Злети необанків

Chime — найпопулярніший необанк у США, загальне число клієнтів на початок 2021 року — 10 мільйонів.

Chime привернув новий раунд інвестицій, повідомило CNBC у п'ятницю. Новий раунд склав $750 млн. Оцінка Chime зросла до $25 млрд. У жовтні 2020 оцінка проєкту становила $15 млрд, а у 2019 — всього $1,5 млрд.

Десять днів тому на IPO вийшов південнокорейський Kakao bank. За перший день торгів акції Kakao Bank подорожчали на 75% від ціни випуску. В результаті ринкова вартість платформи становить близько $28 млрд.

Kakao Bank був запущений у 2017 році і він став першим цифровим банком Південної Кореї. Kakao Bank має 13 млн активних користувачів на місяць, пише CNBC. Це робить його найбільшим фінансовим додатком у країні.

Revolut — $33 млрд.
Tinkoff — $19,32 млрд.
Kaspi Bank — $21,38 млрд.

Читайте також: Скільки необанків потрібно Україні

Що відкинуло класичні банки до розряду «антикваріату»

Вчора, в ході дискусії під моїм постом, я назвав класичні банки «антикваріатом», чим сильно образив представника одного з них.
Однак, це не образа. І ображатися на таке сенсу не має. Це медичний факт.

Цю думку вже давно висловлювали такі авторитетні автори як Кріс Скіннер у своїй книзі 2014 року «Цифровий банк» і Бретт Кінг «Банк 4.0. Нова фінансова реальність», 2018 рік.

Чому класичні банки застаріли? Причин багато, але фундаментальна одна.

Вони вважають, що роблять послугу клієнтам, даючи згоду на їх обслуговування. І те, що без розвитку технологій ще якось «налазило на голову», в третьому десятилітті XXI століття повністю втратило життєздатність.

Так, класичні банки нікуди не подінуться, а у США, наприклад, нікуди не можуть подітися чекові книжки.

Але процедури AML і KYC, які після терактів 11 вересня 2001 року поступово перетворилися на головний продукт класичних банків, остаточно їх стерилізували. Вони і раніше вважали себе такою собі синекурою (краватки, костюми, охорона відділень, багато скла і бетону, вікова історія), а тепер на законодавчому рівні їм дали дозвіл вивертати клієнтів навиворіт. Ну вони й «вивернули».

Біда їх полягає в тому, що банки-челенджери, які з'явилися як відповідь на цей пекельний треш, не порушують процедур AML і роблять дуже якісний KYC, і з фінмоніторингом у них абсолютний лад — вони просто чітко розуміють дуже просту річ: «Клієнт надає довіру банку, обираючи його для відкриття рахунків, а не банк обирає клієнта».

Продукт треба робити для клієнта!

Читайте також: monobank, скоріше, куплять іноземці, ніж українські банки з топ-10 — банкір

Що важливіше: депозити в $ 1 млн або мільйони клієнтів

 — Не смішіть мене, — сказали мені вчора. — Ви ж розумієте, ніхто не віднесе в необанк на депозит $1 млн.

Ну, по-перше, це не факт.

А, по-друге, цим банкам, кожен із яких коштує більше всієї банківської системи України разом, начхати на депозити $1 млн. Їх у всьому світі максимум 1 млн. штук.

Вони зробили простий і зручний сервіс для мільйонів звичайних людей і це робить їх сучасними, і за це їх обирають клієнти.

Коли все зроблено просто — це цінують усі. У Tinkoff досить багато рахунків із великим чеком. Багаті люди — не ідіоти, їм теж подобається коли просто, зрозуміло і красиво.

«Хатинка, хатинка! Стань до лісу задом, а до мене передом» — має бути написано на вході в умовний Bank of Scotland, заснований у 1695 році. А доки ви повернуті до клієнтів задом, будете «антикваріатом».

Читайте також: Виростити фінансових гуру — зроблено!