Звітність за 1 квартал: що не сподобалось інвесторам

Netflix вже розчаровував своїх акціонерів поганими новинами. Наприкінці січня компанія оцінила зростання передплатників у першому кварталі 2022 року майже втричі нижче за очікування аналітиків. Акції тоді відреагували майже 20-відсотковим падінням.

Нову порцію негативу додав звіт Netflix за перший квартал, який було опубліковано ввечері 19 квітня — вже після завершення торгів (напередодні акції корпорації навіть подорожчали на 3,2%).

Незважаючи на те, що показник прибутку на акцію (EPS) виявився вищим за консенсус-прогнози аналітиків ($3,53 проти $2,95), виручка сервісу ($7,8 млрд, +9,8% рік до року) не дотягнула до очікувань ринку ($7,9 млрд).

Та головне, що вперше з 2011 р. Netflix повідомив про скорочення аудиторії: кількість підписників на стрімінговий сервіс за перші 3 місяці цього року знизилась на 200 тис., хоча раніше компанія прогнозувала їх зростання на 2,5 млн.

Через припинення роботи в Росії Netflix втратив 700 тис. платних передплатників. Ще 600 тис. передплатників у США та Канаді компанія втратила через підвищення цін. Також компанія зафіксувала уповільнення зростання бізнесу у Центральній та Східній Європі на початку березня. Зараз у сервісу 222 млн передплатників.

В плюсі лише Азія: тут до аудиторії додались 1,09 млн передплатників. Втриматися на плаву дозволила популярність «Гри в кальмара» та новоспеченого корейського хіта «Ми всі мертві».

Прогноз на другий квартал від компанії невтішний — падіння аудиторії ще на 2 млн підписників.

Для порівняння: у 2018 і 2019 роках приріст аудиторії становив близько 28 млн акаунтів. 2020 р. став суперуспішним, до стрімінгу долучились 37 млн підписників. У 2021 році цей темп підтримувати вже не вдалося — приріст склав лише 8,3 млн.

Чому Netflix втрачає підписників

Компанія зіштовхується з цілою низкою труднощів. Зокрема, це висока інфляція, через яку частина колишніх клієнтів більше витрачають на речі першої необхідності і менше — на розваги. Зростання цін — одна з головних причин зниження темпів продажу Smart TV.

Але деякі проблеми Netflix назрівали впродовж тривалого часу. Насамперед далася взнаки хибна система, яка залишала можливість ділитися паролями. За такої системи підписку може оформити один користувач і передавати доступ до неї будь-кому.

За даними корпорації, через це близько 100 млн домогосподарств дивляться Netflix безкоштовно. Спів-генеральний директор компанії Рід Гастінгс намагається зобразити це як своєрідну перевагу: «Цим людям подобається наш сервіс, нам просто потрібно отримати від них гроші».

Ще одна проблема, на яку звертають увагу оглядачі, — можливість оформити підписку лише на місяць. Оскільки ж Netflix, як правило, відкриває не по серії на тиждень, а відразу весь сезон серіалу, користувачі можуть подивитись новинку і після цього на рік забути про стрімінг.

Однак всі ці виклики тьмяніють, порівнюючи зі справжньою проблемою: активністю конкурентів, які готові забрати значну частку стрімінгового пирога.

The Walt Disney Company (DIS)

Найбільша медіакомпанія світу надзвичайно агресивно увірвалась на ринок стрімінгу. Онлайн-платформу Disney+ було створено лише наприкінці 2019 року. В країнах Латинської Америки сервіс став доступним приблизно за рік, а в ряді країн, зокрема, в Польщі, Румунії, ПАР, Ізраїлі — лише на початку 2022 р. Із Росії через санкції платформі йти не довелось — туди вона так і не дісталася.

Незважаючи на повільне розгортання міжнародної мережі, аудиторія стрімінгу вже сягнула 130 млн. До того ж, на фоні скорочення підписок у основного конкурента Disney+ у першому кварталі цього року наростив аудиторію на 11,8 млн.

Загалом у Діснея 3 стрімінгових сервіси. Ще в портфелі ветеран галузі Hulu та ESPN+, який спеціалізується на спорті. Наразі до всіх платформ можна підписатись одночасно або обрати одну.

Перевага Disney+ — величезна фільмотека, яка почала формуватись задовго до ери стрімінгу. І тут далеко не лише класичні мультфільми. До медіаімперії входять Pixar, Marvel, National Geographic, 20th Century Fox, всесвіт Зоряних воєн та багато інших активів.

