Передісторія

Я більше двох років користувався звичайною чорною карткою monobank, і в цілому мені все подобалося. Поповнення мобільного, оплата комуналки, перекази між картками – в їхньому мобільному додатку все це зроблено настільки зручно, що я став здійснювати через mono більшість своїх платежів.

Про новинку – елітну залізну картку IRON BANK – почув близько року тому. Перше, що привернуло мою увагу, це її подача в стилі серіалу «Гра Престолів». Кіт, що сидить на троні з мечів. Ім'я власника на зразку не нудне Holder Name як інших банків, а John Snow – король Півночі, один з головних героїв саги. Ну, і сама назва картки. Вона перекладається як «Залізний банк». Як той, що був на острові Браавос – могутня фінансова організація, символ стабільності і непорушності в світі грошей.

Віддаю належне маркетологам, мені така подача припала до душі. Думаю, як і багатьом іншим фанатам серіалу. Особливо напередодні виходу його фінального сезону.

Мене це зачепило, але не настільки, щоб все покинути і побігти оформляти нову картку. Хоча можливість така була. Якраз тоді закінчувався мій гривневий депозит в monobank. Його суми – 401 000 гривень – було достатньо, щоб отримати її безкоштовно. Потрібно було просто закрити поточний вклад і відкрити новий – IRON. Але тоді банк запропонував цікаві умови пролонгації, і я вирішив продовжити поточний депозит ще на рік.

До того ж я не міг придумати, навіщо мені потрібна елітна картка. Я не з тих, хто любить «нарізати понти», виставляючи напоказ дорогі речі. Та й якщо говорити про банківський пластик, то в Україні в цьому немає особливого сенсу. Культура сприйняття елітних карток у нас в країні поки що не так розвинена, як у Європі або США. І людина, яка розраховується кредиткою класу Visa Infinite або Mastercard World Elite, у нас привертає набагато менше уваги, ніж той, хто дістає з кишені iPhone останньої моделі.

Цього року умови пролонгації старого і оформлення нового вкладу були однаковими. Тому я вирішив відкрити вклад IRON і все ж отримати цю горезвісну картку. Навіщо? По-перше, мене це ні до чого не зобов'язує. Адже платити за неї в моєму випадку не доведеться (докладніше про умови випуску та обслуговування трохи нижче). По-друге, влітку я планую перельоти на матчі Євро-2020, а вона, судячи з відгуків власників, надає в аеропортах всілякі приємні бонуси. Ну і, по-третє, цікаво помацати і зрозуміти, що це за звір такий – залізна картка від monobank.

Випуск і обслуговування

Для тих, хто тримає в monobank великі депозити – від 400 000 гривен, $20 000 або €20 000 – картка IRON BANK буде повністю безкоштовною. Це означає, що платити не потрібно ні за оформлення, ні за обслуговування. Іншим доведеться розщедритися: 2000 гривень коштує її оформлення і ще 500 гривень – щомісячне обслуговування.

До речі, губити її категорично не рекомендується. У цьому випадку за перевипуск доведеться заплатити вдвічі більше, ніж за оформлення – 4000 гривень. Це стосується і тих, кому вона дісталася безкоштовно.

Оформлення

Сама процедура оформлення питань не викликає. Все просто, зрозуміло і зручно. Втім, від monobank я іншого і не очікував.

3 січня, за день до закінчення терміну дії попереднього вкладу, я відключив у додатку функцію «автопролонгація». 4-го вранці він відрапортував про зарахування депозиту на мій поточний рахунок. Пара натискань пальцем в смартфон – і гроші були вже на новому IRON вкладі, за що мені тут же подякували в додатку і сказали, що мій кредитний ліміт зріс до 200 000 гривень. Я ним жодного разу не користувався, але все одно приємно.

За годину після переоформлення вкладу мені подзвонили з monobank і уточнили відділення «Нової пошти», на яке буде відправлено залізну картку. Сказали, на її виготовлення піде близько 5 робочих днів. Відразу після дзвінка в додатку з'явилося повідомлення про те, що її для мене вже роблять.

Як і обіцяли, картка була готова через 5 днів. Тільки не робочих, а календарних. 9-го січня додаток повідомив, що вона вже до мене їде. І це незважаючи на свята. Оперативно. Це я теж оцінив.

Наступного дня прийшло повідомлення від «Нової пошти» про те, що картка приїхала.

Упаковка

Посилка виявилася важкою – майже півкіло. У ній була плоска чорна коробка розміром 20 на 14 см.

