Акції зростання — що це
Акціями зростання можуть бути як папери молодої технологічної компанії з Кремнієвої долини, так і величезної міжнародної корпорації з довгою історією. Об'єднує їх одна якість — вони зростають темпами, що випереджають середнє ринкове зростання.
Хоча такі акції часто не приносять дивідендів, зростання їх котирувань, як правило, істотно випереджає своїх «колег» (акції інших категорій). До речі, з часом менеджмент успішних компаній зростання переглядає свою дивідендну політику, тому володіння цими паперами привабливе не тільки в короткостроковій, а й в довгостроковій перспективі.
Акції зростання мають схожі характеристики — сильна команда керівників, хороші перспективи зростання, наявність новаторського або унікального продукту. Саме на ці характеристики (плюс деякі інші), в першу чергу, варто звертати увагу інвесторам.
Читайте також: Як заробити на зростаючій бульбашці акцій росту
Сильний менеджмент
Оскільки зростаючі компанії зосереджені на збільшенні обсягів прибутку і продажів, склад менеджменту має визначальне значення. Для зростання компанії потрібна команда лідерів, сконцентрована на досягненні успіху.
Професійні інвестори, на зразок Уоррена Баффета, завжди приділяли особливу увагу тому, хто стоїть «біля керма» компанії. Найохочіше такі інвестори обирають підприємства, на чолі яких стоїть команда лідерів з хорошою репутацією і новаторським типом мислення. Стів Джобс, Білл Гейтс або Ілон Маск — прекрасні приклади інноваційного підходу до керівництва.
Хоча виявити майбутнього новатора до того, як він продемонструє свої якості всьому світу, досить непросто, обов'язково слід вивчати склад топ-менеджмент, перш ніж вкладати гроші. Коротенько ознайомившись з біографією і «послужним списком» ключових фігур, найчастіше можна «з ходу» визначити зразковий напрям і стратегію компанії.
Наприклад, якщо в компанію, яка переживає застій, приходить порівняно молодий менеджмент, що добре зарекомендував себе раніше — це привід задуматися про покупку паперів підприємства ще до того, як факт усвідомить ринок. Втім, тут можна наводити ще безліч різних прикладів.
Читайте також: Хто платить Баффету: скільки він заробив на дивідендах
Галузь, що розвивається
Якою б видатною не була компанія, для зростання їй необхідний попит на її товари або послуги. Іншими словами, інвестувати необхідно в ті сектори, які готові до зростання або вже знаходяться на стадії зростання.
Наприклад, сьогодні, мабуть, не найкращий час для інвестування у виробників доступних кнопкових телефонів, проте вельми вдалий час для запуску зручного мобільного додатку у сфері фінтеха.
Варто відзначити, що компанії, які відбираються, повинні не тільки працювати у швидкозростаючій галузі, а й мати лідируючу (ну або майже лідируючу) позицію на ринку. Важливо, щоб компанія вміла зберегти свою конкурентну перевагу в середньостроковій і довгостроковій перспективі. Чи випускає компанія багато нових інноваційних та успішних продуктів? Або вона «експлуатує» свій початковий успіх?
Гарний приклад тут — Tesla або Apple. Ці компанії не тільки зарекомендували себе і свій бренд у споживача, але продовжують виправдовувати очікування своїх клієнтів.
Читайте також: Акції Tesla і Facebook будуть продавати в Україні: чи варто їх купувати тут
Регулярне зростання продажів
Хоча менеджмент, галузь і лідерство в ній мають велике значення, важливо також враховувати обсяг продажів компанії. Вам потрібна компанія, в якій спостерігається прискорення темпів зростання обсягу продажів і прибутку з кварталу в квартал (важливо: чи не хаотичні «злети і падіння», а планомірне зростання показників).
Чим вищі темпи зростання, тим вища ймовірність зростання котирувань акцій. Зрештою, компанії, які стабільно нарощують обсяги продажів і прибуток, з легкістю привертають все більше і більше інвесторів і, як підсумок, акціонерного капіталу.
Однак, тут важливо розуміти, що ринок збуту не безмежний: нескінченно нарощувати темпи неможливо. Якщо зростання показників триває п'ять і більше років, це вже привід поставити питанням: а чи є ще потенціал до зростання? Яку частину ринку встигли захопити конкуренти, адже вони не сиділи «склавши руки»?
Таким чином, ідеальний (в житті майже неможливий, проте варто обирати акції максимально близькі до нього) сценарій — інвестувати в компаній з високими темпами зростання продажів продуктів або послуг на початковій стадії цього самого зростання.
Уникайте переоцінених акцій
Акції зростання привабливі для багатьох інвесторів: адже вони зростають в ціні. Однак, це не означає, що ви повинні переплачувати за ці цінні папери.
У наш час більшість переоцінених зростаючих акцій опинилися на своїх рівнях, завдяки «хайпу» навколо їх товарів, послуг або бренду. Але варто хвилі популярності затихнути, як «тимчасові» інвестори, які шукали хорошого зростання котирувань, толком не вивчаючи компанію, негайно «скидають» цінні папери, що стрімко дешевшають.
Хоча знайти недооцінені акції серед зростаючих, особливо великих компаній — практично неможливо, уникати явно переоцінених паперів може бути дуже корисно. Ну, а для порівняння можна скористатися мультиплікаторами P/S або P/E, співставляючи результати з конкурентами, індустрією і ринком загалом.
Високий попит
Вкрай складно розбагатіти, продаючи нішевий продукт невеликій купці клієнтів. Для зростання будь-якого бізнесу необхідний великий цільовий ринок, де можна буде продавати свої товари або послуги.
Чим більше число потенційних клієнтів, тим більше шансів на успіх. Наприклад, Apple та її iPhone — без величезної кількості клієнтів iPhone не добився б такого видатного успіху.
Читайте також: Скільки можна заробити на американському фондовому ринку в 2021 році