Читайте також: З початку цього року акції Tesla зросли на 12%

Крім цього, корпорація вливає у свій стрімінг величезні кошти. Минулого року в контент вкладено $25 млрд, а цьогоріч ця сума сягне $33 млрд. Третину цих коштів буде витрачено на купівлю прав на показ спортивних змагань, щоб посилити позиції ESPN+.

Через активні інвестиції Walt Disney Company нагадує не поважну корпорацію зі сторічною історією, а молодий стартап. Стрімінг-напрям збитковий і залишатиметься таким найближчим часом. Компанія припинила виплачувати дивіденди, а 2021 р. закрила з прибутком близько $2 млрд. Для порівняння: у 2019 р. вона заробила понад $11 млрд.

Warner Bros. Discovery (WBD)

Ця компанія з'явилася 9 квітня цього року внаслідок злиття WarnerMedia (підрозділу телекомунікаційного гіганту AT&T) та Discovery.

Боси AT&T зрозуміли, що в їхніх руках одна з найбільших медіаімперій світу не приносить очікуваних результатів. Хоча їм належить всесвіт коміксів DC, франшиза про Гаррі Поттера, їхня студія створила «Матрицю» та ще безліч культових стрічок. Але найкращі часи позаду, а нові продукти надто часто розчаровують.

Тому AT&T вирішила займатись мобільним зв'язком та інтернетом, а медіа стало повністю незалежним. Це має зробити творчий блок гнучкішим.

В умовах посилення конкуренції WarnerMedia узгодили об'єднання із виробником пізнавального контенту Discovery.

Внесок WarnerMedia у новостворену корпорацію — не лише багата фільмографія та кіностудія, але й телеканали CNN, Cartoon Network, кабельний гігант HBO та стрімінгова платформа HBO Max із 74 млн підписників. Discovery теж має свій стрімінг із 22 млн передплатників.

Очікується, що об'єднання двох сервісів дозволить пришвидшити зростання аудиторії: в планах наростити її до декількох сотень мільйонів.

Amazon.com (AMZN) та Apple (AAPL)

Стрімінгові сервіси технологічних гігантів для обох корпорацій не є пріоритетними.

Amazon Prime Video — лише додаток до преміум-програми інтернет-магазину. Завдяки відеоконтенту корпорація намагається розширити кількість покупців. Тому перед стрімінгом взагалі не стоїть завдання коли-небудь стати прибутковим. Тут принципово інша бізнес-модель: підписники за статистикою роблять більше покупок.

На стрімінг корпорація не шкодує грошей. Amazon може дозволити собі відродити телешоу Top Gear (під новою назвою The Grand Tour), купити права на суперпопулярний в Індії чемпіонат із крикету чи витратити $8,5 млрд на фільмографію збанкрутілої студії MGM.

Вкладає корпорація й у власне виробництво, зокрема, дорогі фентезі-саги «Колесо часу» та «Володар перснів: Персні влади».

В Amazon звітують, що підписників у їхнього стрімінгу близько 200 млн. Частина з них оформлювала преміум-пакет лише для економії на доставці з магазину.

Стрімінг від виробника айфонів Apple TV+ поки що залишається аутсайдером у боротьбі з досвідченими конкурентами. Аудиторія платформи складає лише близько 25 млн. Компанія не інвестує в супердорогі проєкти, як деякі конкуренти, але має творчі успіхи — її серіал «Тед Лассо» отримав 4 нагороди Еммі, в тому числі за кращий комедійний серіал.

Читайте також: Купити акції Apple: все, що потрібно знати про компанію, її плани та ціну паперів

Незважаючи на те, що стрімінговий проєкт є збитковим, корпорація може спокійно підтримувати його на плаву, адже минулорічний прибуток Apple сягнув майже $95 млрд.

Paramount Global (PARA)

Це ще одна молода компанія з багатою історією: кінокомпанію Paramount Pictures було створено ще у 1912 році. Після цього вона неодноразово змінювала назву та власників. Paramount Global з'явилася у 2019 р. внаслідок злиття телевізійної мережі CBS та медіакорпорації Viacom, а свою нинішню назву отримала лише у лютому цього року.

Наразі Paramount Global належать однойменна кіностудія, мережа телеканалів CBS, MTV, Nickelodeon, Comedy Central та Showtime.

Кіностудія стоїть за такими потужними франшизами, як Стартрек та Трансформери.

