Вибір між BYD та Tesla простий

Мангер заявив, що інвестиції Berkshire в BYD — найкраща угода, якій він будь-коли сприяв.

«Я зробив це лише одного разу», — зізнався 99-річний інвестор.

За його словами, ніколи вкладення не були «так само хороші, як у BYD». Він зазначив, що початкові вкладення компанії в папери китайського виробника зараз «коштують близько $8 млрд або, можливо, $9 млрд», і «це досить гарна норма прибутку».

Вперше Berkshire придбав частку BYD восени 2008 р. — близько 220 млн акцій. За останні десять років вартість паперів підскочилана понад 600% на фоні світового зростання ринку електромобілів. Торік Berkshire урізала свою частку в BYD, оскільки акції ставали суттєво дорожчими.

«За поточної ціни акцій маленький BYD коштує більше, ніж вся компанія Mercedes. Це недешеві акції, але, з іншого боку, це чудова компанія», — уточнив Мангер.

Віце-президент Berkshire вважає, що зробити вибір між двома виробниками електромобілів — BYD та Tesla — просто, оскільки китайська компанія «настільки випереджає Tesla у Китаї, [що] це майже смішно». Проте, раніше Мангер зазначав, що вважає гендиректора Tesla Ілона Маска талановитим, а його досягнення в автомобільному бізнесі назвав «маленьким дивом».

Інвестор також нагадав, що американський виробник минулого року двічі знижував ціни в КНР, тоді як BYD підвищив їх.

«BYD минулого року заробив понад $2 млрд після вирахування податків на автомобільному ринку Китаю. Те, що сталося, неймовірно […]. Якщо ви порахуєте всі виробничі площі, які вони мають у Китаї, то це складе великий відсоток острова Манхеттен, а декілька років тому про них ніхто й не чув», — резюмував Мангер.

Читайте також: Хедж-фонди США: за що Гріффіна назвали королем і на чому погорів Сорос

Що відомо про компанію BYD

BYD — близький конкурент Tesla за обсягами виробництва. У них є цивільні авто, вантажівки, автобуси та різна електротехніка. Хоча продажі компанії обганяють Tesla лише за рахунок гібридів та водневих авто. BYD має перевагу, адже їхній основний ринок — Китай.

За даними IEA, у 2021 році 51% усіх автомобілів «на новій енергії» у світі було продано у Піднебесній.

Чому фонд Баффета вклався в акції BYD

Про компанію Баффету розповів Чарлі Мангер. Вони тестували їхні авто ще в 2007 році, і партнер вмовив Баффета вкластися. У 2008 році Berkshire купила 8,25% акцій компанії.

Чарлі Мангер говорив, що це «не якась спекуляція, а чортове диво». Баффет довірився Мангеру, тому що «він краще розуміється на цьому», але й сам добре оцінив бізнес. Найбільше йому подобається голова BYD Ван Чуаньфу: «Хлопець має великі ідеї, і він дуже добре їх реалізує».

Berkshire купили частку після кризи, коли оцінка була низькою. Хоча BYD — історія зростання. Баффет орієнтувався більше на довгострокові перспективи ринку, вдалу позицію компанії, роль засновника та акцент на інновації.

Мангер зазначив, що він «дуже рідко тримає компанії з такою високою вартістю». У 2020/21 P/E акцій досягав 200. Але нагадав, що Berkshire все ще подобається компанія та менеджмент.

Китайський BYD обійшов Tesla

Торік у всьому світі було продано 10,83 млн автомобілів із тяговими електродвигунами, що здатні поповнювати запас ходу від електромережі — електромобілів та гібридів, що заряджаються. Це на 61,3% більше, ніж було продано у 2021 році.

Як уже підтвердили багато джерел, китайській компанії BYD вдалося стати за підсумками 2022 року світовим лідером із продажу електромобілів і гібридів, що підзаряджаються, продажі зросли на 204,6% — до 1,87 млн штук.

На другому місці Tesla, яка продала 1,31 млн машин, збільшивши показник на 40%, порівнюючи з попереднім роком.

Третє місце у рейтингу SNE Research посідає китайський концерн SAIC із 978 тисячами проданих машин, він також збільшив обсяги реалізації на гідні 43,1%.

Лише на четвертому місці розташувався концерн Volkswagen, який у рейтингу автовиробників загалом посідає другу позицію. Німецький гігант за підсумками минулого року зміг збільшити обсяги постачання електрифікованих моделей лише на 8,8% — до 815 тисяч штук.

Китайській Geely, яка контролює з десяток торгових марок, дісталося п'яте місце з 646 тис. проданих електрифікованих машин, їхня кількість, порівнюючи з 2021 роком, зросла на 111,8%.

Hyundai Motor Group задовольнялася лише шостим місцем із 510 тис. реалізованих машин та пристойним приростом на 40,9% у масштабах усього світу. Одночасно корейський автогігант подолав планку 100 тис. реалізованих на території США електрифікованих автомобілів із моменту виходу на місцевий ринок у 2014 році.

За весь цей час було реалізовано 51 266 машин марки KIA, 51 096 машин Hyundai та 1 964 екземпляри легкових транспортних засобів Genesis.

Із загального обсягу проданих минулого року електрифікованих машин на Китай припало 6,56 млн штук (+97,1%), у Північній Америці обсяги продажів зросли на 49,8%, а ось Європа додала лише 11,2%.

Як очікують експерти SNE Research, поточного року світові обсяги реалізації електромобілів і гібридів, що підзаряджаються, зростуть до 14,78 млн штук, причому на китайському напрямку темпи зростання знизяться, а в США можуть збільшитися через введення цільових субсидій.

Читайте також: Чому роздрібні інвестори продовжують скуповувати акції Tesla