Хоча до війни IBOX Bank не ставив перед собою стратегічної задачі виходити на польський ринок, проте зараз компанія вже створила мережу своїх терміналів у сусідній державі. Яким чином це вдалось зробити розповіла голова наглядової ради IBOX Bank Альона Шевцова.
Вимушене розширення
Після початку повномасштабного вторгнення значна жіноча частина колективу банку опинилася у Польщі, і в компанії постала задача зберегти робочі місця людям та забезпечити їх роботою. «Тому цілком логічно народилась ідея реєстрації фінансової компанії IBOX в Польщі, щоб ми почали розвивати там мережу платіжних терміналів», — розповіла голова наглядової ради банку.
За її словами, цей напрям виявився блакитним океаном. Протягом декількох місяців представники установи організовували зустрічі з Центробанком Польщі, розповідаючи про те, як працюватимуть термінали, які послуги надаватимуть, як саме клієнти зможуть поповнювати за їх допомогою свої рахунки та надсилати гроші в Україну.
«Вже за три з половиною місяці IBOX отримав ліцензію місцевого Центробанку, що стало абсолютним рекордом. Однак для нас це не було складно, адже ми відчували підтримку польської сторони, юристів, своїм досвідом ділились місцеві колеги. Буду відвертою, усіх дуже вразило, наскільки швидко українські експати у форс-мажорній ситуації змогли релокуватись, організувати роботу й отримати ліцензію в новій країні», — розповіла Шевцова.
В пошуках найбільш популярних та людних місць в Польщі, банк в короткі терміни підписав договори з усіма ТРЦ Варшави про встановлення там своїх терміналів.
«Наразі більшість із 10 найбільших українських банків за емісією карт вже вийшли з нами на зв'язок і пропонують договори про поповнення своїх українських карток в Варшаві через термінали IBOX Bank. Фактично ми стаємо логістичним хабом і транснаціональним коридором коштів між Польщею і Україною», — зазначила Альона Шевцова.
За її словами, до цього українські банки зверталися до європейських партнерів, щоб ті дали можливість нашим вимушеним переселенцям поповнювати українські картки. Однак, жоден банк не зумів укласти такий договір, а тому вихід в цій ситуації запропонував IBOX. Хоча насправді вихід на польський ринок стався за збігом обставин, оскільки до цього таких стратегічних планів компанія не мала.
Поповнення без комісій
«На наших терміналах в Польщі будуть представлені всі ті партнери, які зараз представлені на терміналах в Україні. А це більше тисячі договорів з унікальними умовами поповнення. Наприклад, лише в терміналах IBOX Bank є можливість поповнити рахунок monobank з нульовою комісією. Такі ж умови поповнення будуть для українців і в Варшаві. Також з нульовою комісією можна буде поповнити, зокрема, картки Приватбанку та IBOX Bank», — розповіла Шевцова.
Налагодження роботи в Польщі стало одним із факторів, який дозволив банку не лише оплачувати роботу працівників, але й зайняти 8 позицію в рейтингу банків з найбільшими прибутками. До кінця року, очікує Шевцова, компанія посяде 7 місце за прибутком.
«Ми робимо все можливе, щоб наближати нашу перемогу. Впродовж року IBOX Bank зі свого доходу перерахував понад 70 млн грн ЗСУ. Це без врахування коштів, які донатять наші працівники. Також банк у повному обсязі продовжує виплачувати зарплати всім своїм співробітникам, які перебувають у збройних силах, та індексуватиме їхні зарплати», — повідомила Шевцова.
Конференція Fintech Ukraine 2022 була організована «Мінфіном» та Finance.ua, та відбулась 18 листопада.