Корпорація має власний стрімінг Paramount+. Окрім розважального контенту, він купує права і на спортивний, зокрема, на Лігу Чемпіонів та Лігу Європи. Наразі у сервісу 56 млн підписників і він демонструє високі показники зростання: за 2021 рік аудиторія майже потроїлась.

Читайте також: Coca-Cola йде в метавсесвіт: скільки на цьому можуть заробити її інвестори

Paramount Global — високоприбуткова компанія. У 4 кварталі минулого року вона заробила $2 млрд, а за 2021 р. — $4,5 млрд. Це дозволяє їй, на відміну від конкурентів, виплачувати дивіденди.

Прогноз

Із початку року акції Netflix впали на 62% і зараз торгуються біля позначки у $218. На піках у жовтні їхня вартість сягала навіть $700.

Однак стрімінговий сервіс заявив, що списувати його з рахунків не варто. Наразі він планує боротись із використанням чужих акаунтів, а також планує створити дешевшу підписку, яка передбачатиме перегляд реклами. Подібним шляхом також збираються піти HBO Max та Disney+.

Фінансисти кажуть, що компанія відіграє падіння, але цінова динаміка не буде зірковою. Аналітик американської компанії фінансових послуг та інвестицій Wedbush Securities Майкл Пачтер зберіг нейтральну оцінку Netflix, знизивши цільову ціну її акцій з $342 до $280. У записці для клієнтів він написав, що Netflix зіштовхується з п'ятьма основними перешкодами, включаючи насичення ринку в США та Канаді, конкуренцію за контент, частку гаманців абонентів та інфляцію.

Даніель Дивайн, старший віцепрезидент із інвестицій американської Stifel знизив рейтинг Netflix із «купувати» до «тримати», і знизив цільову ціну з $460 до $300.

Аналітик Stifel вважає, що згодом вплив макроекономічних факторів на акції компанії ослабне. Проте Netflix, як і раніше, доведеться вирішувати довгострокові проблеми, що впливають на зростання, такі як посилення конкуренції та поширеність спільного використання паролів.

Аналітик Piper Sandler Томас Чампіон знизив рейтинг Netflix із «вище за ринок» до «нейтрального», і знизив цільову ціну з $562 до $293.

«У той час як проблема спільного використання паролів вирішується, а новий підхід до використання реклами здається життєздатним, ми суттєво знизили прогнози щодо зростання передплатників на 22/23 рр.», — пояснив він.

Провідний аналітик Джеффрі Влодарчак знизив рейтинг акцій із «купувати» до «продавати», і знизив цільову ціну майже на 60% — із $550 до $235.

Влодарчак попередив, що Amazon є «найбільшою конкурентною загрозою» для Netflix у майбутньому, у той час як Disney+ розглядається як «доповнюючий», враховуючи його увагу до дітей.

Barclays зберіг рейтинг середній по ринку на Netflix, але знизив цільову ціну з $380 до $275.

На фоні падіння Netflix втрат зазнали і конкуренти. Акції Paramount Global впали на 8,6%, Warner Bros. Discovery — на 6%, а Disney — на 5,6%. Інвестори відчули зміну тренду — споживачі більше не готові переплачувати за контент.

Середня плата за стрімінгові платформи у США — $7,46 на місяць, і 61% користувачів вважають, що вона зависока.

В умовах високої інфляції все більше американців не будуть готові платити за декілька платформ, аби на кожній дивитися по одному серіалу. Як наслідок, вони обиратимуть ті, які їм цікавіші.

До того ж, стрімінги конкурують не лише між собою, але й з іншими розвагами: музикою, іграми, підкастами тощо. Тому не дивно, що після статистики Netflix донизу пішли й акції інших розважальних платформ різних галузей. Roblox за день втратив 12,5%, Spotify — 10,9%, Pinterest — 7,4%.

Читайте також: Ferrexpo, МХП і Kernel: що відбувається з акціями українських компаній під час війни

Наразі до більшості медіакорпорацій експерти все ще ставляться лояльно. Середній аналітичний прогноз для Disney передбачає зростання на акцій за рік на 49% від нинішніх показників. Дещо скромніші очікування щодо Paramaunt, який, на думку фахівців, подорожчає на 12%.

Керівники Netflix запевняють, що відповіддю на падіння стане подальше підвищення якості фільмів та серіалів. Однак тут ще одна проблема для інвесторів. Вкладаючи гроші у медіакомпанію, вони довіряються, насамперед, креативу творців. А прогнозувати тут щось практично неможливо.