Перебудова бізнесу
Перше півріччя 2020 року принесло глобальну реструктуризацію бізнесів. Та що там бізнесів, цілих галузей, особливо тих, на які covid-19 вплинув найсильніше.
Пізніше стало зрозуміло, де економіка виграла, які ключові сфери програли, а де взагалі нічого не змінилося. Влітку, наприклад, у американців ізоляція спровокувала зростання витрат на благоустрій будинків і квартир.
Підприємці з працюючими бізнес-моделями або тільки планами виходу на закордонні ринки, до числа яких відношу і себе, зазвичай намагаються крокувати в ногу з часом. А найуспішніші СЕО навіть іноді встигають раніше за інших підготуватися до змін і «вистрілити» з новим продуктом у найвдаліший час.
Після того, як розрив на користь Джо Байдена у передвиборчій гонці у США став збільшуватися, стало зрозуміло, що будуть зміни у найвпливовішій країні світу і нові можливості для підприємців.
Читайте також: Топ-10 акцій від фонду сім'ї Ротшильдів
Сервіси для іммігрантів
Тут навряд чи можна побудувати стартап, але варто запустити щось сервісне. З мінусів — «сірий бізнес», у зв'язку з яким є деякі обмеження. При пошуку ніші на старті зверніть увагу на сервіс «Америка для іммігрантів», в якій працює Boundless.com — підготовка і подача документів на громадянство.
Або, наприклад, інтеграційні соціальні стартапи — рівність в отриманні онлайн-доступу до середньої освіти в районах зі «слабкими школами», деперсоналізований рекрутинг та інше. Ця сфера в США досить гнучка.
Електрокари попереду
Вельми переконливо звучить девіз Байдена «національна мережа електрозаправок». Якщо цей проект буде реалізований, то виробництво громадського електротранспорту стане магнітом для інвестицій, а екоміста у США стануть ще популярнішими.
Наприклад, за даними Crunchbase, британська компанія електротранспорту Arrival.com зросла в «єдинорога» всього за п'ять років.
Читайте також: Куди вкласти до ста тисяч гривень
Освіта та охорона здоров'я
Це дві величезні індустрії в США. Дві складні індустрії, які дуже потребують реформ. Упевнений, тут виникне багато стартапів найближчим часом.
Серед цікавих зростаючих проектів, що трансформують освіту, Podium — затребувані технавички у партнерстві з коледжами, Outschool — маркетплейс онлайн-занять для тих, хто на домашньому навчанні.
Навесні ринок онлайн-освіти стрімко наситився. Очікується подальше зростання ніш у цьому секторі. Багато великих раундів, чудовий трекшен, тобто реалізація бізнес-моделей компаній, які працюють на цьому ринку.
Наприклад, у 2020 році стали «єдинорогами» Quizlet — сервіс зберігання карток для вивчення іноземних мов та інших дисциплін, Course Hero — розробник освітніх веб-сайтів.
На фондовому ринку інвестори помітили такі компанії, як Chegg — провайдер дистанційного навчання.
Читайте також: Як почати інвестувати у США: особистий досвід
Поради інвесторам-початківцям
Коли будете аналізувати ту чи іншу нішу, не забудьте про такий чудовий інструмент як Google Trends. Він допоможе зрозуміти, наскільки зростає попит на ринку, і оцінити рівень попиту.
Я наполегливо рекомендую не розглядати падаючі ринки. У цьому немає жодного економічного сенсу. Біжіть подалі від таких ніш і не витрачайте свій дорогоцінний час.
Почитайте відгуки про основних гравців на ринку. Упевнений, ви знайдете там багато інсайтів і можливостей зайти на ринок «партизанським методом». Звичайно ж, варто перевірити попит і зібрати реальний зворотній зв'язок. Для цього створіть лендінг, запустіть контекстну рекламу і поспілкуйтеся з лідамі. Перші клієнти вам багато чого цікавого розкажуть.
У нашій країні існує якась фобія серед підприємців поділитися своєю ідеєю. І здається, якщо ви нікому не розповісте про свій бізнес-план, то лише виграєте. Я бачу у такій скритності суцільні мінуси. Головний з них — відсутність критичного зворотнього зв'язку в потрібний час у потрібному місці. Не покладайтеся на поради друзів і родичів. Їм сподобаються будь-які ваші ідеї.