Що представили
7 вересня Apple презентувала відразу 4 нові моделі смартфонів, три моделі годинників Apple Watch та оновлені навушники. Найбільший інтерес, як завжди, прикували нові моделі iPhone.
Серед основних змін — відмова від славнозвісного «чубчика» у флагманах iPhone 14 Pro і 14 Pro Max. Також ці телефони отримали нові процесори A16 Bionic, та кращі, порівнюючи з попереднім поколінням, камери.
Натомість, базова модель iPhone 14, за словами оглядачів, суттєво не відрізняється від 13-го. Хоча розробник запевняє, що покращив камеру і підвищив автономність роботи цієї моделі. Крім цього, бюджетна модель отримала процесор А15 Bionic — не новий, але раніше він був доступний лише на дорожчих телефонах.
Минулого року Apple презентовала також смартфони серії mini, які коштували на $100 дешевше за стандартні. Цього разу обійшлись без них. Як пояснюють фахівці, таким чином корпорація намагається підвищити середній чек проданих телефонів.
Вартість смартфонів залишилась на минулорічному рівні. iPhone 14 у США коштує так само, як раніше коштував 13-й, — $799, Pro — $999, Pro Max — $1099.
Запуск нових моделей не обійшовся без проблем. В низці популярних додатків, зокрема, TikTok, Instagram, Snapchat тощо, камера неконтрольовано тряслась, що заважало робити фото. Виробник проблему визнав і за декілька днів пообіцяв виправити її оновленням.
Економіка на порозі рецесії, а споживачі змітають дорогі моделі
Смартфони випускались у важкий для ринку час. Глобальний ринок смартфонів цього року падає: висока інфляція й очікування рецесії налаштовують на економію. Але для Apple, схоже, це не стало проблемою.
Точних цифр про продажі нових моделей Apple не публікувала, найімовірніше, вони з'являються лише в квартальній звітності, однак, всі попередні дані виявились куди оптимістичнішими, ніж пророкували аналітики.
Після початку продажів, додаток і вебсайт Apple Store не могли впоратися з обсягом попередніх замовлень. Вони отримали більше трафіку, ніж готові були «переварити».
Також оглядачі звернули увагу на те, що поставки нових смартфонів затримуються, що говорить про те, що компанія не може дати раду попиту. Особливо радує інвесторів те, що суттєвіше затримуються найдорожчі моделі, а отже, вищий попит саме на них.
«IPhone 14 Pro значно популярніший, ніж був 13 Pro. Рік тому ми бачили набагато більше клієнтів, які купували базову модель iPhone 13», — зазначає аналітик Wedbush Ден Айвз. Це стало несподіванкою для компанії. Адже, як зазначає оглядач, враховуючи поточну макроекономічну ситуацію, домінувала думка, що Apple матиме проблему з попитом, а не з пропозицією. Тепер же проблема компанії — задовольнити всі замовлення.
Високий попит аналітики фіксують не лише у США, але й в країнах, що більш чутливі до економічних негараздів, наприклад, в Індії та Китаї, де так само відкладається поставка замовлень.
Зростання інтересу до флагманських моделей допоможе Apple підвищити середній чек. За даними Counterpoint Research, середня ціна продажну iPhone минулого року зросла на 14% і, як прогнозують фахівці, зараз цю динаміку вдасться утримати або навіть наростити. Незважаючи навіть на те, що моделі не подорожчали.
Виходячи з інсайдів від компаній, які беруть участь у ланцюжках поставок, цього року Apple виготовить 95 млн різних моделей 14-го покоління. Для порівняння: рік тому, після презентації, було продано лише 80 млн всіх видів iPhone 13.
Нарощувати продажі компанії допомагає значний відкладений попит. За оцінками Айвза, у світі нараховується 1 млрд користувачів iPhone, і 240 млн із них не оновлювали телефони понад 3 роки.
Читайте також: Як інвестувати в цінні папери: покрокова інструкція
За цих умов, припускає Айвз, єдине, що здатне погіршити настрій компанії, — це нездатність задовольнити попит. Експерт припускає, що, за нинішніх темпів продажів, вже до середини листопада в магазинах Apple залишиться мінімальний запас телефонів, а тому придбати їх на Різдво зможуть не всі бажаючі. Аби цього уникнути, корпорації доведеться наростити виробництво.
Додатки подорожчають
Невдовзі після презентації, Apple повідомила про ще одну важливу для інвесторів новину. З 5 жовтня компанія підвищить ціни на додатки в App Store для певних регіонів. Зокрема, в єврозоні ціни зростуть від 8% до 10%, Південній Кореї — на 20−25%, а в Японії — відразу на 30−35%.
Компанія пояснює це тим, що місцеві валюти ослабли щодо долара, а отже, у перерахунку на долари компанія почала менше заробляти. За словами оглядачів, це не унікальний крок для корпорації. Час від часу Apple коригує ціни у різних регіонах, виходячи з курсових коливань.
Про підвищення цін заявили і незалежні розробники: на 40%, порівнюючи з минулим роком, вони підвищили плату за додатки. Вони це пояснюють заходами Apple із запобігання відстеження. Для виробника смартфонів це хороша новина, адже компанія отримує свою частку з їхніх продажів.
Читайте також: Брати Вінклвосс: як професійні гребці стали першими криптомільярдерами
У другому кварталі цього року Apple продемонструвала рекордний дохід від послуг (включаючи прибуток App Store) у розмірі $19,6 млрд, що на 12% більше, ніж минулого року. За оцінками аналітиків, користувачі iPhone через подорожчання не відмовляться від додатків, а отже, доходи цього напряму продовжуватимуть зростати.
Що відбувається з акціями
На момент написання статті одна акція Apple коштувала $150,8, що приблизно на 2,5% менше, ніж напередодні презентації нових смартфонів. Здавалося б, із цього можна зробити висновок, що інвестори розчаровані новинками. Водночас, тут варто враховувати тенденції ринку. За той самий період ключовий американський індекс S&P 500 впав на 7,3%, а технологічний NASDAQ 100 втратив понад 8,2%.
На ринок тиснуть агресивна політика ФРС, загроза рецесії та висока інфляція. Однак, як демонструють останні дані, до Apple у інвесторів більше довіри, ніж до більшості компаній, і тим паче до інших представників технологічного сектору.
Після презентації низка банків та інвестиційних компаній вже оновили свої прогнози щодо очікуваної ціни акцій компанії через рік. Найскромніші передбачення дали фахівці Morgan Stanley, де вважають, що папери Apple подорожчають до $180 — тобто на 19,4%. Зростання до $185 (подорожчання на 22,7%) пророкує Bank of America, а Evercore ISI Research чекає на зростання ціни до $190 (на 26%). Найоптимістичні ж очікування у Wedbush — $220 (на 46%).
Читайте також: Плюс 200% у вересні: як ЗСУ допомагає зростати акціям українських компаній
Консенсус-прогноз аналітиків за останні півроку встановлює очікувану ціну акцій у $186,6 — тобто на 23,7% більше, ніж зараз.
На переконання аналітика Morgan Stanley Еріка Вудрінга, стратегія компанії щодо ставки на дорожчі моделі виправдовує себе, а це дає шанс заробити і приватним інвесторам.