Розрив зіркової пари — Шакіри та футболіста Барселони — стався на початку літа минулого року після 11 років стосунків. За час відносин у них народилося двоє дітей.

Перший час після розриву обоє практично не коментували причини розставання. Все змінилося восени, коли стало відомо, що Піке задовго до розставання з Шакірою вже мав стосунки з іншою жінкою.

На зраду співачка відповіла піснями, зокрема, «Te felicito», «Monotonia», а у січні з'явився записаний спільно з аргентинським музикантом Bizarrap трек «BZRP Music Sessions #53».

У ньому Шакіра вчергове проходиться по колишньому. «Я варта двох 22-річних. Ти обміняв „Феррарі“ на „Твінго“. Ти обміняв „Ролекс“ на „Касіо“», — йдеться в новому треку.

Як пише іспанське видання Marca, всі три пісні вже принесли Шакірі близько $15 млн прибутку лише завдяки сервісам потокового прослуховування. А завдяки останньому запису вона заробила понад $2,5 млн за перші 4 дні після релізу.

Доходи Шакіри від цієї пісні, залежно від стрімінгових платформ, розподілилися так:

  • ‎Apple Music — $1,2 млн;
  • YouTube — $512 тис.;
  • Amazon Music — $500 тис.;
  • Spotify — $360 тис.

Епоха стрімінгів

Сервіси потокового прослуховування повністю змінили музичну індустрію. Ще десять років тому багато хто вважав, що звукозаписувальні компанії доживають останні дні, адже їм не вдалось протистояти масовому піратству. Для прикладу, у 2000 р. у всьому світі було продано близько 800 млн музичних альбомів, а у 2010 р. — майже вдвічі менше.

Врятувати індустрію змогли стрімінгові сервіси. Вони продають своїм клієнтам платну підписку, або ж дозволяють слухати музику з рекламою. В обох випадках частину від отриманих грошей віддають правовласникам.

Завдяки таким компаніям злетіла вартість авторських прав на музику. Наприклад, Боб Ділан продав права на свої 600 пісень компанії Universal Music за $300 млн, а Ніл Янг отримав за права на свої пісні $150 млн.

За оцінками Grand view research, у 2022 р. ринок потокового передавання музики оцінювався у $34,5 млрд, що на 17% більше, ніж попереднього року. За прогнозами, надалі він щорічно зростатиме майже на 15%, а у 2030 р. його вартість сягне $103 млрд.

За останніми опитуваннями, у США музичні сервіси за підпискою використовують близько 60% меломанів у віці від 16 до 34 років, а також близько 50% — у віці від 35 до 44 років.

За даними Midia Research, минулого року загальна кількість підписників на музичні сервіси у світі сягнула 616 млн, що на 17,6% більше, ніж було за рік до того.

Заробити на зростанні музичного ринку можна завдяки інвестиціям у компанії, яким належать найпопулярніші платформи.

Spotify Technology (SPOT)

Музичний стрімінг Spotify — світовий лідер за кількістю платних підписників — їх у сервісу 195 млн, що на 7 млн більше, ніж рік тому. Активно зростає у Spotify і щомісячна кількість активних користувачів, яка сягнула 456 млн.

Окрім музики, Spotify робить велику ставку на подкасти, їхня кількість на сервісі вже наближається до 5 млн.

На фоні стрімкого зростання аудиторії Spotify майже всю свою історію залишається збитковим. Лише в деякі квартали йому вдавалось виходити в плюс. Так, минулого року (без урахування 4 кварталу, за яким ще немає даних) компанія втратила $160 млн.

Читайте також: Скільки українці витрачають на підписки Netflix та Spotify

Через посилення монетарної політики ФРС різко донизу пішли акції збиткових технологічних компаній. Те ж саме відбулося і зі Spotify: порівнюючи з піками 2021 р., акції стрімінгу торгуються утричі дешевше.

На фоні загального зростання ринків цього року акції Spotify також почали відновлюватись, за січень вони додали 27,7%. А за консенсус-прогнозом за рік вони зростуть ще на 12%.

