Страховка від падіння ринку

Згадані вище твори належать різним світам, але їх привабливість зумовлена схожими факторами. Хоча арт-ринок постраждав від карантинів під час пандемії, його врятували багаті колекціонери з апетитом, що не зменшується, до престижних інвестицій, а також молоді покупці, котрі розуміються на техніці, з якими галереї і дилери змогли зв'язатися онлайн.

Навіть коли відновляться художні ярмарки і очні аукціони, індустрія не забуде про цифрову трансформацію. Для підтвердження, минулого тижня відбувся розпродаж цифрового колажу Everydays: the First 5000 Days Майка Вінкельмана, відомого під псевдонімом Beeple.

Статок багатьох інвесторів зріс завдяки майже рекордним максимумам на фондових і криптовалютних ринках. Крім того, вони були позбавлені можливості витрачати гроші на поїздки і розваги. Тому ті, у кого є зайві гроші, витрачаються на різні речі. Менш багаті балують себе сумочками Louis Vuitton і кросівками Gucci, доводячи попит на найбільші бренди до докризового рівня. Надбагаті можуть обрати роботи Сая Твомблі.

Однак, це не захистило арт-ринок від пандемії. Згідно з останнім звітом економіста у сфері мистецтва Клер Макендрю для Art Basel і UBS Group AG, світові продажі предметів мистецтва та антикваріату впали у 2020 році на 22% до $50,1 млрд, у порівнянні з попереднім роком. У традиційних покупців було менше можливостей для покупки, оскільки ярмарки були скасовані, а галереї тимчасово закриті. Проте, продажі змогли залишитися вищими за попередній мінімум 2009 року, встановлений на тлі світової фінансової кризи.

Заможні покупці зупинили обвал на ринку мистецтва

Молоді мільйонери

Спад був би набагато сильнішим, якби не багаті колекціонери, які почали проводити більше часу вдома і захотіли прикрасити навколишній простір предметами мистецтва. Аналогічна ситуація склалася і з віртуальними роботами. Проводячи перед екраном ще більше часу, криптоінвестори, які заробили на біткоїні, почали досліджувати сферу мистецтва, що зароджується, пов'язану з невзаємозамінними токенами. NFT — це цифровий сертифікат справжності, що працює на технології блокчейн.

Галереї та аукціонні будинки, що функціонують в Інтернеті, також дозволили уникнути більш стрімкого падіння. За даними Макендрю, у 2020 році Інтернет-продажі предметів мистецтва та антикваріату досягли рекордних $12,4 млрд, що вдвічі більше, ніж у попередньому році, і склали 25% від загальної ринкової вартості.

Карантин змусив галереї, ярмарки та аукціони піти онлайн

Перехід до цифрових продажів також призвів до появи молодого покоління колекціонерів, які активніші в Інтернеті і витрачають більше грошей. Звіт Art Basel і UBS показав, що троє з 10 заможних колекціонерів-мілленіалів витратили у 2020 році мінімум $1 млн. Частка ж колекціонерів післявоєнного покоління склала 17%. За словами Christie's, 58% учасників торгів на колаж Everydays були мілленіаламі.

Читайте також: 5 неординарних напрямків для інвестицій у 2021 році

Судячи з усього, приплив молодих покупців також вплинув на смаки на ринку, оскільки виріс інтерес до молодих і більш універсальних художників. Наприклад, згідно з онлайн-базою даних Artprice.com, художник Амоако Боафо з Гани заробив у 2020 році другий за величиною дохід на аукціонах серед художників, що народилися після 1980 року, поступившись тільки покійному Метью Вонгу.

У чому особливості криптоарта

Найяскравішим проявом зрушень в Інтернеті стало зростання криптоарта, який можна побачити тільки на екрані. Технологія блокчейн спростила встановлення права власності на таке цифрове мистецтво, що раніше не давало спокою представникам даної сфери. Перш ніж він був виставлений на аукціон минулого тижня, колаж Everydays художника Beeple проіснував менше місяця.

Більшість змін в Інтернеті збережуться. У той час як індустрія мистецтва традиційно відставала від інших споживчих секторів, таких як предмети розкоші і роздрібна торгівля, в освоєнні технологій, пандемія змусила галереї та аукціонні будинки інвестувати в цифрові інструменти, такі як онлайн-тури виставковими залами. Також з'явилися платформи для криптоарта, такі як підтримуваний братами Вінклвосс торговий майданчик Nifty Gateway, які залучають молодих колекціонерів обмеженими тиражами. Цілком можливо, що люди продовжать споживати мистецтво, використовуючи телефони і ноутбуки.

Читайте також: Бум цифрового мистецтва: як селебріті заробляють на гіфках

Поки що не зрозуміло, чи збережуть багаті люди апетит до мистецтва, коли зможуть знову подорожувати і розважатися. Також залишається відкритим питання, чи продовжать купувати молоді споживачі. Але оскільки ринки і криптовалюти стрімко зростають, а можливості витрачати гроші загалом, як і раніше, обмежені протягом більшої частини цього року, сприятливі фактори повинні зберегтися. Такі досвідчені компанії, як Christie's, будуть і надалі сподіватися отримати прибуток від майбутніх Beeple так само, як вони заробляють на Френсісах Беконах.