У коробці лежали сама картка, невеликий набір IRON-наклейок з фірмовим котом monobank і металева презентаційна пластина, на якій перелічено переваги нової картки.

Саме на пластину припадає основна маса посилки.

В цілому подача картки виглядає симпатично. Можна навіть сказати «по-багатому».

Дизайн картки

Скажу так: картка незвичайна. Кольори, напевно, мокрого асфальту. В руках тримати приємніше, ніж інший банківський пластик. Можливо, просто тому що вона металева, важча. Відчувається бажання дизайнерів підкреслити її преміальність. Тут, звісно, все індивідуально. Але серед тих карток, що бували у мене, ця, безперечно, найцікавіша.

На лицьовій стороні розміщено чіп, нанесено назву картки і банку-емітента, а також логотип платіжної системи MasterCard. На зворотному – магнітна смуга, голограма, значок того, що вона безконтактна (ясна річ), телефон підтримки та реквізити самої картки (номер, термін дії та CVV-код), які я зі зрозумілих причин не відображаю.

Активація картки

Про те, як її активувати, мені розповіли в повідомленні ще до отримання картки: потрібно перейти в пункт меню «Залізну картку надіслано» і відсканувати її, або ввести номер руками. Виглядає це так:

Я відсканував – спрацювало з першого разу. Далі потрібно було встановити СІН та вибрати, як я хочу отримувати кешбек: грошима чи милями. Вибрав перший варіант.

«Валюту» програми лояльності потім, якщо що, можна змінювати необмежену кількість разів. Правда, є один нюанс. Якщо переключатися з миль на гроші, то накопичені милі згорають. Якщо навпаки – накопичені гроші залишаються. Про це важливо знати.

Після налаштування картки додаток monobank змінив колір зі стандартного синьо-фіолетового на сіро-бірюзовий, і в ньому вже відображалася моя нова картка.

Ще через кілька хвилин в ньому відобразився мій новий кредитний ліміт:

Стара картка з цього моменту більше не дійсна. У підтримці monobank мені сказали розрізати її на дрібні шматочки і викинути.

Пільговий період

Пільговий період у IRON BANK всього 30 днів – вдвічі менший, ніж за звичайною чорною карткою. Хоч я їм і не користуюся, але мене це трохи засмутило. Хіба мало, а раптом доведеться? Очевидно, творці вважають, що власники елітної картки в будь-який момент зможуть погасити заборгованість. Можливо, в цьому і є логіка. Але мені хотілося б довше, звісно.

Якщо не погасити борг протягом місяця, доведеться платити відсотки: 37,2% річних (3,1% на місяць).

З повним переліком тарифів по картці можна ознайомитися за посиланням.

«Плюшки» для мандрівників

Тим, хто багато літає, однозначно варто вибрати мильну програму, а не кешбек. У цьому випадку за кожні витрачені з IRON BANK 1000 гривень буде нараховано 20 миль, якими потім можна оплачувати авіаквитки.

Але на цьому переваги не закінчуються. Власник залізної картки отримує безкоштовний доступ до бізнес-залів очікування в понад 820 аеропортах по всьому світу. Крім того, буде доступна послуга Fast Line, що дозволяє швидко проходити всі льотні формальності як при вильоті, так і прильоті.

І все це, схоже, дійсно працює. Ось так на своїй facebook-сторінці описав «льотні» переваги привілейованих карток monobank один з його співзасновників Олег Гороховський:

А ось як цей пост коментують його клієнти:

Мені це, звичайно, влітку ще належить перевірити самому. Можливо, після цього я доповню статтю своїми враженнями. Але відгук такого клієнта, як Євген Черняк – публічної людини, яка не потребує представлення – надихає. Та й інші її хвалять:

Що до мого досвіду використання IRON BANK, то він поки небагатий. Я додав її в свій Google-гаманець і всюди плачу смартфоном, а сама картка лежить удома (як попередня). Лише кілька разів я брав її з собою заради інтересу – хотів подивитися на реакцію продавців. Якщо коротко ¬– реакції ніякої.

Одного разу, розраховуючись у «Сільпо», я навіть спеціально звернув на неї увагу касира. Оплата з першого разу не пройшла, і я жартома запитав: «Може через картку? Вона у мене залізна». Касир, не проявивши цікавості, відповів, що справа в терміналі, і що залізні картки monobank у них завжди спрацьовують. І додав, що я цього тижня вже п'ятий, хто розраховується карткою IRON BANK. Схоже, цих карток не так мало, як я думав. І, значить, людям вони справді подобаються.

Артемій Рупіцев