Alphabet Inc. (GOOG)

Материнська компанія Google володіє найпопулярнішим у світі сайтом для прослуховування музики YouTube. Аудиторія, яка хоча б раз на місяць дивиться тут кліпи, перевищує 2 млрд. Щоправда, йдеться переважно про користувачів, які не платят за послуги.

Кількість платних підписників сервісу YouTube Music (зазвичай, підписка включає і YouTube Premium) становить 80 млн. За рік кількість таких акаунтів зросла на 30 млн.

Незважаючи на значні цифри, музичний напрям не є основним джерелом заробітку для корпорації. 79% свого доходу вона отримує від реклами — переважно у пошуковій системі та банерній на сторонніх ресурсах. Також великі сподівання у Alphabet на хмарні технології. Саме стан справ у цих двох напрямах, насамперед, впливатиме на ціну акцій. А ось платна підписка на YouTube і музичний напрям — радше, спосіб диверсифікувати доходи.

MEGOGO для всіх пристроїв: приємні ціни на пакети, бонуси та подарунки

Alphabet, як й інші техгіганти, важко переживає нинішню економічну ситуацію. За рік акції корпорації впали майже на 30%. Щоправда, початок року ознаменувався відновленням ціни: за січень компанія відіграла близько 10%. А за консенсус-прогнозом, до кінця року додасть ще близько 25%.

Tencent Music Entertainment Group (TME)

Дочірня компанія китайського технологічного гіганта Tencent Group, яка має значну автомію. У компанії є декілька інших впливових акціонерів — зокрема, велика інвестиційна компанія Pacific Alliance Group та вже згаданий сервіс Spotify. Музична компанія провела власне IPO і її акції представлені на Нью-Йоркській біржі.

TME спеціалізується на поширенні музики через ряд сервісів, популярних переважно в Китаї (QQ Music, Kugou, Kuwo тощо). Загальна аудиторія всіх сервісів компанії становить близько 740 млн споживачів. Із них платні підписки мають 85 млн користувачів.

Минулого року без урахування останнього кварталу компанія заробила близько $370 млн. Очікується, що Tencent Music вдасться перевершити прибутки 2021 р. у $440 млн.

Незважаючи на глобальні проблеми китайського ринку, акції TME за рік подорожчали майже на 30%. Щоправда, вони все ще коштують приблизно втричі дешевше, ніж на піку восени 2021 р.

Читайте також: У 2022 році з фондового ринку випарувалося $14 трлн: що покажуть індекси у 2023 році

Аналітики очікують падіння акцій компанії. За консенсус-прогнозом, через рік вони коштуватимуть на 6,5% дешевше, ніж зараз.

Apple Inc. (AAPL)

Імперія виробника айфонів надзвичайно велика, і музичний напрям — не головний. Продаж смартфонів приносить компанії майже 60% доходів. Також важливе місце посідають хмарні технології, комісії з магазину додатків, продаж комп'ютерів та іншої електроніки.

Вдночас, стрімінгові платформи Apple TV+ та ‎Apple Music також мають досить вагоме значення. Кількість платних підписників на музичний сервіс минулого року сягнула 88 млн. При цьому у США аудиторія Apple Music навіть вища, ніж у Spotify, хоча останній є популярнішим у Європі та Південній Америці.

За попередніми даними, у 2022 р. сумарний дохід від усіх сервісів Apple склав $78 млрд і понад 6% від цієї суми припало на музичний напрям. Корпорація використовує музику не лише для отримання безпосереднього доходу, але й для поглиблення залучення користувачів до своєї екосистеми.

Читайте також: Збори Аватару перевищили $2 млрд: чи зможе це врятувати Disney

За рік акції компанії впали на 18%. Щоправда, у січні подорожчали на 10%, частково відігравши попереднє просідання. Подальші перспективи корпорації експерти оцінюють досить позитивно. За консенсус-прогнозом, за рік акції Apple коштуватимуть на 17,5% дорожче.