розважальні парки тощо.
За умовами угоди, біля керма нової корпорації стали колишні менеджери Discovery.
Вони відразу ж почали висловлювати невдоволення роботою попередників та скасували презентації цілої низки фільмів і серіалів, які вже були зняті або знаходились на фінальній стадії роботи. Найвідоміший із закритих проєктів — «Бетгерл». Через закриття проєктів компанія загалом списала $825 млн, мовляв, краще зазнає збитків, ніж випускати низькоякісний продукт.
Та для того, щоб перебудувати кіновсесвіт DC, цього замало: компанії потрібна була людина, яка стане відповідальною за його розбудову, — інакше кажучи, свій Кевін Файгі.
Такою людиною став Джеймс Ганн, віднедавна співгенеральний директор DC Studios. Насамперед, він відомий як режисер і сценарист всіх частин «Вартових галактики», знятих для Marvel. Для DC ще до призначення на керівну посаду він встиг зняти оновлений «Загін самогубців» і серіал «Миротворець».
Співголовою студії разом із Ганном став продюсер Пітер Сафран, який теж встиг попрацювати над декількома фільмами DC, найуспішніший з яких — «Аквамен».
Як зміниться всесвіт DC
Наприкінці січня нові очільники студії оголосили про план зйомок нових фільмів та серіалів. Із більшістю акторів, які були уособленням кіновсесвіту Зака Снайдера, схоже, вже вирішили попрощатись.
В наступних фільмах точно не буде Бена Аффлека (Бетмен) і Генрі Кавілла (Супермен). Хоча Аффлека, можливо, залучать, як режисера однієї з картин. Найімовірніше, залишить франшизу і Галь Гадот (Диво-жінка), хоча офіційного підтвердження цієї версії ще немає. Незрозуміла ситуація щодо Джейсона Момоа (Аквамен) — йому у новому кіновсесвіті нібито запропонували іншу роль.
Частина акторів із попередніх фільмів вже отримали запрошення до нових картин. Зокрема, це Закарі Лівай (Шазам), Марго Роббі (Харлі Квін) та Джон Сіна (Миротворець).
Серед наступних повнометражних фільмів DC заявлені:
- Супермен: Спадок — новий фільм про найвідомішого супергероя;
- Авторитет — історія про пригоди 7 супергероїв;
- Хоробрий та Сміливий — перезапуск історії про Бетмена та Робіна;
- Супергерл — пригоди кузини Супермена;
- Болотна істота — фільм у жанрі хорор.
Також нові боси кіно-напряму DC анонсували зйомки 5 серіалів у всесвіті:
- Уоллер — про творця команди Загону самогубців;
- Бустер Голд — історія про супергероя, що подорожує у часі;
- Ліхтарі — фільм про Корпус Зелених Ліхтарів;
- Втрачений рай — місцем подій серіалу стане Теміскірі, батьківщина Диво-Жінки;
- Creature Commandos — анімаційний серіал про групу монстрів.
Ганн також розповів, що компанія продовжуватиме знімати фільми, які не входять до кіновсесвіту. Прикладом таких відгалужень можна назвати продовження історій Бетмена з Робертом Патінсоном та Джокера з Хоакіном Феніксом. Можливий запуск й інших авторських проєктів.
Любителі фільмів Ганна пророкують успіх його новим проєктам. Натомість, численні критики менеджерів Warner Bros. переконані, що варто буде йому допустити перший промах, як режисера «Вартових галактики» звільнять так само швидко, як колись прибрали Снайдера.
Від успіху нового кіновсесвіту значною мірою залежатиме і ціна акцій Warner Bros. Discovery. Хоча потенціал для їхнього зростання дають і ряд інших факторів.
Інші успішні франшизи
Disney, крім серії про супергероїв, відповідальна також за продовження Зоряних Воєн та Аватару, у Warner Bros. також є кілька успішних проєктів, на основі яких компанія має шанс розбудувати свої «всесвіти».
Насамперед, це історія Гаррі Поттера. Виконавчий директор Warner Bros. Discovery Девід Заслав наприкінці минулого року заявив про бажання зняти продовження історії про цього чарівника та його друзів. За його словами, це можливо, якщо авторка книг Джоан Роулінг дасть згоду.
HBO розвиває світ Гри престолів. Успіх першого сезону «Дому драконів» вже продемонстрував правильність цього напряму.
Гроші важливіші за зростання аудиторії
Попередні керівники Warner Bros. зробили ставку на розвиток стрімінгу HBO Max. Високобюджетні фільми одночасно виходили в кінотеатральний прокат та з'являлись на платформі. Крім цього, деякі блокбастери знімались спеціально для стрімінгу.
Натомість, Девід Заслав наголошує, що потрібно робити більший акцент на доходах від кінотеатрів та традиційного телебачення. «Це генератори грошей і чудовий бізнес для нас на багато років вперед», — пояснює він. Випускати ж дорогі фільми тільки на стрімінгових платформах з економічного погляду недоцільно.
Також Заслав вирішив не додавати програми CNN на платформу HBO Max, оскільки, на його думку, інформаційні випуски мають більшу цінність саме завдяки прямим ефірам.
Найнесподіванішим рішенням стала відмова від об'єднання HBO Max зі стрімінгом Discovery+. Хоча раніше це називалось ледь не головним бонусом від об'єднання корпорацій. Але зараз в компанії, схоже, вирішили диверсифікувати грошові потоки.
Загалом, виглядає так, що боси Warner Bros. Discovery готові відмовитись від швидкого приросту аудиторії свого стрімінгу заради економії на ньому і, відповідно, отриманні більших прибутків. Подібним шляхом вирішили піти й керівники Disney+, які знижують витрати на розвиток сервісу і паралельно підвищують вартість підписки.
Читайте також: Пісня про колишнього принесла Шакірі мільйони: де вона їх заробила
Є у менеджменту Warner Bros. Discovery й декілька інших ідей збільшення доходів. Компанія планує розпродати свій музичний каталог, а низка її шоу та серіалів з'являться на традиційному телебаченні, хоча раніше вся фільмографія зберігалась тільки для HBO Max.
Що буде з акціями
Минулого року акції Warner Bros. Discovery знецінились приблизно вдвічі. Основна причина — висока конкуренція на ринку потокового передавання відео і макроекономічна ситуація у США.
Новий рік відкриває перед компанією перспективи відновлення. Goldman Sachs назвав акції компанії своїми улюбленцями на медіаринку. На думку аналітиків, корпорація підвищить свої доходи завдяки злиттю Warner Bros. та Discovery. Крім цього, експерти сподіваються на вдосконалення організації роботи стрімінгу.
Читайте також: Збори Аватару перевищили $2 млрд: чи зможе це врятувати Disney
За консенсус-прогнозом, акції медіагіганта впродовж року подорожчають майже на 37%. А аналітики Credit Suisse очікують подорожчання відразу на 144%.
Головним чином, заробітки компанії залежатимуть від творчих успіхів. А їх однозначно спрогнозувати неможливо.